Gå til innhold

Hvordan kan all inclusive lønne seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er glad i god mat og har lært barna å være glad i mat så all inclusive eller buffet er ikke noe for oss.

Hvis man har små/kresne barn eller ser på mat som et nødvendig onde for å bli mett så ser jeg absolutt attraksjonen ved å slippe å tenke på hvor man skal spise og spare tid. Sikkert fint hvis man er storspist også.

Anonymkode: bbb2a...cc3

Nå reiser man vel ikke med charter for å få  gastronomiske opplevelser

Anonymkode: 03298...d73

• Liker 5
Skrevet (endret)

35 000/5 voksne/2 uker = 3 500 per uke for all inclusive = 500 kr dagen. Det er vel ikke spesielt dyrt for all inclusive det? Sjanseløst å spise/drikke for mindre enn det per døgn i Spania/Hellas om sommeren. 

Sjekka et klassisk ving all inclusive nå, der tok de 5 500 per pers for 1 uke all inclusive. Sunwing Kallithea.

Endret av Anonym90059005
  • Liker 6
Skrevet

Synes all inclusive er ufyselig

Mat som ligger der i flere timer. Masse folk som tar på samme klypene, lener seg over for å nå maten osv. I tillegg har det vært ganske dårlig mat 2 av 3 ganger vi har valgt all inclusive.

I tillegg synes jeg det er kjekt å prøve nye restauranter å få litt variasjon. Så utrolig mye god mat og opplevelser en går glipp av med å låse seg til hotellet 

Frokost kan en ha billig på en kaffe, bakeri eller lage selv på rommet, eller til nød ha frokost inkludert.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi valgte ikke all inclusive pga pris, men pga komfort, kvalitet, frihet .. Våre barn var riktignok yngre enn deres, så prisene var ikke fullt så høye. For oss var avslapping for de voksne også et viktig moment ved ferien, og det var innmari deilig å komme til ferdig mat, ikke trenge handle/vaske/planlegge/rydde opp igjen. I begge tilfeller har kvaliteten vært god, med godt utvalg for både voksne og kresne barn, og det har vært delikat og en god opplevelse (ikke kantinefølelse). Barna spiser ferdig og stikker for å leke, mens vi voksne kan ta det rolig med kaffen og havutsikten 🤩

Anonymkode: 96a3b...232

• Liker 5
Skrevet

Det hørtes ut som en dårlig deal. De gangene jeg har vært på all inclusive har det bare vært et par tusenlapper dyrere😅 tilbyr de halvpensjon (frokost og middag) til en rimelig penge da? Jeg foretrekker det for å slippe å føle meg bundet til hotellet hele dagen, samt at jeg uansett ikke klarer å spise 3 store måltider+3 runder med snacks (som ofte er store nok til å gå som et måltid også)😅 halvpensjon er mer enn nok for meg men smaken er som baken🥰

AnonymBruker
Skrevet

De gangene jeg og mannen har reist alene har det lønt seg, for da drikker vi mer drinker og kanskje en flaske vin til maten. Med småspiste barn lønner det seg ikke for oss :) Vi regnet på det forrige ferie og da kostet hvert måltid ca 140kr med all inklusive, og med småspiste barn kunne de lett dele en pizza til 100kr på ett måltid istedenfor. 

Anonymkode: 6796e...8d5

Skrevet
PhilosopherSe7en skrev (På 8.1.2024 den 22.18):

Synes all inclusive er ufyselig

Mat som ligger der i flere timer. Masse folk som tar på samme klypene, lener seg over for å nå maten osv. I tillegg har det vært ganske dårlig mat 2 av 3 ganger vi har valgt all inclusive.

I tillegg synes jeg det er kjekt å prøve nye restauranter å få litt variasjon. Så utrolig mye god mat og opplevelser en går glipp av med å låse seg til hotellet 

Frokost kan en ha billig på en kaffe, bakeri eller lage selv på rommet, eller til nød ha frokost inkludert.

Pluss støtte lokalbefolkningen i landet man reiser til :) 

Anonymkode: ddb0f...095

• Liker 3
Skrevet

Det lønner seg hvis du sammenligner med timene du ville ha brukt på å handle, tilberede og rydde opp mat til leiligheten, tiden du bruker på å gå til restauranter,  vente på bord, vente på mat, og vente på regning. Barn kan hente seg drikke eller is selv, i sitt eget tempo 

Anonymkode: dd112...86a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.1.2024 den 17.37):

Vi reiser 2 voksne og 3 barn over 12 år til syden i 2 uker. Turen (charter) koster 25 000 på 4+ hotell. Hvis vi skal ha all inclusive koster dette 60 000 kr for oss 5. Det er jo spinnvilt og kan da umulig lønne seg?

Anonymkode: 90b9f...bb2

Dyrt!!

Men generelt lønner all incl seg.. billigere men kjedelig

Skrevet
On 1/7/2024 at 8:06 PM, AnonymBruker said:

Det høres ut som en uvanlig dyr AI. 

Det har alltid lønt seg for vår del, til tross for at ingen av oss er særlig storspiste og vi ikke drikker alkohol. Har det dog primært fordi det ene barnet har utfordringer som gjør vanlige restauranter krevende. AI er sjelden en stor kulinarisk opplevelse. 

Anonymkode: 6c545...54e

Bruker det av samme grunn. Helt ok mat men sjelden sånn fantastisk. Men det er lettvint og funker helt fint og vi har sjelden opplevd dårlig mat forsåvidt. Og jevnt over er det billigere enn å gå på restaurant og kjøpe de samme måltidene. Men prisene i innlegget til denne tråden hørtes voldsomme ut…🤔

Anonymkode: 97647...2b7

• Liker 2
Skrevet
On 1/8/2024 at 10:07 PM, AnonymBruker said:

Nå reiser man vel ikke med charter for å få  gastronomiske opplevelser

Anonymkode: 03298...d73

Hvorfor ikke? Vi hadde mange gode matopplevelser med fire--og seksåring på Samos i fjor. 😊 Det er jo mye nydelig mat i Hellas og Tyrkia, hvis man styrer unna all inclusive. 

Anonymkode: ce5a3...0b9

• Liker 1
Skrevet

Der er 35000 delt på 14 dager. Som blir 2500 kroner. Da blir spørsmålet, spiser og drikker dere for det per dag? Hvis ja så lanner det seg, hvis nei så gjør det ikke det. 

Anonymkode: 918f5...4e6

• Liker 1
Skrevet
On 1/12/2024 at 7:10 PM, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke? Vi hadde mange gode matopplevelser med fire--og seksåring på Samos i fjor. 😊 Det er jo mye nydelig mat i Hellas og Tyrkia, hvis man styrer unna all inclusive. 

Absolutt, det har vært en veldig utvikling i Hellas de senere årene. Nå er det skikkelig restaurantstandard mange steder der det før var mye opptint moussaka og noe tørt fra grillen.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Absolutt, det har vært en veldig utvikling i Hellas de senere årene. Nå er det skikkelig restaurantstandard mange steder der det før var mye opptint moussaka og noe tørt fra grillen.  

Slutt. Gresk mat har alltid vært bra om en har unngått turiststedene. Moussaka og souvlaki er nydelig mat og ingenting slår en gresk salat med skikkelige ingredienser. 

Anonymkode: d802d...7c6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Slutt. Gresk mat har alltid vært bra om en har unngått turiststedene. Moussaka og souvlaki er nydelig mat og ingenting slår en gresk salat med skikkelige ingredienser. 

Enig. "De siste årene"?? 🫣

• Liker 2
Annonse
Skrevet

Hvis man reiser til sånne typiske turiststeder med mange hoteller, så er det jo nesten ingen restauranter igjen (sammenlignet med 20+ år siden) og det er veldig langt mellom de store gastronomiske opplevelsene 😂 Så det er jo egentlig ikke noe reelt alternativ lenger, om man vil spise godt på sydenferie. 

Drar man på et stort og bra hotell, så er det ikke slik at "den enkle maten står i timesvis". Jeg var bl.a. på et hotell i høst, hvor det tok sikkert maks 5 minutter før ny mat ble satt frem - altså kontinuerlig høy turnover og hele tiden fersk mat. Skal man ha noe som stekes, alt fra omelett til biff, kan man selvsagt også få en av kokkene til å lage det akkurat som man vil ha det, på "bestilling", mens man selv står og ser på. I tillegg er det stort utvalg som varierer fra dag til dag, og det gir mulighet til å kunne smake på alt mulig mat som man kanskje ikke hadde prioritert/"turt" å bestille til middag (jeg hadde aldri bestilt blekksprut til middag, men når det er tilgjengelig på all inclusive er det lavere terskel for å prøve det...) 

Har aldri regnet på hva som "lønner seg", ie. blir det billigste. Regner med det blir billigere å spise en kjip frokost på hotellrommet, bunkre opp med fullt av vann og brus i kjøleskapet, og kun spise middagene ute. Men komforten med å få en god frokost, lunch og middag, uten ventetid og hvor kan forsyne seg med akkurat hva man vil og hvor mye man vil, i tillegg til å ha småmåltider (alt fra toast, frukt og baguetter, til salater, hamburger og pizza) tilgjengelig mellom måltider akkurat når det måtte passe, samt fri tilgang til mange typer is, vann, brus, kaffe, øl og annen alkohol når som helst hele dagen... Det har også sin verdi i min bok! 

Som med alt annet får man hva man betaler for, så reiser man til et billig bakgårdshotell med 2-3 stjerner i Bulgaria, kan man sikkert lett ende opp med ekkel skinke og ost som eneste påleggsalternativ til frokost og noen ekstra tarmbakterier med på kjøpet til middag. Men fra 4+ og oppover i Spania begynner det å bli bra 👍

Alt til sin tid, mener jeg. Restaurantbesøk er absolutt best på storbyferie, ikke charter-/sydenferie. 

Anonymkode: 87558...37d

• Liker 2
Skrevet

Da jeg først leste dette, så tenkte jeg at 60.000 kr var fryktelig dyrt.  Men trekker du ut reisekostnaden på 25.000 kr, vil all inclusive koste dere 7.000 kr per pers.  Det er 500 kr dagen for hver enkelt av dere.  
Dersom dere bestiller en pizza på deling hver dag, så blir det nok billigere.  Men det gjør de færreste i 2 uker.  Barn over 12 år spiser gjerne mye, og vil også ha både is og brus.  Mange bekker små..  koster.    På all inclusive er alt dekket.  Du har kontroll på pengene, og slipper mas.  Hvis hotellet også har egen strand med gratis solstoler, sparer dere mye.  Å leie solseng er enormt dyrt i mange land.  
På mange inclusive hoteller har de også ofte underholdning for familier om kvelden.  Egentlig ikke noe for mannen min og meg, men ungene våre elsket det.  Det kommer tid nok til voksenferier senere, tenkte vi.  

Leser at mange kritiserer maten på all inclusive hoteller.  Vi hadde barnebarna med oss til Ving-hotell i Tyrkia for få år siden.  Maten var fresh, sunn og delikat.  Som på et norsk hotell med høy standard.  Ungene syntes det var stor stas å kunne forsyne seg selv fra egne bord for barn :)  

• Liker 2
Skrevet
Amossa skrev (26 minutter siden):

Da jeg først leste dette, så tenkte jeg at 60.000 kr var fryktelig dyrt.  Men trekker du ut reisekostnaden på 25.000 kr, vil all inclusive koste dere 7.000 kr per pers.  Det er 500 kr dagen for hver enkelt av dere.  
Dersom dere bestiller en pizza på deling hver dag, så blir det nok billigere.  Men det gjør de færreste i 2 uker.  Barn over 12 år spiser gjerne mye, og vil også ha både is og brus.  Mange bekker små..  koster.    På all inclusive er alt dekket.  Du har kontroll på pengene, og slipper mas.  Hvis hotellet også har egen strand med gratis solstoler, sparer dere mye.  Å leie solseng er enormt dyrt i mange land.  
På mange inclusive hoteller har de også ofte underholdning for familier om kvelden.  Egentlig ikke noe for mannen min og meg, men ungene våre elsket det.  Det kommer tid nok til voksenferier senere, tenkte vi.  

Leser at mange kritiserer maten på all inclusive hoteller.  Vi hadde barnebarna med oss til Ving-hotell i Tyrkia for få år siden.  Maten var fresh, sunn og delikat.  Som på et norsk hotell med høy standard.  Ungene syntes det var stor stas å kunne forsyne seg selv fra egne bord for barn :)  

Reiste med TUI i fjor sommer med jentene til et all inclusive hotell i Side regionen. Maten var helt fantastisk! Stort utvalg, nytt tema hver dag og helt nydelig kvalitet på tilberedt kjøtt og sjømat. Til og med gode salater og ingen ble dårlig av maten. Eneste negative det var området rundt hotellet som var veldig turistifisert. 

I år velger jeg ikke all inclusive fordi det ville blitt 17k ekstra for en uke. Håper å finne noen gode restauranter i Alcudia.  

Anonymkode: 8ce51...dd2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Reiste med TUI i fjor sommer med jentene til et all inclusive hotell i Side regionen. Maten var helt fantastisk! Stort utvalg, nytt tema hver dag og helt nydelig kvalitet på tilberedt kjøtt og sjømat. Til og med gode salater og ingen ble dårlig av maten. Eneste negative det var området rundt hotellet som var veldig turistifisert. 

I år velger jeg ikke all inclusive fordi det ville blitt 17k ekstra for en uke. Håper å finne noen gode restauranter i Alcudia.  

Anonymkode: 8ce51...dd2

Mange år siden jeg var i Alcudia :)  Husker vi var på båttur og laget verdens beste paella ombord.  

Jeg bodde 7 uker på 3-stjerners hotell i Side i fjor høst (september/oktober).  Dobbeltrom alene, med havutsikt og all-inklusive kostet 20.000 kr.  Flyreise for  7.000 kr T/R nordnorge skal man ikke klage på. 

Maten passet meg utmerket.  Den var sunn og frisk, og et helt bord med salater, urter og grønnsaker.  Ingen majoneser, men yoghurt.  Alltid kylling, retter av lam og fisk i en eller annen form.  I helgene var det gjerne gyros eller mat fra grillen.  Dessertbordet var også rikholdig, for tyrkere liker det søte.  Men bordet var også fylt av frukt og bær.  
Ved siden av buffeten sto alltid kokken og flere av hans hjelpere.  De holdt øye med fatene og fylte på når det trengtes.  Vin, øl. kaffe eller drinker hentet man i baren.  Rødvinen var ikke for min smak, men den hvite var god.  

I blant spiste jeg ute med venner.  Godt med en skikkelig biff  eller annet.  For man trenger ikke spise hvert måltid på hotellet man bor på.  

• Liker 2
Skrevet
On 1/13/2024 at 10:28 PM, AnonymBruker said:

Jada, for en "Jessheimgane" var det sikkert helt greit før også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...