AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #1 Skrevet 7. januar 2024 Dating coaches og den slags rådgivere.... Hva mener du personlig disse coacherene gjør feil, og hva er dine argumenter for hvorfor man IKKE burde lytte til dem? Let's talk! Anonymkode: f3eaa...e89
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #3 Skrevet 8. januar 2024 Som over, de er ute etter penger, ikke din lykke. Og de mener at alle tenker likt og at at fungerer på alle, 100% Anonymkode: 4b6a9...b18 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #4 Skrevet 8. januar 2024 En dating-guru har interesse av at du er singel så lenge som mulig. Det er kun når du er singel du er villig til å betale for rådene fra en dating-guru. Er tilsvarende med disse lykke-guruene som skal gjøre deg lykkelig og suksessfull. Det siste de ønsker er at du skal bli lykkelig og skjønne at du ikke lenger trenger å kjøpe dyre kurs for å bli lykkelig. Lykke-guruene vil alltid prøve å fortelle deg at du trenger ett ekstra kurs for å bli lykkelig, kurset som er dyrere enn det forrige. Og kjøper du det kurset vil du få beskjed om at du nå er "blant de heldige som er kvalifisert til et enda bedre og dyrere kurs som skal gjøre deg lykkelig og suksessfull". Anonymkode: da3bd...20b 2 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #5 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dating coaches og den slags rådgivere.... Hva mener du personlig disse coacherene gjør feil, og hva er dine argumenter for hvorfor man IKKE burde lytte til dem? Let's talk! Anonymkode: f3eaa...e89 1. De er ute etter å tjene penger. Jo flere finner en partner, desto færre klienter får de. Ergo er dette ikke i deres interesse at flest mulig finner partner. 2. Mange av dem er enten single eller har en del havarerte forhold bak seg. Practise what you preach. Hvis du har alle svarene, men likevel mislykkes, hvorfor skal jeg lytte til deg? Anonymkode: ff5a1...514 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #6 Skrevet 8. januar 2024 Uten unntak, så er alle som tar en coach «utdanning» (brevkurs…..) folk som er deprimerte og har fått en vill ide om at de skal «jobbe med mennesker» og samtidig ser en mulighet til å tjene latterlig mye på sårbare folk som er desperate etter råd. Styr unna!!!🚩🚩🚩 Anonymkode: df735...918 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #7 Skrevet 8. januar 2024 Har vært borti hun Anne Hagen tror jeg hun heter for noen år siden. Hun virkersom hel ved. Tror hun har mye rett I det hun skriver. Forstått det slik at hun har gått videre i high-end segmentet uten at jeg helt vet hvordan det fungerer🤭 Anonymkode: b81b4...4fd
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #8 Skrevet 8. januar 2024 En del av dem er ganske høye på seg selv, tror de taler Sannheten. Og så kommer en del med garantier når de selvsagt ikke kan love noe. Men det er bare for å tjene penger, clickbait. Anonymkode: e8a25...7a9 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #9 Skrevet 8. januar 2024 De kommer med en del råd som passer for noen og ikke alle. Anonymkode: 281dc...ad8 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #10 Skrevet 8. januar 2024 De lærer sine klienter for mange pågående teknikker og mye av det som læres bort er litt i grenseland når man snakker om etikk. Anonymkode: 34e56...06f 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #11 Skrevet 8. januar 2024 De fleste virker ganske pubertale og mye av det minner om bråkjekk prat mellom ungdommer i en garderobe. Uten riktig kontekst og "oversettelse" til norsk kultur vil mange risikere å bli skikkelig drittsekker i datinglivet. En del av dem har en del nyttig å komme med, men flertallet av menn er allerede for skakkkjørte sosialt til å klare å forstå helheten og sitter bare å prøver å memorere de mest banale "tricksa" Anonymkode: 8ed29...4db 1 1
KallePils Skrevet 8. januar 2024 #12 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dating coaches og den slags rådgivere.... Hva mener du personlig disse coacherene gjør feil, og hva er dine argumenter for hvorfor man IKKE burde lytte til dem? Let's talk! Anonymkode: f3eaa...e89 Menn bør ikke lytte til såkalte "dating-guruer" fordi menn som faktisk kan sjekke damer vet at veien til å virkelig lykkes krever mye mer enn bare enkle tips og triks, og derfor blir de ikke "dating-guruer". Og når sannheten i tillegg er så politisk ukorrekt at du risikerer å få en lynsjemobb på nakken for å fortelle menn sannheten…? 😄 Såkalte "guruer" som med relativt få ord skal "vise deg hvordan du gjør det", selvsagt innenfor det politisk korrekt "akseptable", er rene svindlere som enten vet at det de sier bare er tull eller overhodet ikke har peiling.
lillevill Skrevet 8. januar 2024 #13 Skrevet 8. januar 2024 Eneste dating guru jeg har hørt på var en podcast. De snakket om hvor viktig det var å dra på mange første dates og snakke med mange forskjellige mennesker mellom annet. Han nevnte noe som var veldig smart, og det var at vi må huske på hva vi faktisk forsøker på. Vi prøver å finne noen som liker oss så godt, at de vil velge oss for resten av livet. Og så skal det faktisk gjelde begge veier. Begge to skal like hverandre helt ekstremt godt! Hva er sjansene for å finne en sånn person, liksom. Da må man snakke med mange.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #14 Skrevet 8. januar 2024 Stort sett er rådene ganske overfladiske og selvsagte. Hvis mottakeren er helt blåst kan det kanskje ha noe for seg, men "ha gode bilder", "våg å ta initiativ" og "si hva du ønsker" er av begrenset nytteverdi for normale mennesker. Egentlig er det litt av samme greia som jobbsøkerkursene til NAV, der søkeren egentlig trenger hjelp til å få seg en jobb, men heller blir sittende å høre på selvfølgeligheter som "unngå skrivefeil på CV" og "fortell om hva du er god på". Matchmaking tror jeg kan ha noe for seg, men disse tipsene? Neppe. Anonymkode: b653b...6df
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #15 Skrevet 8. januar 2024 Trenger man et argument for det? Anonymkode: 5c2af...f87
lillevill Skrevet 8. januar 2024 #16 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Stort sett er rådene ganske overfladiske og selvsagte. Hvis mottakeren er helt blåst kan det kanskje ha noe for seg, men "ha gode bilder", "våg å ta initiativ" og "si hva du ønsker" er av begrenset nytteverdi for normale mennesker. Egentlig er det litt av samme greia som jobbsøkerkursene til NAV, der søkeren egentlig trenger hjelp til å få seg en jobb, men heller blir sittende å høre på selvfølgeligheter som "unngå skrivefeil på CV" og "fortell om hva du er god på". Matchmaking tror jeg kan ha noe for seg, men disse tipsene? Neppe. Anonymkode: b653b...6df De rådene der er kanskje litt selvsagte. Jeg synes det er lurere å snakke om mentaliteten man har når man dater. Altså at man gir seg selv god tid, og ikke haster, eller tenker at "NÅ" er det mr right som dukker opp. Eller "dette MÅ vel være drømmedama endelig" Da drar man på date og er så stiv og stressa at man knapt greier å være seg selv. ha heller lave skuldre og slapp av, og ikke gå helt på en smell selv om en daten faktisk ikke vil date deg. For man prøver tross alt å finne en person som skal vare for livet. Og om man blir man veldig "fast" i ideen om at denne personen ER rett for meg, og så tror jeg det kan være veldig stress for alle parter. Om man har mer fokus på å bare ha det fint, ha det gøy, og ikke stresse med å få ting til å bli seriøst og heller ha fokus på seg selv ( ha tid til trening, egentid, barn, sosialt liv ) i tillegg til datingen, så er det best. Og så er det mange som tar med seg frustrasjonen og irritasjonen av gamle avvisninger med videre. Merker det ofte om jeg chatter med en person som ikke takler dating så bra, at de rett og slet ikke har det så greit. De er såra, sinte og skuffa, og tar det med inn i samtalen med meg, med kommentarer som "dere damer er jo sånn at.." "kvinner vil jo alltid bare.." Det er ingen damer som vil ha menn som hater kvinner. Så det må man nesten bare legge fra seg om man vil ha en dame. 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #17 Skrevet 8. januar 2024 De har ofte en altfor instrumentell tilnærming til dating og snakker om at man kan forvente at a fører til b. Det fungerer sjelden. Derfor. Anonymkode: de4ce...1e1 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #18 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Dating coaches og den slags rådgivere.... Hva mener du personlig disse coacherene gjør feil, og hva er dine argumenter for hvorfor man IKKE burde lytte til dem? Let's talk! Anonymkode: f3eaa...e89 fordi folk er veldig forskjellige Anonymkode: 28758...7af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå