Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe jeg har hørt og lest flere steder i det siste. Vet ikke helt hva jeg selv mener om saken.

Men til de som mener det: Syntes dere standarene er for høye i forhold til karriere og status, utseende, personlighet eller alle sammen? Og hva gjør at dere mener at det er slik innenfor de forskjellige kategoriene?

Anonymkode: 89536...b62

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kravene om utseende er for høye, på den måten at det er flere kvinner som skal ha forhold med de kjekkeste og høyeste mennene enn det finnes slike menn. Og disse kravene tilpasses ikke etter eget utseende heller.

Foruten utseendekrav har ikke norske kvinner høye krav.

Anonymkode: 1fe14...123

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om halve planeten har for høye standarder?

Anonymkode: 49942...b5e

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kravene om utseende er for høye, på den måten at det er flere kvinner som skal ha forhold med de kjekkeste og høyeste mennene enn det finnes slike menn. Og disse kravene tilpasses ikke etter eget utseende heller.

Hva definerer du som en kjekk mann kontra en middelmådig mann? Det er vel også begreset med de aller kjekkeste også, som da ofte ender opp med de peneste damene? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Om halve planeten har for høye standarder?

Ikke mine ord, har bare vært en sak med mye opmerksomhet den siste tiden. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 93e71...771

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvis du går ute og ser hva slags menn som leier en dame så ser du at dette ikke stemmer.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg mener at alle står fritt til å sette krav. Alternativet er å være singel. Jeg mener at de som har en mening om hva andre burde velge av partnere er for snokete i andres liv.

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi vet at kvinner som er single har det mye bedre enn kvinner som er i et forhold og får barn. De er lykkeligere og har bedre helse. For menn er det motsatt. Kvinner har ikke for høye krav hvis de velger å heller være lykkelig alene. Jeg har valgt et liv med en mann jeg elsker og tror nok ikke jeg ville vært lykkeligere alene, men vi er jo forskjellig.

Anonymkode: e7758...9b9

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Folk må kunne ha den standarden de ønsker. Om det gjelder andre mennesker, forhold, bolig, biler, arbeidsforhold osv. Det har ingenting med meg å gjøre og det plager meg virkelig ikke at folk setter standarder i livet sitt. Og får de ikke innfridd de de ønsker å oppnå så går det kun utover dem selv.

Har ikke du noen krav i livet? Jeg har det. Absolutt. Noen blir innfridd, andre ikke. Noen vil jeg jenke meg på, andre ikke. 

Anonymkode: 23ff5...7d5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det på generell basis nei, men både menn og kvinner ønsker selvfølgelig en partner de liker, blir tent av, og har noenlunde like fremtidsønsker som. Hva man syns er tiltrekkende varierer fra menneske til menneske, her er det ingen fasit.  Så har man selvfølgelig et mindretall som overdriver ang en eller annen detalj de har hengt seg opp i ( MÅ være mellom 186 og 192 e.l), og dermed er diskusjonen i gang… 

Anonymkode: 4a085...40a

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei. Altfor ofte har kvinner altfor dårlige standarder, og er sammen med menn som overhodet ikke burde fått kjæreste, eller få barn. 

De fleste kvinner er sammen med helt ordinære menn, så det er virkelig ikke slik at kun kremen av menn får seg dame. 

• Liker 6
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi vet at kvinner som er single har det mye bedre enn kvinner som er i et forhold og får barn. 

Dette later til å være basert på en avisoverskrift av en journalist som ikke hadde forstått artikkelen. Jeg har flere ganger etterspurt en kilde til påstanden her inne men blir alltid møtt av stillhet.

Anonymkode: bb39b...486

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (2 minutter siden):

Jeg mener at alle står fritt til å sette krav. Alternativet er å være singel. Jeg mener at de som har en mening om hva andre burde velge av partnere er for snokete i andres liv.

Dette er jeg egentlig enig i. Er liksom en liten baktanke her hvor det forventes at hvis en mann liker deg så er du obligated til å gi han en sjanse. Er heller ikke slik at det nødvendigvis er utseendet eller karrieren til mannen som gjør at han blir avvist. Men ofte personligheten hans, mange menn vet ikke hvordan man prøver seg på en passende måte. Noen kan ha en veldig merkelig og påtrengende oppførsel.

For min del går jeg etter menn med sjarm, karisma og humor. Så lenge han har en grei jobb er det ok, trenger ikke å være millionærer. Samme med utseende, går aldri etter «modellmennene». Men heller de ligger rett over gjennomsnittet med et fint smil. Selv er jeg ganske attraktiv på datingmarkedet, men velger aldri disse «chadsene». 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Folk må kunne ha den standarden de ønsker. Om det gjelder andre mennesker, forhold, bolig, biler, arbeidsforhold osv. Det har ingenting med meg å gjøre og det plager meg virkelig ikke at folk setter standarder i livet sitt. Og får de ikke innfridd de de ønsker å oppnå så går det kun utover dem selv.

