Gå til innhold

Venn som lovet skriftlig å låne meg penger, men snur helt uten videre. What to do?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja han tilbød seg faktisk å låne meg penger uten at jeg spurte han om det. Så plutselig i dag så vil han ikke det lenger. Jeg vet ikke hvorfor for vi har ikke kranglet eller noe. Jeg syns dette er veldig dårlig gjort av han og er lei meg. Har det skriftlig fra han. Han virker nå totalt fjerne og jeg kan ikke stole eller tro på han. Hva vil dere gjøre i denne situasjonen?

Anonymkode: e00b6...f1f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja han tilbød seg faktisk å låne meg penger uten at jeg spurte han om det. Så plutselig i dag så vil han ikke det lenger. Jeg vet ikke hvorfor for vi har ikke kranglet eller noe. Jeg syns dette er veldig dårlig gjort av han og er lei meg. Har det skriftlig fra han. Han virker nå totalt fjerne og jeg kan ikke stole eller tro på han. Hva vil dere gjøre i denne situasjonen?

Lån tar man i banken. Ikke av venner. 

Anonymkode: c66f4...15d

• Liker 14
  • Nyttig 7
Skrevet

Ikke smart å låne penger av venner eller noen andre for den sak skyld? Hvorfor må du det?

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vennen din har funnet ut at han verdsetter deg for mye til å låne deg penger. Å blande penger og vennskap er alltid en dårlig ide. Lån av banken i stedet!

Anonymkode: fc9d2...2ad

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Rødstrupa skrev (1 minutt siden):

Ikke smart å låne penger av venner eller noen andre for den sak skyld? Hvorfor må du det?

Han tilbød meg uten at jeg spurte skrev jeg jo. Og jeg takket ja. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vennen din har funnet ut at han verdsetter deg for mye til å låne deg penger. Å blande penger og vennskap er alltid en dårlig ide. Lån av banken i stedet!

Anonymkode: fc9d2...2ad

Da kan han vel si det i stedenfor å lyve til meg. Han svarer ikke på hvorfor han har snudd heller. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da kan han vel si det i stedenfor å lyve til meg. Han svarer ikke på hvorfor han har snudd heller. 

Da har han ganske enkelt ombestemt seg. Lytt til råd du får når du spør oss her istedenfor å gruble på hvorfor han ikke vil låne deg penger.

Lytt til råd: ikke lån av venner. Lån av banken eventuelt..  

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han har sikkert nevnt det for fler, og har fått høre det alle mener:  å låne bort penger er det dummeste du gjør.

Så han ombestemte seg, tok til fornuften.

Anonymkode: 1ec47...b2f

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Hypotetisk overskrift i Dagbladet:

SJOKKET SOM RYSTER NORGE: VENN VILLE IKKE ÅPNE UTLÅNSBANK TIL TROSS FOR SKRIFTLIG BEKREFTELSE.

Endret av - Brian
  • Liker 7
Gjest Kanino
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er dette et seriøst innlegg ?

Skrevet

Jeg har ikke villa gjort noe som helst. Sagt jeg forstår så se etter andre muligheter. 

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ikke andre muligheter. Fornuftige mennesker bruker ikke penger de ikke har.

Anonymkode: 1ec47...b2f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel lov å ombestemme seg?

Anonymkode: e14f0...9bf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du selv da? Siden du lurer på hva du skal gjøre nå? 

Anonymkode: 60b5c...ec8

AnonymBruker
Skrevet

Gjøre nå? Akseptere at han skjønte det var en dårlig ide før dere gjennomførte og finne en annen løsning. 

Man skal aldri låne penger til venner, om man ikke også er villig til å gi dem til de. 

hvor mye var det snakk om?

Anonymkode: e6934...903

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du beveger deg videre å låner penger fra seriøse steder.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kanskje han har funnet ut at det kan rote til vennskapet. Kanskje han følte at han måtte tilby men håpet på at du kom til å si nei. Lån av venner er aldri lurt.

Anonymkode: 1b82a...a4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...