AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #1 Skrevet 7. januar 2024 Når jeg først drikker, så klarer jeg ikke begrense meg. Jeg fortsetter og fortsetter. Gjerne helt til jeg snøvler ved tale og kanskje litt til. Jeg klarer aldri stoppe i tide når jeg er på fest. Drar alltid sist, og vil likevel fortsette festen. Men det går helt fint uten alkohol når jeg må ta en pause pga. jeg er på ferie med familie, eller i settinger jeg må skjerpe meg. Har ikke noe problem med å la vær da. Men i studentbyen, så tar det fort litt av på fester. Og nå prøver jeg å ha en hvit måned. Er blitt invitert på fest i midten av januar og i slutten av januar. Og jeg merker allerede det blir ekstremt vanskelig å la vær. Jeg driter i hva andre måtte mene, men jeg liker rusen. Og synes det er godt med en "pause" når psyken er litt dritt for tiden. Det er også derfor jeg tenker å ha hvit måned, pga. psyken. Men jeg tar meg selv i å planlegge hvordan jeg skal klare det, og kjenner jeg har veldig lyst til å drikke. Ikke for festens del egentlig, mest for angsten og depresjonen. Det er enklere for meg å droppe å drikke når jeg er med familie, da har jeg null problem. Mens i studiebyen, så er det ekstremt vanskelig. Det er jo litt rødt flagg når jeg må planlegge og forberede meg på hvordan jeg skal klare dette. I min verste periode med angst, så kom jeg på forelesning med sprit i colaen, jeg føler ikke jeg måtte ha den, men jeg tok nå det med. Og jeg har ingen svar på hvorfor jeg egentlig gjorde det. Men det var bare så deilig og befriende der og da. Anonymkode: d14af...08c 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #2 Skrevet 7. januar 2024 Selvmedisinering og virkelighetsflukt heter det. Virker sikkert fint når rusen er på opptur, men dagen derpå forverrer angstproblemet for de fleste. Helhetlig så blir ikke psyken din noe bedre med mye drikking Anonymkode: 8409c...b44 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #3 Skrevet 7. januar 2024 Det høres ut som et begynnende problem. Å drikke alkohol er vel noe av det aller verste man kan gjøre for psyken. Søk hjelp ❤️ Anonymkode: 20070...46f 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #4 Skrevet 7. januar 2024 Man skal drikke ganske avsindige mengder, hyppig, for å opparbeide seg ett alkoholproblem i medisinsk forstand. Med det sagt er du uheldig å bruke alkohol som medisin og ikke minst bryte ned barrierer som det at du tok med cola og sprit på forelesning. Hva med å undersøke om der er noen studentpsykolog el. som kan hjelpe deg med angsten din? Anonymkode: 67a49...ba9 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #5 Skrevet 7. januar 2024 Eh ja, når du drikker på forelesninger kan man vel trygt si du har et alkoholproblem.. Selvmedisinering er også veldig problematisk. Anonymkode: 235c0...423 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå