Gå til innhold

Noen som har tatt tre antibiotikakurer på en måned?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og to av de rett etter hverandre? Jeg er bekymret for om kroppen tåler, selv om de er smalspektret. 

Anonymkode: 3ae33...a70

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

To av de var samme type forresten

AnonymBruker
Skrevet

Dytt

AnonymBruker
Skrevet

Mange antibiotikakur er aldri bra. 

Anonymkode: 869ea...e06

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Det gjorde jeg i november. Først en smalspektret for streptokokker i hals, så en smalspektret for urinveisinfeksjon. Urinveisinfeksjonen kom tilbake i utlandet, og da ble jeg satt på en bredspektret type. Det gikk helt fint! Jeg har irritabel tarm og var veldig bekymret for å få forverret, men det gjorde jeg ikke. Jeg passet på å ta mange meldesyrebakterier. Vanlig idoform har for lite bakterier. Du må på helsekostbutikken og kjøpe kapsler med mer bakterier enn idoform, og med flere typer bakterier. Et lite glass biola i tillegg til dette, er bra 

Anonymkode: e5b97...2e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja! Det gjorde jeg i november. Først en smalspektret for streptokokker i hals, så en smalspektret for urinveisinfeksjon. Urinveisinfeksjonen kom tilbake i utlandet, og da ble jeg satt på en bredspektret type. Det gikk helt fint! Jeg har irritabel tarm og var veldig bekymret for å få forverret, men det gjorde jeg ikke. Jeg passet på å ta mange meldesyrebakterier. Vanlig idoform har for lite bakterier. Du må på helsekostbutikken og kjøpe kapsler med mer bakterier enn idoform, og med flere typer bakterier. Et lite glass biola i tillegg til dette, er bra 

Ok, takk! Hva het de du kjøpte på helsekost?

AnonymBruker
Skrevet

Viktig å bygge opp igjen tarmfloraen etter antibiotikabruk. Kosthold  ER helse..

Anonymkode: d2499...865

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Meg igjen. Husk å ta meldesyrebakterier 2-4 uker etter at antibiotikakuren er avsluttet! Antibiotikaassosiert diaré kommer ofte etter antibiotikakuren, så forebyggende melkesyrebakterier må du ikke slutte på selv om kuren er over. 

Vær også obs på underlivshelse. Antibiotika kan gi sopp i skjeden og bakteriell vaginose. Ikke ta noe skittent opp i skjeden og tørk deg bakover etter at du har bæsjet 😄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Meg igjen. Husk å ta meldesyrebakterier 2-4 uker etter at antibiotikakuren er avsluttet! Antibiotikaassosiert diaré kommer ofte etter antibiotikakuren, så forebyggende melkesyrebakterier må du ikke slutte på selv om kuren er over. 

Vær også obs på underlivshelse. Antibiotika kan gi sopp i skjeden og bakteriell vaginose. Ikke ta noe skittent opp i skjeden og tørk deg bakover etter at du har bæsjet 😄

Takk for tips!

AnonymBruker
Skrevet

Det første tanken min var: rekker man å ta 3 kurer på en mnd?

Anonymkode: 4eb6c...ef9

AnonymBruker
Skrevet

Gjorde det når jeg var gravid. Hadde konstant UVI, og måtte ta ab-kurer for at det ikke skulle bli for ille. Gikk på ab-kurer med maks en ukes mellomrom i tre mnd. Ikke ideellt, men hadde ikke så mye valg. 

Anonymkode: bd8be...f71

AnonymBruker
Skrevet

Ja, og det var et helvete for kroppen for å si det pent. Ta en sterk probiotika paralellt med antibiotikaen, men ikke til samme tidspunkt. 

Dette er vel en av de bedre som fåes kjøpt over disk i Norge

https://sunkost.no/bio-life-bio-dophilus-gold

Jeg ville nok tatt minst 2 runder, ikke bare 1 boks...

Anonymkode: c172f...a12

AnonymBruker
Skrevet

Ugh, høres jævlig ut. Jeg var nettopp på en antibiotikakur for en infeksjon. Ble fucka opp i magen i flere uker etterpå. Kan ikke huske at jeg har reagert sånn på antibiotika før. Fikk skikkelig halsbrann også. Det var noe dritt. 

Men ja, følg rådene om probiotika og alt du kan dytte i deg av denslags.

Anonymkode: f6ddb...301

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det første tanken min var: rekker man å ta 3 kurer på en mnd?

Anonymkode: 4eb6c...ef9

Om man tar dem rett etter hverandre ja

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok to på rappen. Det tok knekken på alt av gode og dårlige bakterier. Endte opp med sopp i munnen og underlivet. Men heller det enn lungebetennelse.

Anonymkode: e14ad...d87

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg tok to på rappen. Det tok knekken på alt av gode og dårlige bakterier. Endte opp med sopp i munnen og underlivet. Men heller det enn lungebetennelse.

Anonymkode: e14ad...d87

Derfor må man ta probiotika. 

Anonymkode: c172f...a12

AnonymBruker
Skrevet

Har gått på antibiotika 6 mnd i året et par år på rad. Ikke spesielt heldig for tarmen, vil jeg tro..

Anonymkode: aea71...bfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...