AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #1 Skrevet 7. januar 2024 Jeg er sammen med en mann som har et barn på 9 år fra tidligere forhold. Jeg føler barnet er lat, eller at han ikke har lært grunnleggende ting. Eller forventer jeg for mye? Gutten klarer ikke å smøre på brødskiver selv, han henter seg ikke drikke selv når han er tørst. Han setter ikke skittenkoppene sine i oppvaskmaskinen, han kaster ikke søppel etter seg. jeg og mannen har et felles barn. Jeg vil lære barnet mitt å gjøre enkle ting hjemme og rydde etter seg selv. Jeg føler det blir feil at jeg skal være «streng» mot barnet mitt, mens eldste barnet ikke gjør noen ting hjemme. Det blir forskjellsbehandling. noen som har noen tips? Anonymkode: c6fbd...93b
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #2 Skrevet 7. januar 2024 Slapp av litt med kontrollbehovet ditt da. Barnet lærer aldri viktigheten av å rydde hvis man skal kontrollere hva det skal gjøre. La barnet se nytten av å holde det ryddig og skaffe seg drikke osv. Bare slik kan man bygge indre motivasjon, noe som lønner seg i all fremtid. Anonymkode: ae17e...2b2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #3 Skrevet 7. januar 2024 Minn på barnet hver gang selvom det virker frustrerende. Du kan jo starte med å bare si at er du tørst så kan du hente drikke selv. Eller at du sier "du er en stor og flink gutt, du vet hvor søpla er" eller som jeg gjør med mine , lager om til en konkurranse med hvem som kommer først til kjøkkenet og kaste søppel. Eller når minste skal på do før han sover. Når vi skal inn på soverommet å sove 😅 Mine er nå 5 år og straks 8 år. Det går fint ann å være"streng" på en høflig måte, og prøve å oppmuntre, så blir det en fin ting😊 Anonymkode: e4358...ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå