AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #1 Skrevet 7. januar 2024 Jeg er ufør. På skattekortet sto det at jeg skal trekkes etter tabelltrekk. Jeg endret til prosent fordi det er det jeg alltid har brukt. Begynte å tenke på om jeg kanskje burde hatt tabell? Men nå får jeg ikke endret dette på skatteetaten sine sider? Hva har dere andre uføre? Tabell eller prosent? Anonymkode: 32dcc...964
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #2 Skrevet 7. januar 2024 Dersom fradragene dine er faste, blit tabellkort mest korrekt. Disse er da bakt inn i tabellen, og lettere å få riktig skatt selv om inntekten varierer, f.eks ved bistilling, korte oppdrag osv. Med prosentkort må du ha antatt både riktig fradrag og inntekt, da det ikke ligger inne noen dynamikk for varierende inntekt. Har du bare trygd, aldri inntekt ved siden av, spiller det ingen rolle. Anonymkode: 1727c...2d6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #3 Skrevet 7. januar 2024 Har alltid %trekk. Som ufør har vi også en fast inntekt, ikke variabel. jeg sjekker også flere ganger gjennom året hvordan det ligger an, spesielt etter trygdeoppgjøret er klart. Anonymkode: cfac6...787
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #4 Skrevet 7. januar 2024 Ok, takker for svar. Kan la det stå som prosent da, selv om jeg skal bli trukket mer enn i fjor.. Anonymkode: 32dcc...964
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #5 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ok, takker for svar. Kan la det stå som prosent da, selv om jeg skal bli trukket mer enn i fjor.. Anonymkode: 32dcc...964 Ingen ekspert, men har også vært borti å ikke fått til å endre selv. Ringte da skatteetaten og de gjorde dette for meg. Du kan jo prøve å ringe dem i morgen Anonymkode: fab1b...9f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå