AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #1 Skrevet 7. januar 2024 Nå utviklet en frykt for det. Fordi eksen min sa at jeg jevnlig hadde det. Var nok ikke nøye nok med tanntråd og munnskyllevann. Nå er jeg veldig nøye, bruker det både morgen og kveld. Pusser godt og skraper tunge. Men tenker nå bakover og lurer på hvor mange som har tenkt at jeg er hun med dårlig ånde. Og er redd jeg har det enda. Eksen sa det gikk over når jeg ble veldig nøye med tanntråd, men vet jo ikke. (Andre grunner til at det ble slutt) Ingen i familien eller venner har sagt noe. Tørr heller ikke nevne det. Noen måte å finne ut om man enda plages med dårlig ånde. Nevnt det god tannlegen, hun kjente ikke lukt, og sa hun var god på å kjenne om noe var galt i munnen. Syns der er så kjøpt at foreldre, nære venner og andre ikke har sagt noe. Anonymkode: 30af6...f38
totti_1 Skrevet 7. januar 2024 #2 Skrevet 7. januar 2024 1. Bruk tanntråd 4 ganger i uken minst 2. Slutt med kaffe og snus så er problemet mest sannsynlig løst
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #3 Skrevet 7. januar 2024 totti_1 skrev (7 minutter siden): 1. Bruk tanntråd 4 ganger i uken minst 2. Slutt med kaffe og snus så er problemet mest sannsynlig løst Bruker nå tannråd morgen og kveld. Drikker ikke kaffe, snuser ikke. ts Anonymkode: 30af6...f38
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #4 Skrevet 7. januar 2024 Dårlig ånde kan komme av flere ting, både relatert til tenner og fordøyelse. Jeg kjenner selv hvis jeg har dårlig ånde, og det er alltid relatert til enten tannstein eller noe med kosthold. 1. tanntråd hver dag 2. fjerne tannstein 2 ganger årlig / sjekke om hull 3. spise sunt Anonymkode: 21c13...ec2 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #5 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Dårlig ånde kan komme av flere ting, både relatert til tenner og fordøyelse. Jeg kjenner selv hvis jeg har dårlig ånde, og det er alltid relatert til enten tannstein eller noe med kosthold. 1. tanntråd hver dag 2. fjerne tannstein 2 ganger årlig / sjekke om hull 3. spise sunt Anonymkode: 21c13...ec2 Hvordan merker du at du har dårlig ånde? Nå når jeg er så nøye som jeg er, har jeg noen ganger kjent en litt ekkel smak i munnen. Kan det være at jeg har blitt mer oppmerksom på en måte? Pusser da tenner og drikker vann. Fikk en rar smak i munn rett før jeg ble syk også. ts Anonymkode: 30af6...f38
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #6 Skrevet 7. januar 2024 Kan du ha mandelstener? Anonymkode: 673a9...73e 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #7 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan merker du at du har dårlig ånde? Nå når jeg er så nøye som jeg er, har jeg noen ganger kjent en litt ekkel smak i munnen. Kan det være at jeg har blitt mer oppmerksom på en måte? Pusser da tenner og drikker vann. Fikk en rar smak i munn rett før jeg ble syk også. ts Anonymkode: 30af6...f38 Jeg bare merker det i munnen. Ikke overdriv tannpuss, morgen og kveld er nok. Bruk heller tanntråd hvis du føler at du trenger å bli ren, ellers så går du til tannlegen og fjerner tannstein/sjekker om du har hull/betennelse. Anonymkode: 21c13...ec2
Grüner Skrevet 7. januar 2024 #8 Skrevet 7. januar 2024 https://www.apotek1.no/munn-og-tenner/daarlig-aande
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #9 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kan du ha mandelstener? Anonymkode: 673a9...73e Har så små mandler at legen trudde jeg hadde operert mandlene. Kan ikke se noe på de. Vet jo ikke om jeg har dårlig ånde mår jeg har blitt så nøye med tanntråd. ts Anonymkode: 30af6...f38
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #10 Skrevet 13. januar 2024 Gå til tannlegen. Anonymkode: fa794...33d 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #11 Skrevet 13. januar 2024 Dytt i mandlene med q-tips. Lys med lommelykt bak i mandlene. Mulig det sitter noe der. De er ikke alltid synlige før de dyttes på. Anonymkode: 0b780...5bd
Gjest Sprite Skrevet 13. januar 2024 #12 Skrevet 13. januar 2024 Merker du ikke det om du tar hånda forran munnen og lukter?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #13 Skrevet 13. januar 2024 Drikk vann jevnlig, det motvirker. Anonymkode: 00395...efb
Pringle Skrevet 13. januar 2024 #14 Skrevet 13. januar 2024 Rykker folk vekk fra deg når du kommer nær dem, eller står de ulogisk langt fra deg når du snakker med dem? Det er ikke pandemi lenger, så de fleste har vel normale intimgrenser igjen.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #15 Skrevet 13. januar 2024 Fikk en gang et tips om at en kan slikke seg på arma å lukte på det. Det er uansett ikke noe unormalt med å ha dårlig ånde av og til, og det kan en få samme hvor nøye en er med tannpuss og munnstell. Det er så mange faktorer som spiller inn, som hydrering av kroppen, om en er syk eller har betennelse en eller annen plass, har spist noe som gir lukt, enkelte medisiner kan gi dårlig ånde osv osv osv Folk er heldigvis sjelden så opp i trynet på hverandre at vi kjenner det. Anonymkode: 3dc1e...c78 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå