AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #41 Skrevet 19. januar 2024 I Egypt lønte det seg å ha all inklusive, det kan bli like dyrt å gå ut å spise hver kveld også Anonymkode: d5673...8a3
Gjest issoras Skrevet 19. januar 2024 #42 Skrevet 19. januar 2024 12 hours ago, AnonymBruker said: Hvis man reiser til sånne typiske turiststeder med mange hoteller, så er det jo nesten ingen restauranter igjen (sammenlignet med 20+ år siden) og det er veldig langt mellom de store gastronomiske opplevelsene 😂 Så det er jo egentlig ikke noe reelt alternativ lenger, om man vil spise godt på sydenferie. Drar man på et stort og bra hotell, så er det ikke slik at "den enkle maten står i timesvis". Jeg var bl.a. på et hotell i høst, hvor det tok sikkert maks 5 minutter før ny mat ble satt frem - altså kontinuerlig høy turnover og hele tiden fersk mat. Skal man ha noe som stekes, alt fra omelett til biff, kan man selvsagt også få en av kokkene til å lage det akkurat som man vil ha det, på "bestilling", mens man selv står og ser på. I tillegg er det stort utvalg som varierer fra dag til dag, og det gir mulighet til å kunne smake på alt mulig mat som man kanskje ikke hadde prioritert/"turt" å bestille til middag (jeg hadde aldri bestilt blekksprut til middag, men når det er tilgjengelig på all inclusive er det lavere terskel for å prøve det...) Har aldri regnet på hva som "lønner seg", ie. blir det billigste. Regner med det blir billigere å spise en kjip frokost på hotellrommet, bunkre opp med fullt av vann og brus i kjøleskapet, og kun spise middagene ute. Men komforten med å få en god frokost, lunch og middag, uten ventetid og hvor kan forsyne seg med akkurat hva man vil og hvor mye man vil, i tillegg til å ha småmåltider (alt fra toast, frukt og baguetter, til salater, hamburger og pizza) tilgjengelig mellom måltider akkurat når det måtte passe, samt fri tilgang til mange typer is, vann, brus, kaffe, øl og annen alkohol når som helst hele dagen... Det har også sin verdi i min bok! Som med alt annet får man hva man betaler for, så reiser man til et billig bakgårdshotell med 2-3 stjerner i Bulgaria, kan man sikkert lett ende opp med ekkel skinke og ost som eneste påleggsalternativ til frokost og noen ekstra tarmbakterier med på kjøpet til middag. Men fra 4+ og oppover i Spania begynner det å bli bra 👍 Alt til sin tid, mener jeg. Restaurantbesøk er absolutt best på storbyferie, ikke charter-/sydenferie. Anonymkode: 87558...37d Kommer jo helt an på hvor man reiser. Er mange sydensteder som har mange restauranter og ikke bare store hoteller, høres jo mer ut som du prioriterer å reise til steder dominert av hoteller. Det er ditt valg, men høres ut som et mareritt for meg. Vi liker for eksempel Hellas og Italia og har hatt helt fantastiske matopplevelser - på charter. Reiser ikke til destinasjoner dominert av hoteller. Vi foretrekker små hoteller som ikke tilbyr all inclusive, og det har ikke vært noen ekkel skinke å spore. Beste frokosten var på et lite hotell på Sardinia,der frokosten ble servert i hagen, med ferske rundstykker, hjemmelaget yoghurt og lokale oster fra gårdene i nærområdet. 🤩 Har vi bodd i leilighet har vi gjerne spist frokost i leiligheten noen dager, og ute på lokal restaurant andre dager. Fint å veksle litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå