Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi vet ikke om vi skal ha flere barn. Har en på 1,5år. Hvis vi skal ha flere blir det sannsynligvis innen maks 5år da vi ikke vil vente for lenge pga alder. Men per nå er vi ikke klar for nummer to. 

Vi har mye klær. Utstyr som bilsete, balje, vognposer, bilstol+++. Til nå har vi pakket bort og satt på loftet. Men jeg lurer på om det er vits? Bør vi heller selge/gi bort og skaffe nytt/brukt hvis vi får en til? 

Anonymkode: 2ec16...e92

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi vet ikke om vi skal ha flere barn. Har en på 1,5år. Hvis vi skal ha flere blir det sannsynligvis innen maks 5år da vi ikke vil vente for lenge pga alder. Men per nå er vi ikke klar for nummer to. 

Vi har mye klær. Utstyr som bilsete, balje, vognposer, bilstol+++. Til nå har vi pakket bort og satt på loftet. Men jeg lurer på om det er vits? Bør vi heller selge/gi bort og skaffe nytt/brukt hvis vi får en til? 

Hvis dere ikke er helt sikre dere ikke skal ha en til, så ville jeg beholdt det som dere har vært veldig fornøyd med og solgt resten. 

Anonymkode: 73ee6...bae

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vi solgte babybilstolen, klær over 74 i str, og matstol fra ikea da vi var usikre. Babybiltolen fordi den har «holdbarhetsdato», klærna fordi vi eventuelt ikke vet kjønn og årstid klærna skal brukes og matstolen fordi det ikke koster all verden å kjøpe ny. 

venter nr 3 nå, og de tingene mangler er fint å kjøpe nytt nå. 

Anonymkode: 09bbe...cd4

• Liker 4
Skrevet

Ville ikke spart på bilsete og bilstol da det har en holdbarhetsdato, men det andre ja, det er kostbart å skulle skaffe alt på nytt senere

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi er i samme tenkeboksen. Har spart på alt. Men noterer meg det som blir sagt her om bilstol! 

Kan vel uansett bruke stol 2 med nyfødtinnlegg til evt søsken dersom eldste blir stor nok til å flytte over i neste stol før den tid 🤔

AnonymBruker
Skrevet

Vi solgte alt, og guri som jeg angret da jeg ble gravid på nytt rett før førstemann fylte to år. 😅

Ingen klær, leker, utstyr eller noe. Ble dyrt!

Anonymkode: 1962e...59c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan jo låne bort ting til venner og familie som får barn mens dere tenker videre. Så slipper dere å ha alt stående, men har det tilgjengelig hvis dere bestemmer dere for å få et barn til. Bare lag en liste over hvem som får låne hva, og bare lån bort ting som det ikke er kritisk om blir litt slitt.

Anonymkode: 0dc55...41c

AnonymBruker
Skrevet

Ville beholdt. Jeg regner med at dere ikke kjøpte utstyret for å tjene penger på det uansett? Vi gir bort alt som er bra til søskenbarn som er mindre, både etter jenta og gutten. Kunne nok ha tjent mange 1000lapper på det, men det tenker jeg ikke på.

Anonymkode: f2a60...b55

• Liker 3
Skrevet

Lurer litt på der samme selv. Selger nok stellebord, seng og sånt, men om det går 3-4 år vil man kanskje ha ny vogn?

AnonymBruker
Skrevet

Vi solgte det som tok stor plass og som var lett å kjøpe brukt igjen, solgte brukt og kjøpte brukt noen år etter. Feks tripptrapp stol med newborn setet og tripptrapp bøyle. Solgte også sprinkelseng, kjøpte sprinkelseng brukt på ny og ny madrass (madrass ville jeg kjøpe ny og ikke arve fra søsken uansett fordi jeg føler på det til baby). Solgte unna mye klær, men tok vare på det jeg likte best. 

Anonymkode: e6b81...3c7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville i alle fall solgt bilstol. Og sannsynligvis vogna også, hvis det er en vogn du kan få litt penger for. 

Anonymkode: 98f84...919

AnonymBruker
Skrevet

Solgte unna mye leker og klær etter førstemann, men tok vare på vogn, bilstol, stellebord ol. De tingene som er dyre å kjøpe inn og som vi var fornøyde med.

Ja, bilstoler har en begrenset anbefalt levetid, men vi blir nok å bruke den igjen innen 10 år (som er anbefalt av trygg trafikk).

Anonymkode: 172ce...394

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde solgt unna nesten alt, og det angret jeg litt på. Men erfarte også at jeg ville ha ganske andre ting enn jeg hadde med første, f.eks ville jeg ha en mye lettere vogn nå andre gang, en bedre bilstol som fungerte med vogna og en del andre ting enn jeg hadde med første. Også var det noe jeg droppet helt også. Men ting som man trenger uansett som vognposer og sånt hadde jo vært kjekt om ble tatt vare på.

Anonymkode: a4ee1...030

AnonymBruker
Skrevet

Ville solgt/gitt bort mye av hverdagsklærne. Det er utrolig hvor mye flekker som popper etter litt tids lagring, og det er faktisk mote på babyklær også. Det var mye klær jeg tok vare på etter min første som jeg bare ikke hadde lyst til å bruke til andremann.

Dyrere saker, som vinterdress ville jeg tatt vare på.

Anonymkode: b554e...d9d

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Ville beholdt, det koster jo ikke noe hvis dere har lagringsplass? Spesielt ting som vogn, seng, leker osv. holder seg jo like fine gjennom mange år.

AnonymBruker
Skrevet

Vi står i samme dilemma, men mellom nr 2 og eventuell nr 3. Vi har en av hver så vi har utrolig mye utstyr og til begge kjønn.

Vi har beholdt alt foreløpig, med to unntak:

Bilstoler er solgt etter hvert som nr 2 vokser ut av dem.

I tillegg har jeg solgt søskenvogn etter hvert som jeg innså at aldersforskjell  mellom nr 2 og 3 gjør at det ikke blir et behov. 

Anonymkode: 22412...c5d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Behold det

Anonymkode: f4235...606

Skrevet

Jeg ville beholdt det.

Skrevet

Hadde solgt.

Skrevet

Vi er i samme situasjon bortsett fra at barn nr 1 er 4 år 🙈 Vi har tatt vare på alt utenom bilstoler. Tenker at nytteverdien hvis vi går for et barn til, er mye større enn hva man får for det. 

Vogna feks, får jeg kanskje 1000 kroner for. Skal vi få et barn til, og må kjøpe ny, blir det mye dyrere. 

Har solgt alt rælet jeg kjøpte til førstemann som viste seg og være helt ubrukelig og som jeg uansett ikke ville brukt ved nytt barn😅 Men nytteting står lagret til vi har bestemt oss 🙈

Anonymkode: cd599...4ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...