AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #1 Skrevet 7. januar 2024 Har alltid litt fornøyde leukocytter når jeg tar blodprøver. Ingen lege har noen gang kommentert det, og jeg har aldri tenkt på å spørre neste gang jeg ser legen. Tar som regel blodprøver i forbindelse med jernmangel (fint de siste par årene), infeksjoner, kolesterol (medisinert nå og fint) og nå sist allergier. Noen andre som også er vant til å ha det forhøyet, uten at det "er" noe? Anonymkode: fa7b4...059
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #2 Skrevet 7. januar 2024 Hvor høy er forhøyet? Rett over referanseområdet? Det behøver ikke å bety noe som helst. Ca. 5% av befolkningen ligger utenfor referanseområdene selv om de er helt friske. Jeg vil tro legen har sett på prøvesvarene og tatt hensyn til din sykehistorie og eventuelle kliniske funn, og konkludert med at det ikke er noe å bekymre seg for. Anonymkode: 8a686...478
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #3 Skrevet 8. januar 2024 Jeg har det. Hver gang det er tatt prøve så ligger det visst ganske høyt. Legen har sagt til meg at det er nok normalt for meg siden prøvene viser det samme hver gang. Har aldri fått svar på hva dette er ei heller har han sjekket videre om det er noe. Anonymkode: 228b1...8c2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #4 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har det. Hver gang det er tatt prøve så ligger det visst ganske høyt. Legen har sagt til meg at det er nok normalt for meg siden prøvene viser det samme hver gang. Har aldri fått svar på hva dette er ei heller har han sjekket videre om det er noe. Anonymkode: 228b1...8c2 Glemte og nevne at jeg har endometriose, ganske høyt på skalaen. Så det kan være derfor pga det blir en slags betennelse. Ikke vet jeg. Anonymkode: 228b1...8c2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #5 Skrevet 8. januar 2024 Hvis det er 0,5 over typ så er det ingenting å tenke på. Hvis den er på sånn 15-20 hele tiden ville jeg jo tenkt på det og lurt på hvorfor det, og spurt legen om det. Referanseområder for blodprøver er laget av å ta blodprøver av veldig mange friske mennesker og så har man laget er normalspekter av det (innenfor 95%), og da er det sånn at noen vil jo ha verdier som er utenfor dette og likevel være frisk. Jeg har det slik selv med en spesifikk verdi. Anonymkode: 1fe43...818
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #6 Skrevet 8. januar 2024 Det har ligget fra 0,4 til 6 over... Men det kan jo hende at det er som med crp, som alltid er litt forhøyet hos meg (typ 15-20). For første gang på 10-15 år er den målt til under normalverdi nå, kan ikke huske at jeg noen gang har hatt crp på under 5, men det hadde jeg nå.... AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvor høy er forhøyet? Rett over referanseområdet? Det behøver ikke å bety noe som helst. Ca. 5% av befolkningen ligger utenfor referanseområdene selv om de er helt friske. Jeg vil tro legen har sett på prøvesvarene og tatt hensyn til din sykehistorie og eventuelle kliniske funn, og konkludert med at det ikke er noe å bekymre seg for. Anonymkode: 8a686...478 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har det. Hver gang det er tatt prøve så ligger det visst ganske høyt. Legen har sagt til meg at det er nok normalt for meg siden prøvene viser det samme hver gang. Har aldri fått svar på hva dette er ei heller har han sjekket videre om det er noe. Anonymkode: 228b1...8c2 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvis det er 0,5 over typ så er det ingenting å tenke på. Hvis den er på sånn 15-20 hele tiden ville jeg jo tenkt på det og lurt på hvorfor det, og spurt legen om det. Referanseområder for blodprøver er laget av å ta blodprøver av veldig mange friske mennesker og så har man laget er normalspekter av det (innenfor 95%), og da er det sånn at noen vil jo ha verdier som er utenfor dette og likevel være frisk. Jeg har det slik selv med en spesifikk verdi. Anonymkode: 1fe43...818 Satser på at de ville reagert om det var noe, reagerer ikke spesielt på rett over, men når det bikker 4-5-6 over lurte jeg litt.... Anonymkode: fa7b4...059
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå