AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #1 Skrevet 7. januar 2024 Jeg har siden 1. juledag hatt en rar følelse på at jeg er gravid. Dette er dessverre ikke noe jeg ønsker eller vil. Jeg går på p-piller (Melleva) og har pauseuke med regelmessig blødning. Jeg ble gravid som 19-åring, men tok abort og det var absolutt et helt riktig valg for meg. Da var jeg veldig dårlig, hadde sterk kvalme og ømme bryster. Jeg har derfor kjent på graviditetstegn tidligere. Fra 1. juledag kjente jeg murringer/smerter i livmoren og begynte å stresse. Smerten ble verre og verre. Jeg dro til legen og fikk påvist urinveisinfeksjon. Penicillinkuren funket ikke, og jeg dro på legevakten på nyttårsaften. Da fikk jeg ny kur. Jeg hadde murringer i livmoren, var veldig kvalm og hadde ganske ømme bryster fra 30. desember og frem til torsdag denne uken (04.01). Jeg skulle få blødning/mensen torsdag eller fredag denne uken. Jeg fikk det på torsdag, da stoppet kvalmen også. Forrige mens startet 8. desember. Jeg blør en god del rødt blod med klumper og slim. Jeg føler jeg blør litt annerledes enn jeg pleier. Jeg pleier å blø i 4 dager. Jeg har sluttet å blø i dag. Det kan være jeg overanalyserer fordi jeg er så stresset for å være gravid. Jeg har lest meg ihjel på forum og andre sider og er redd for at det er festeblødning og ikke mensen, selv om det sikkert ikke er der. Jeg stresser veldig som dere sikkert skjønner. Jeg har tatt tidlige/sensitive og vanlige graviditetstester siden 1. januar. Alle er tatt med morgenurin og er negative. Nå har murringene kommet litt tilbake. Kan jeg stole på at disse testene faktisk er negative? Hvordan og eventuell når vet jeg med 100% sikkerhet at jeg ikke er gravid? Jeg vet at graviditet er et så stort ønske for mange, jeg syntes derfor det er litt sårt at det er så lite ønsket fra meg, men jeg ønsker virkelig ikke denne graviditeten nå. Jeg vil bare vite om jeg er gravid eller ikke.. Anonymkode: c0d40...e92
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #2 Skrevet 7. januar 2024 Nei du er ikke gravid. Ta en test igjen om noen dager dersom du er fortsatt bekymret, men du er nok ganske trygg. 😊 Man overtenker og driver med symptomjakt, både om man ønsker eller virkelig ikke ønsker graviditet - og plutselig merker man ene og andre. Anonymkode: cb2ff...662
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå