Gå til innhold

Hvem mener du kan date oppover mest? Menn vs kvinner

Hvem mener du kan date oppover mest?  

34 stemmer

1. 1. Hvem mener du kan date oppover mest?

• Kvinner
      15
    • Menn
      13
    • Individuelt
      6
    • Annet (utdyp i kommentar)
      0

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spennende spørsmål imo 😁 

NB: spm gjelder både status og utseendet. Det er din mening som teller

Anonymkode: b947d...215

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uten tvil kvinner

Anonymkode: 96d5f...f1b

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke datet noen som mener det finnes noe som "oppover" og "nedover". 

Anonymkode: 1ff33...263

• Liker 5
Skrevet

I høyde er det oftest kvinner. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Samme her. Spørsmålet blir absurd hvis man velger å date personer man liker og det er gjensidig kjemi med, personer som har samme verdier og ønsker for fremtiden.

Anonymkode: 6f716...5d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Menn kan date oppover i utseende når det kommer til forhold. Gjelder det kun sex er det derimot kvinner som kan gå oppover i utseende. Ingen kvinner bør date nedenfor i utseende på en mann som kun er ute etter sex.

Anonymkode: 449c3...4d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Menn kan date oppover i utseende når det kommer til forhold. Gjelder det kun sex er det derimot kvinner som kan gå oppover i utseende. Ingen kvinner bør date nedenfor i utseende på en mann som kun er ute etter sex.

Nedover*

AnonymBruker
Skrevet

Umulig å svare når det både skal favne utseende OG status. 

Kvinner kan date opp på status. Og gjør stort sett det. Men aldri opp på utseende. Kom igjen, hvor ofte har du sett en pen mann med ei mindre pen dame? Aldri. Motsatt, pen dame mindre pen mann? HELE TIDEN 

Anonymkode: 314c5...f54

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Uten tvil menn. Jeg ser utrolig mange middelmådige menn som er sammen med nydelige kvinner. Men da tar jeg utgangspunkt i kun utseendet. 

Anonymkode: 1b85a...498

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Menn. Kvinner ønsker familieliv og blir sammen med menn som er villig til å gi dem det. Alt annet er sekundært.

Anonymkode: 61148...517

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (33 minutter siden):

😅

Anonymkode: b947d...215

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner kan date oppover, men det betyr slettes ikke at de får mannen. I slike tilfeller er hun bare en ons eller morro for en stund før hun blir ghostet.

Anonymkode: f9a5b...8de

AnonymBruker
Skrevet

Dating - som er det TS spørs om. Uten tvil kvinner. Kvinner kan date opp både i utseende og alt annet.

Går en gjennomsnittlig mann inn på Tinder f.eks er absolutt "best case" ei dame i samme liga utseendemessig. Ikke høyere. Som oftest lavere. For en mann å date mye opp i økonomi, utdanning, partner med god humor, etc er også sjeldent sammenlignet med motsatt vei. 

Når det kommer til forhold gjevner det seg mer ut. Men vil fortsatt si kvinner. Dette siden kvinner har såpass store fordeler med dating, som lettere blir til fordeler med forhold.

Alder har også mye å si. Snakker vi om 20 år gamle damer så er det jo ikke tvil. Kvinner sitter på alle fordeler med kjempe margin. Snakker vi derimot om mennesker på 50. Da holder jeg kanskje en knapp på menn.

Må også huske at vi bor i Norge. Vi har underskudd av kvinner, noe som gjør alt verre for menn.

Anonymkode: 591be...8b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uten tvil damene, jeg har sett noen skikkelig troillkjærringer med solide menn

Anonymkode: 2f148...550

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Uten tvil menn. Jeg ser utrolig mange middelmådige menn som er sammen med nydelige kvinner. Men da tar jeg utgangspunkt i kun utseendet. 

Anonymkode: 1b85a...498

Er nok bare pga. at du ikke er helt veljustert når det kommer til rating av menn. Slik som kvinner flest.

Dp76ujlVAAAFDt6.jpg

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Nok en ting man må holde helt tyst om da? Vil tro at svært mange mener at det er mulig å date oppover eller nedover, og da er det gjerne lettest for kvinner å date oppover, siden menn har lettere for å ta det man får.

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, Trolltunge said:

😛

For ikke snakke om muskelmasse, beskyttelse, evne til å få hjelp med å bære tunge ting, klær som man kan tjuvlåne fra partneren. 🙊

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er nok bare pga. at du ikke er helt veljustert når det kommer til rating av menn. Slik som kvinner flest.

Dp76ujlVAAAFDt6.jpg

Dette var da et rart resultat. At kvinner  vurderer 0% mest attraktiv. Det sier egentlig i seg selv at det har vært et begrenset utvalg for denne undersøkelsen, for selv om alle menn hadde lignet troll ville noen av dem vært mest attraktive blant dem. Derfor sier resultatet noe om utvalget. At det ikke kan ha vært stort nok. 

Likevel ja, kvinner vurderer jevnt over færre menn som attraktive enn det menn gjør ovenfor kvinner. Personlig tror jeg at det må være knappe 1-2% menn jeg finner veldig attraktive. Det artige med dette er imidlertid at ikke engang mine nærmeste venninner har de samme preferanser som meg for hvem vi finner attraktive. Derfor er det virkelig ikke slik at det kun finnes en bitteliten prosent menn kvinner finner attraktive. Vi kvinner kan til og med ha helt motsatte preferanser. Jeg har alltid likt litt kraftige menn for eksempel, en av mine venninner vil se sener tydelig for å miste hodet. Jeg har til og med en venninne som ikke liker høye menn, selv om det påstås å være alle kvinners preferanse ofte. Hun er 174, men hennes menn har heller måtte strekke seg enn å bøye seg for et kyss. Hun vet ikke hvorfor hun har denne preferanser. Det ver vi ofte ikke på alt, men noen varierer jo naturlig etter egen personligehet, interesser og fokus. Som at ene faller i staver om menn prater omtrent så malende som Ari Behn gjorde, og en annen får nervøse rykninger av slikt, men liker direkte og konkret tale. Som at noen ikke kan tenke seg noe mer sexy enn en mann som ser ut som han kan grave ut en tomt med hendene, og noen faller spesielt for dem som virker å aldri ville brukt en kalori på slikt. 

Ja vi kvinner er nok mer kresen på menn enn menn er på kvinner. Kan nok ha en del med at kvinner flest ser etter partner de faktisk passer sammen med og menn synes kvinner kan være attraktive selv om man ikke passer sammen. Uansett, om vi kvinner er kresne, så er vi kresne på ulikt. Fordi vi er ulike. Det er derfor kvinner som kan falle for de fleste typer menn, og menn kan i hovedsak egentlig bare være fornærmet over at vi kvinner, hver og en av oss, ikke kunne tenke oss sex og forhold med så mange av dere som dere kunne tenkt dere å ha sex med. For forhold er menn også kresne. Angående forhold har dere menn en FORDEL i at din kvinne ikke har lyst på så mange menn, men har valgt deg personlig ut fra sine preferanser, og ikke lett mister hodet av av 50% av menn hun videre møter på. Kanskje bare maks 2% menn vil hun tenke et par tanker om. 

Min mann er enda heldigere. Synes det går vinter og vår før jeg ser en mann jeg synes er skikkelig attraktiv. Jeg synes imidlertid at han er det. Det er jo derfor det ble ham. 

Endret av Trolltunge
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Trolltunge said:

Dette var da et rart resultat. At kvinner  vurderer 0% mest attraktiv. Det sier egentlig i seg selv at det har vært et begrenset utvalg for denne undersøkelsen, for selv om alle menn hadde lignet troll ville noen av dem vært mest attraktive blant dem. Derfor sier resultatet noe om utvalget. At det ikke kan ha vært stort nok. 

Likevel ja, kvinner vurderer jevnt over færre menn som attraktive enn det menn gjør ovenfor kvinner. Personlig tror jeg at det må være knappe 1-2% menn jeg finner veldig attraktive. Det artige med dette er imidlertid at ikke engang mine nærmeste venninner har de samme preferanser som meg for hvem vi finner attraktive. Derfor er det virkelig ikke slik at det kun finnes en bitteliten prosent menn kvinner finner attraktive. Vi kvinner kan til og med ha helt motsatte preferanser. Jeg har alltid likt litt kraftige menn for eksempel, en av mine venninner vil se sener tydelig for å miste hodet. Jeg har til og med en venninne som ikke liker høye menn, selv om det påstås å være alle kvinners preferanse ofte. Hun er 174, men hennes menn har heller måtte strekke seg enn å bøye seg for et kyss. Hun vet ikke hvorfor hun har denne preferanser. Det ver vi ofte ikke på alt, men noen varierer jo naturlig etter egen personligehet, interesser og fokus. Som at ene faller i staver om menn prater omtrent så malende som Ari Behn gjorde, og en annen får nervøse rykninger av slikt, men liker direkte og konkret tale. Som at noen ikke kan tenke seg noe mer sexy enn en mann som ser ut som han kan grave ut en tomt med hendene, og noen faller spesielt for dem som virker å aldri ville brukt en kalori på slikt. 

Ja vi kvinner er nok mer kresen på menn enn menn er på kvinner. Kan nok ha en del med at kvinner flest ser etter partner de faktisk passer sammen med og menn synes kvinner kan være attraktive selv om man ikke passer sammen. Uansett, om vi kvinner er kresne, så er vi kresne på ulikt. Fordi vi er ulike. Det er derfor kvinner som kan falle for de fleste typer menn, og menn kan i hovedsak egentlig bare være fornærmet over at vi kvinner, hver og en av oss, ikke kunne tenke oss sex og forhold med så mange av dere som dere kunne tenkt dere å ha sex med. For forhold er menn også kresne. Angående forhold har dere menn en FORDEL i at din kvinne ikke har lyst på så mange menn, men har valgt deg personlig ut fra sine preferanser, og ikke lett mister hodet av av 50% av menn hun videre møter på. Kanskje bare maks 2% menn vil hun tenke et par tanker om. 

Min mann er enda heldigere. Synes det går vinter og vår før jeg ser en mann jeg synes er skikkelig attraktiv. Jeg synes imidlertid at han er det. Det er jo derfor det ble ham. 

Liker dette innlegget ditt.

Men det at kvinner liker så forskjellige menn. Joda, det er sant at ikke alle liker de samme. MEN, det er også mye overlapp. Spesielt når det kommer til online dating.

En av folka bak Hinge appen har jo delt at: "50 percent of women’s likes went to just 15 percent of men."

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/the-state-of-our-unions/202305/the-harsh-reality-men-face-on-dating-apps

Sammenligner vi tall fra menn og kvinner så vil vi se at menn velger en mye større spredning i kvinner enn det kvinner gjør blant menn. Noe som ikke kommer som et sjokk når vi ser søylediagrammet fra OKcupid.

Om du har vært litt observant på dette fenomenet, slik jeg har. Så vil du se at kvinner på KG ofte sier slik som hun jeg siterte. Selv om dataene er diskuterbare/mangelfulle for detaljer. Og observasjonene ikke er noe særlig å dra frem som argument. Så ser jeg likevel en viss sammenheng mellom alt.

AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (1 time siden):

Hva mener du? Det interessante er ikke hvorvidt kvinnene egentlig synes at 0% eller 0.7% av mennene er mest attraktiv. Det interessante er at mennene har et histogram som ligner på en normal-fordeling, mens kvinnene har noe som er veldig tiltet (skewed).

Når en kvinne sier «normalt kjekk» så mener hun ofte «topp 5%». Når en mann sier «normalt pen» så mener han ofte gjennomsnittlig. Kvinner synes at de fleste menn er motbydelig, mens menn synes at halvparten av kvinner er over gjennomsnittlig attraktiv.

Anonymkode: 71c71...61a

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...