AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #1 Skrevet 7. januar 2024 Et samlivsbrudd er sannsynligvis nært forestående. Blir da nødt til å leie bolig, ihvertfall i første omgang. Er mange mange år siden sist jeg leide bolig, og har ingen kontaktinfo på utleiere fra den tiden, er vel også lite relevant når det er så lenge siden. Ser mange annonser til boligutleie etterspør referanser fra tidligere utleier. Hva gjør man om man skal leie for første gang, eller det er veldig lenge siden sist? Jeg betaler punktlig, røyker ikke, fester ikke, har et lite barn. Anonymkode: c396b...ca1 1
Gjest Kanino Skrevet 7. januar 2024 #2 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Et samlivsbrudd er sannsynligvis nært forestående. Blir da nødt til å leie bolig, ihvertfall i første omgang. Er mange mange år siden sist jeg leide bolig, og har ingen kontaktinfo på utleiere fra den tiden, er vel også lite relevant når det er så lenge siden. Ser mange annonser til boligutleie etterspør referanser fra tidligere utleier. Hva gjør man om man skal leie for første gang, eller det er veldig lenge siden sist? Jeg betaler punktlig, røyker ikke, fester ikke, har et lite barn. Anonymkode: c396b...ca1 Du kan faktisk oppgi arbeidsgiver som referanse selv om du skal leie bolig
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #3 Skrevet 7. januar 2024 Uten at jeg kan si dette sikkert vil jeg tro at dersom man forteller at man har eid bolig, men grunnet samlivsbrudd må man leie en periode så vil det gå fint uten referanser. Iallfall så lenge man ellers blir oppfattet som oppegående og «normal». Anonymkode: 6bca1...15f 1
Bumoa Skrevet 7. januar 2024 #4 Skrevet 7. januar 2024 Er vel bare å skrive det som det er. Beskrive situasjonen. Jeg leier selv ut. Aldri spurt etter referanse. Gjerne naivt av meg.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #5 Skrevet 7. januar 2024 Referanser er viktig, men som en over skriver du kan bruke arbeidsgiver også Anonymkode: f5c9e...3b7
Baktusen Skrevet 7. januar 2024 #7 Skrevet 7. januar 2024 Jeg gjorde det nettopp. Sa som sant var at mine referanser var fryktelig gamle, men at jeg kunne vise til arbeidsgiver eventuelt. De droppet bare referanser alle sammen, på alle visningene jeg var på.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #8 Skrevet 8. januar 2024 Har en leietaker som var i samme situasjon som deg. Vi ble enige om at jeg kunne snakke med arbeidsgiveren hennes. Var ikke noe problem 🙂 Anonymkode: 9042a...c6e
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #9 Skrevet 8. januar 2024 Arbeidsgiveren min vet ikke om jeg har boevne eller om jeg fester hver helg, så jeg skjønner ikke helt hva arbeidsgiver kan bidra til som referanse. Anonymkode: d5df3...863 1
enkefru Skrevet 8. januar 2024 #10 Skrevet 8. januar 2024 Ikke uvanlig med referanser fra arbeidsplass, mange leier jo for første gang...
Jytte Skrevet 8. januar 2024 #11 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Et samlivsbrudd er sannsynligvis nært forestående. Blir da nødt til å leie bolig, ihvertfall i første omgang. Er mange mange år siden sist jeg leide bolig, og har ingen kontaktinfo på utleiere fra den tiden, er vel også lite relevant når det er så lenge siden. Ser mange annonser til boligutleie etterspør referanser fra tidligere utleier. Hva gjør man om man skal leie for første gang, eller det er veldig lenge siden sist? Jeg betaler punktlig, røyker ikke, fester ikke, har et lite barn. Anonymkode: c396b...ca1 Nei det er ikke vanskelig. Men du kan få en utleier som ... tja. Lei via firma, men spør de vordan miljøet er der. De er ikke alltid ærlige, jeg var heldig når jeg snakka med en ærlig dame...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå