AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #1 Skrevet 7. januar 2024 Og to av de rett etter hverandre? Jeg er bekymret for om kroppen tåler, selv om de er smalspektret. Anonymkode: 3ae33...a70
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #2 Skrevet 7. januar 2024 To av de var samme type forresten Anonymkode: 3ae33...a70
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #4 Skrevet 8. januar 2024 Mange antibiotikakur er aldri bra. Anonymkode: 869ea...e06 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #5 Skrevet 8. januar 2024 Ja! Det gjorde jeg i november. Først en smalspektret for streptokokker i hals, så en smalspektret for urinveisinfeksjon. Urinveisinfeksjonen kom tilbake i utlandet, og da ble jeg satt på en bredspektret type. Det gikk helt fint! Jeg har irritabel tarm og var veldig bekymret for å få forverret, men det gjorde jeg ikke. Jeg passet på å ta mange meldesyrebakterier. Vanlig idoform har for lite bakterier. Du må på helsekostbutikken og kjøpe kapsler med mer bakterier enn idoform, og med flere typer bakterier. Et lite glass biola i tillegg til dette, er bra Anonymkode: e5b97...2e0
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #6 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja! Det gjorde jeg i november. Først en smalspektret for streptokokker i hals, så en smalspektret for urinveisinfeksjon. Urinveisinfeksjonen kom tilbake i utlandet, og da ble jeg satt på en bredspektret type. Det gikk helt fint! Jeg har irritabel tarm og var veldig bekymret for å få forverret, men det gjorde jeg ikke. Jeg passet på å ta mange meldesyrebakterier. Vanlig idoform har for lite bakterier. Du må på helsekostbutikken og kjøpe kapsler med mer bakterier enn idoform, og med flere typer bakterier. Et lite glass biola i tillegg til dette, er bra Anonymkode: e5b97...2e0 Ok, takk! Hva het de du kjøpte på helsekost? Anonymkode: 3ae33...a70
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #7 Skrevet 8. januar 2024 Viktig å bygge opp igjen tarmfloraen etter antibiotikabruk. Kosthold ER helse.. Anonymkode: d2499...865 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #8 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja! Det gjorde jeg i november. Først en smalspektret for streptokokker i hals, så en smalspektret for urinveisinfeksjon. Urinveisinfeksjonen kom tilbake i utlandet, og da ble jeg satt på en bredspektret type. Det gikk helt fint! Jeg har irritabel tarm og var veldig bekymret for å få forverret, men det gjorde jeg ikke. Jeg passet på å ta mange meldesyrebakterier. Vanlig idoform har for lite bakterier. Du må på helsekostbutikken og kjøpe kapsler med mer bakterier enn idoform, og med flere typer bakterier. Et lite glass biola i tillegg til dette, er bra Anonymkode: e5b97...2e0 Meg igjen. Husk å ta meldesyrebakterier 2-4 uker etter at antibiotikakuren er avsluttet! Antibiotikaassosiert diaré kommer ofte etter antibiotikakuren, så forebyggende melkesyrebakterier må du ikke slutte på selv om kuren er over. Vær også obs på underlivshelse. Antibiotika kan gi sopp i skjeden og bakteriell vaginose. Ikke ta noe skittent opp i skjeden og tørk deg bakover etter at du har bæsjet 😄 Anonymkode: e5b97...2e0
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #9 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Meg igjen. Husk å ta meldesyrebakterier 2-4 uker etter at antibiotikakuren er avsluttet! Antibiotikaassosiert diaré kommer ofte etter antibiotikakuren, så forebyggende melkesyrebakterier må du ikke slutte på selv om kuren er over. Vær også obs på underlivshelse. Antibiotika kan gi sopp i skjeden og bakteriell vaginose. Ikke ta noe skittent opp i skjeden og tørk deg bakover etter at du har bæsjet 😄 Anonymkode: e5b97...2e0 Takk for tips! Anonymkode: 3ae33...a70
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #10 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ok, takk! Hva het de du kjøpte på helsekost? Anonymkode: 3ae33...a70 Jeg kjøpte disse: https://sunkost.no/udo-s-choice-melkesyrebakterier-16-49-ar?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA1-6sBhAoEiwArqlGPvqPvUTsQvDkEshOXl1MyFcK1xIuftXnZzdG-FJC1bpvoFFQVVcp7hoCHeEQAvD_BwE Anonymkode: e5b97...2e0
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #11 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg kjøpte disse: https://sunkost.no/udo-s-choice-melkesyrebakterier-16-49-ar?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA1-6sBhAoEiwArqlGPvqPvUTsQvDkEshOXl1MyFcK1xIuftXnZzdG-FJC1bpvoFFQVVcp7hoCHeEQAvD_BwE Anonymkode: e5b97...2e0 Hva het antibiotikaene du tok? Anonymkode: 3ae33...a70
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #12 Skrevet 8. januar 2024 Det første tanken min var: rekker man å ta 3 kurer på en mnd? Anonymkode: 4eb6c...ef9
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #13 Skrevet 8. januar 2024 Gjorde det når jeg var gravid. Hadde konstant UVI, og måtte ta ab-kurer for at det ikke skulle bli for ille. Gikk på ab-kurer med maks en ukes mellomrom i tre mnd. Ikke ideellt, men hadde ikke så mye valg. Anonymkode: bd8be...f71
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #14 Skrevet 8. januar 2024 Ja, og det var et helvete for kroppen for å si det pent. Ta en sterk probiotika paralellt med antibiotikaen, men ikke til samme tidspunkt. Dette er vel en av de bedre som fåes kjøpt over disk i Norge https://sunkost.no/bio-life-bio-dophilus-gold Jeg ville nok tatt minst 2 runder, ikke bare 1 boks... Anonymkode: c172f...a12
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #15 Skrevet 8. januar 2024 Ugh, høres jævlig ut. Jeg var nettopp på en antibiotikakur for en infeksjon. Ble fucka opp i magen i flere uker etterpå. Kan ikke huske at jeg har reagert sånn på antibiotika før. Fikk skikkelig halsbrann også. Det var noe dritt. Men ja, følg rådene om probiotika og alt du kan dytte i deg av denslags. Anonymkode: f6ddb...301
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #16 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det første tanken min var: rekker man å ta 3 kurer på en mnd? Anonymkode: 4eb6c...ef9 Om man tar dem rett etter hverandre ja Anonymkode: 3ae33...a70
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #17 Skrevet 8. januar 2024 Jeg tok to på rappen. Det tok knekken på alt av gode og dårlige bakterier. Endte opp med sopp i munnen og underlivet. Men heller det enn lungebetennelse. Anonymkode: e14ad...d87
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #18 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg tok to på rappen. Det tok knekken på alt av gode og dårlige bakterier. Endte opp med sopp i munnen og underlivet. Men heller det enn lungebetennelse. Anonymkode: e14ad...d87 Derfor må man ta probiotika. Anonymkode: c172f...a12
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #19 Skrevet 8. januar 2024 Har gått på antibiotika 6 mnd i året et par år på rad. Ikke spesielt heldig for tarmen, vil jeg tro.. Anonymkode: aea71...bfe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå