AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #1 Skrevet 7. januar 2024 Trenger råd fort Det har gått mus i musefellene men den ene er ikke død, bare skadet. Har hørt at det er forbudt å drukne mus. Folk her mener at man kan tråkke på den for å brekke nakken/knuse hodet. Andre sier jeg kan la hunden gjøre kort prosess. Hva er rett fremgangsmåte? Vil ikke ta på den med hendene. Anonymkode: 9af8f...d67
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #2 Skrevet 7. januar 2024 Ta en stein og mos den så hardt du kan, fort og gale. Kom deg av nettet og gjør det fort Anonymkode: 14d55...dc7 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #3 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Trenger råd fort Det har gått mus i musefellene men den ene er ikke død, bare skadet. Har hørt at det er forbudt å drukne mus. Folk her mener at man kan tråkke på den for å brekke nakken/knuse hodet. Andre sier jeg kan la hunden gjøre kort prosess. Hva er rett fremgangsmåte? Vil ikke ta på den med hendene. Anonymkode: 9af8f...d67 Kast den ut, naturen tar den. Anonymkode: 83fca...3f8
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #5 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Trenger råd fort Det har gått mus i musefellene men den ene er ikke død, bare skadet. Har hørt at det er forbudt å drukne mus. Folk her mener at man kan tråkke på den for å brekke nakken/knuse hodet. Andre sier jeg kan la hunden gjøre kort prosess. Hva er rett fremgangsmåte? Vil ikke ta på den med hendene. Anonymkode: 9af8f...d67 Kanskje litt sent å tenke human avliving når du allerede har brukt en brutal felle… Anonymkode: dbcd2...1b1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #6 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ta en stein og mos den så hardt du kan, fort og gale. Kom deg av nettet og gjør det fort Anonymkode: 14d55...dc7 Jeg gjorde det. Slo den med en stor stein. Litt fælt, men den lider i hvert fall ikke mer. Takk for råd. Anonymkode: 9af8f...d67 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #7 Skrevet 7. januar 2024 Jeg pleide å ta en hagespade, legge musen på hard bakke/brostein og slå spaden på hodet. Greit å få det kjapt og dødssikkert. Anonymkode: bbcea...b7d
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #8 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje litt sent å tenke human avliving når du allerede har brukt en brutal felle… Anonymkode: dbcd2...1b1 De andre døde jo momentant i fella. Hva ville du gjort? Anonymkode: 9af8f...d67 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #9 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kast den ut, naturen tar den. Anonymkode: 83fca...3f8 Det er forbudt å etterlate dyr i hjelpeløs tilstand Anonymkode: 9af8f...d67 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #10 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De andre døde jo momentant i fella. Hva ville du gjort? Anonymkode: 9af8f...d67 Valg en human felle. https://dyrebutikk.no/hund-som-hobby/hund/hygiene-hund/avvisning-og-urinfjerning-hygiene-hund/trixie-hamster-musefelle-tripp-trapp/?utm_source=google&utm_medium=cpc (Coupler kampanjer)&utm_campaign={campaign}&utm_term=&utm_campaign=PMax:+Dyrebutikk_DFW&utm_source=adwords&utm_medium=ppc&hsa_acc=7367684855&hsa_cam=20492782954&hsa_grp=&hsa_ad=&hsa_src=x&hsa_tgt=&hsa_kw=&hsa_mt=&hsa_net=adwords&hsa_ver=3&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAtOmsBhCnARIsAGPa5yYMNEN4BcAcTCJmkT9BS6F5FsFY1oAc5W8INTtcsQCjjiKWz_OMKb4aAieYEALw_wcB Anonymkode: dbcd2...1b1
Nuka Skrevet 7. januar 2024 #11 Skrevet 7. januar 2024 Jeg opplevde det der for ei stund tilbake, fant luftgeværet og gjorde kort prosess. Ja, mus og rotter er dyr, men det er først og fremst dessverre skadedyr og kan ha med seg sykdommer og anna f.skap så kommer det inn i hus er det bedre å gjøre kort prosess.. Sist vi fikk inn ei som ikke gikk i fella laga jeg provisorisk felle av ei 10-litersbøtte med flesk og peanøttsmør i. Jeg klarte ikke ta den så hadde et håp om at katten tok den, men musungen var for kjapp så nei, jeg er ikke helt følelsesløs 🙈
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #12 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Valg en human felle. https://dyrebutikk.no/hund-som-hobby/hund/hygiene-hund/avvisning-og-urinfjerning-hygiene-hund/trixie-hamster-musefelle-tripp-trapp/?utm_source=google&utm_medium=cpc (Coupler kampanjer)&utm_campaign={campaign}&utm_term=&utm_campaign=PMax:+Dyrebutikk_DFW&utm_source=adwords&utm_medium=ppc&hsa_acc=7367684855&hsa_cam=20492782954&hsa_grp=&hsa_ad=&hsa_src=x&hsa_tgt=&hsa_kw=&hsa_mt=&hsa_net=adwords&hsa_ver=3&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAtOmsBhCnARIsAGPa5yYMNEN4BcAcTCJmkT9BS6F5FsFY1oAc5W8INTtcsQCjjiKWz_OMKb4aAieYEALw_wcB Anonymkode: dbcd2...1b1 Og hva skal man liksom gjøre etterpå? Slippe den ut i hagen så den kan løpe rett inn i huset igjen? Anonymkode: 9af8f...d67 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #13 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Valg en human felle. https://dyrebutikk.no/hund-som-hobby/hund/hygiene-hund/avvisning-og-urinfjerning-hygiene-hund/trixie-hamster-musefelle-tripp-trapp/?utm_source=google&utm_medium=cpc (Coupler kampanjer)&utm_campaign={campaign}&utm_term=&utm_campaign=PMax:+Dyrebutikk_DFW&utm_source=adwords&utm_medium=ppc&hsa_acc=7367684855&hsa_cam=20492782954&hsa_grp=&hsa_ad=&hsa_src=x&hsa_tgt=&hsa_kw=&hsa_mt=&hsa_net=adwords&hsa_ver=3&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAtOmsBhCnARIsAGPa5yYMNEN4BcAcTCJmkT9BS6F5FsFY1oAc5W8INTtcsQCjjiKWz_OMKb4aAieYEALw_wcB Anonymkode: dbcd2...1b1 Hvor langt hjemmefra er du villig til å dra for å slippe ut disse musene igjen? Og hvor mange ganger om dagen, tatt i betraktning at den bare fanger en mus av gangen? Anonymkode: b93ea...e2a
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #14 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg gjorde det. Slo den med en stor stein. Litt fælt, men den lider i hvert fall ikke mer. Takk for råd. Anonymkode: 9af8f...d67 Du gjorde det rette, den slapp å lide og det gikk fort Anonymkode: 14d55...dc7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå