Gå til innhold

Besøke barnehagen før søknad?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurte på om det er vanlig å ta en tur til barnehagen før man eventuelt søker barnehageplass? Sånn for å se hvordan det ser ut der, om det gjør et bra inntrykk. 

Anonymkode: 187fb...4a2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange barnehager har åpen dag nettop for at folk skal kunne sjekke den ut før de søker, mens hos andre må man ta kontakt for å avtale tidspunkt for besøk. Helt vanlig :) 

Anonymkode: 324c3...939

Skrevet

Jepp, de har åpen dag i disse tider, januar og februar. Sjekk på din kommunes hjemmeside for datoer :) 

Jeg er veldig glad jeg gikk på åpen dag. Vi hadde egentlig bestemt oss, men på åpen dag i den bhg fikk jeg den helt i vranga. Den var 100% feil for oss. Forelsket meg helt i en av de andre vi kikket på, fikk plass der og er superfornøyd! 🥰

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er lurt, men du kan ikke bare dukke opp, sjekk listen på kommunens nettsider for når barnehagene har åpen dag. Om barnehagen ikke står på listen kan du kontakte styrer på mail og spørre om de har tilbudet om besøk og avtale tid :)

Anonymkode: 9ef4b...159

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk når det er åpen dag i din kommune. :) 

Anonymkode: 594b6...34a

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke bor på et veldig lite sted der det bare er en barnehage så ville jeg absolutt besøkt alle du fører opp på søknad. Som andre sier, sjekk om åpen dag osv. 

Anonymkode: 1fcb9...45b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sendte mail til barnehagen og avtalte besøk da jeg var i mammaperm. Ble møtt av styrer og fikk omvisning i de to barnehagene jeg besøkte.

Jeg trivdes mye bedre i den ene barnehagen og valgte denne til førsteplass. Dette var også den som var nærmest, så det passet bra for oss. 

Anonymkode: 93845...be7

AnonymBruker
Skrevet
Anononyma skrev (3 timer siden):

Jepp, de har åpen dag i disse tider, januar og februar. Sjekk på din kommunes hjemmeside for datoer :) 

Jeg er veldig glad jeg gikk på åpen dag. Vi hadde egentlig bestemt oss, men på åpen dag i den bhg fikk jeg den helt i vranga. Den var 100% feil for oss. Forelsket meg helt i en av de andre vi kikket på, fikk plass der og er superfornøyd! 🥰

Samme skjedde med oss! Gikk for den vi trodde bare var et slags høflighetsbesøk! Hadde absolutt gjort det, TS. 

Anonymkode: 270ea...b45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...