Har ikke du noen krav i livet? Jeg har det. Absolutt. Noen blir innfridd, andre ikke. Noen vil jeg jenke meg på, andre ikke. 

Anonymkode: 23ff5...7d5

For min del kan folk mene hva de vil om mine standarer. Hva kan de gjøre med det? Absolutt ingenting. Men merker det er en del sinne fra menn rundt dette. 
Men helt ærlig uansett hvordan en mann ser ut eller hvor han jobber: Er han en desperat, inpåsliten fyr men underliggende sinne mot kvinner, er dette noe de fleste finner uattraktivt.  Kvinner kan lukte desperasjon.

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi vet at kvinner som er single har det mye bedre enn kvinner som er i et forhold og får barn. De er lykkeligere og har bedre helse. For menn er det motsatt. Kvinner har ikke for høye krav hvis de velger å heller være lykkelig alene. Jeg har valgt et liv med en mann jeg elsker og tror nok ikke jeg ville vært lykkeligere alene, men vi er jo forskjellig.

Dette har jeg lest flere plasser og sett videoer om, og det er faktisk veldig interessant. Itillegg må vel menn dær ute forstå at hvis enhver dame kunne gjøre deg gravid, så hadde du også vært damn picky about it. 
Den sosiale maktbalansen i samfunnet virker å ta en sving mot at kvinner har mer og mer makt. Vi trenger ikke lengre enn mann for å forsørge oss, og kan derfor velge å bare være singel og lykkelig. 
Ønsker man seg en mann og er en attraktiv kvinne, har man mange valgmuligheter. Iforhold til tidligere da menn med makt og satus for det meste bare kunne velge hvilken attraktiv kvinne han ville. Det er mye ansvar som følger med en kvinne når hun får barn, en del mer enn ansvaret som følger med mannen. Så hvis kvinner er lykkeligere barnløse og single så får vel mennene begynne å snakke litt mer med hverandre og akseptere realiteten.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er jeg egentlig enig i. Er liksom en liten baktanke her hvor det forventes at hvis en mann liker deg så er du obligated til å gi han en sjanse. Er heller ikke slik at det nødvendigvis er utseendet eller karrieren til mannen som gjør at han blir avvist. Men ofte personligheten hans, mange menn vet ikke hvordan man prøver seg på en passende måte. Noen kan ha en veldig merkelig og påtrengende oppførsel.

For min del går jeg etter menn med sjarm, karisma og humor. Så lenge han har en grei jobb er det ok, trenger ikke å være millionærer. Samme med utseende, går aldri etter «modellmennene». Men heller de ligger rett over gjennomsnittet med et fint smil. Selv er jeg ganske attraktiv på datingmarkedet, men velger aldri disse «chadsene». 

Det kan virke som at disse mennene som mener at kvinner bør senke kravene mener helt ned til menn som snakker nedsettende om kvinner over en viss alder, overvektige kvinner og  kvinner som har sex med andre enn dem. Jeg hadde aldri vurdert noen med slike holdninger av åpenbare grunner. Og jeg mener at det er for lavt for alle kvinner. Jeg har veldig høye krav til personlighet, humor og intellekt og jeg trenger noen som er trygge på seg selv. Utseende er jeg ikke så opptatt av.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (16 minutter siden):

De fleste kvinner er sammen med helt ordinære menn, så det er virkelig ikke slik at kun kremen av menn får seg dame. 

Ja, det er virkelig mystisk hvor det kommer fra sånne utsagn som at bare mannlige modeller med 2 mill lønn får seg dame i dag. Åpenbart er det ikke sant, det er jo bare å titte rundt og se på hvem som har kjæreste. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det er virkelig mystisk hvor det kommer fra sånne utsagn som at bare mannlige modeller med 2 mill lønn får seg dame i dag. Åpenbart er det ikke sant, det er jo bare å titte rundt og se på hvem som har kjæreste. 

Utsagnet kommer vel fra at kvinnene på tinder flokker seg rundt et lite mindretall av høy-attraktive menn for flyktige relasjoner, og at en liten men økende gruppe kvinner velger å få barn med 50-åringer som sitt andre kull.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Utsagnet kommer vel fra at kvinnene på tinder flokker seg rundt et lite mindretall av høy-attraktive menn for flyktige relasjoner, og at en liten men økende gruppe kvinner velger å få barn med 50-åringer som sitt andre kull.

Skal man først ha et ons, er det vel utseendet og sjarm og slikt som teller? Men mye som skjer på Tinder er bare prat, har jeg hørt. 

Andelene kvinner og menn som får 2 kull er ganske jevnstore, til tross for at menn har en teoretisk større mulighet til dette pga alder.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...