Gå til innhold

Etterbetaling fra NAV. Skatt til gode?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Nok en person med ung ufør her.. Fikk innvilget etterbetaling ung ufør tillegg i AAP på ca. 280.000 kroner (mange år). Pengene kom på konto i fjor. Som noen av dere skjønner og selv har erfart så ble trukket over 40% skatt av dette.

Til dere som har vært i lignende situasjon: Opplevde dere å få igjen noe mer på skatten året etter tilbakebetalingen, eller hadde det ingenting å si fra eller til?

På forhånd takk for alle svar!

Anonymkode: 573d2...b7d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, fikk ingenting tilbake.

Anonymkode: 84366...af8

Tusen takk, setter pris på kjapt svar :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk etterbetalt AAP på i overkant av 100 000. Fikk noen tusenlapper igjen året etterpå.

Siden det er etterbetaling for flere år, så bør du undersøke om det kan skattes av fordelt på årene. Jeg har lest at det kan bli et bedre resultat, men tror at du må be om det. Spør gjerne på AAP-aksjonen eller en annen facebookgruppe, det er mange som har mye kunnskap der.

Anonymkode: c2316...067

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk etterbetalt AAP på i overkant av 100 000. Fikk noen tusenlapper igjen året etterpå.

Siden det er etterbetaling for flere år, så bør du undersøke om det kan skattes av fordelt på årene. Jeg har lest at det kan bli et bedre resultat, men tror at du må be om det. Spør gjerne på AAP-aksjonen eller en annen facebookgruppe, det er mange som har mye kunnskap der.

Anonymkode: c2316...067

Takk:) Jepp har fått tips om å fordele det over flere år. Mulig det hjelper litt, skader ikke å prøve:)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Takk:) Jepp har fått tips om å fordele det over flere år. Mulig det hjelper litt, skader ikke å prøve:)

Skattetaten tar en vurdering på om du kommer best ut av å ta det på utbetalingsåret eller de årene det er etterbetaling for. De velger da det som gir deg lavest skatt totalt. 

Anonymkode: abed4...d25

AnonymBruker
Skrevet

Ble trekket 50% prosent skatt, tror jeg. Bare for å unngå at jeg skulle få baksmell. Fikk utbetalt litt over 100 000kr. Regner med å få tilbake 13 000kr på skatten

Anonymkode: 904c4...658

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...