Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble syk med Covid for to dager siden. I dag er halsen helt forferdelig sår, og selvfølgelig er det ikke søndagsåpent apotek her. Så hva er deres beste tips for å lindre smertene i halsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ulven skrev (2 minutter siden):

Ble syk med Covid for to dager siden. I dag er halsen helt forferdelig sår, og selvfølgelig er det ikke søndagsåpent apotek her. Så hva er deres beste tips for å lindre smertene i halsen?

Varm te?

• Liker 1
Skrevet

Te med honning?

God bedring ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Paracet

Anonymkode: 15bb1...914

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ibux

Anonymkode: 423e8...c28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg fikk det jeg tror var korona for over to år siden, hadde også jeg utrolig vondt i halsen; gumlet halstabletter for harde livet, men til ingen nytte. Hjelp. Hva skulle jeg gjøre ...?

Da kom jeg på idéen å drikke vann for å jevnlig fukte halsen; det hjalp virkelig. Så en flaske lunkent vann i nærheten kan være til stor hjelp.

Ønsker deg uansett god bedring, og håper du snart blir frisk igjen.

- B.

Anonymkode: 68443...bac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Først kan du prøve å gurgle saltvann. Google blandingsforhold, så det ikke blir for mye eller lite salt. Det lindrer en god del, spesielt når du har gjort det er par ganger. Fortsett med det regelmessig gjennom dagen/kvelden, og ikke gi opp om du ikke merker forskjell med en gang. Det kan ta et par forsøk før du kjenner lindring.

Også kan du drikke enten noe varmt eller kaldt, men det er lurt å vente litt sånn at det blir et åpenrom på så lenge du orker mellom du har gurglet saltvann og når du spiser/drikker noe. Det ser ut til at det lindrer bedre om du ikke begynner å svelge mat/drikke med en gang etter du har gurglet. Iallefall er det min erfaring.

Men når du først skal spise og drikke, anbefaler jeg som sagt noe varmt eller kaldt som gjerne er litt flytende:
- Varm te, eller suppe.
- Eller kald iskrem, eller saftis, e.l.

Det hjelper egentlig bare der og da, så ikke spis alt kjempefort, for da må du ha i deg veldig mye te, suppe, iskrem eller saftis totalt i løpet av en dag. 

Ellers hjelper alt av drops som får i gang spyttproduksjonen, som gjør at du svelger litt ekstra, og dermed smører halsen litt. Må ikke være halsdrops, kan være verdt å prøve andre drops om du har noe som helst.

Anonymkode: 377bc...7ab

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, Maleficenta said:

Varm te?

3 hours ago, Lea said:

Te med honning?

God bedring ❤️

3 hours ago, AnonymBruker said:

Paracet

Anonymkode: 15bb1...914

Ibux

Anonymkode: 423e8...c28

Da jeg fikk det jeg tror var korona for over to år siden, hadde også jeg utrolig vondt i halsen; gumlet halstabletter for harde livet, men til ingen nytte. Hjelp. Hva skulle jeg gjøre ...?

Da kom jeg på idéen å drikke vann for å jevnlig fukte halsen; det hjalp virkelig. Så en flaske lunkent vann i nærheten kan være til stor hjelp.

Ønsker deg uansett god bedring, og håper du snart blir frisk igjen.

- B.

Anonymkode: 68443...bac

Først kan du prøve å gurgle saltvann. Google blandingsforhold, så det ikke blir for mye eller lite salt. Det lindrer en god del, spesielt når du har gjort det er par ganger. Fortsett med det regelmessig gjennom dagen/kvelden, og ikke gi opp om du ikke merker forskjell med en gang. Det kan ta et par forsøk før du kjenner lindring.

Også kan du drikke enten noe varmt eller kaldt, men det er lurt å vente litt sånn at det blir et åpenrom på så lenge du orker mellom du har gurglet saltvann og når du spiser/drikker noe. Det ser ut til at det lindrer bedre om du ikke begynner å svelge mat/drikke med en gang etter du har gurglet. Iallefall er det min erfaring.

Men når du først skal spise og drikke, anbefaler jeg som sagt noe varmt eller kaldt som gjerne er litt flytende:
- Varm te, eller suppe.
- Eller kald iskrem, eller saftis, e.l.

Det hjelper egentlig bare der og da, så ikke spis alt kjempefort, for da må du ha i deg veldig mye te, suppe, iskrem eller saftis totalt i løpet av en dag. 

Ellers hjelper alt av drops som får i gang spyttproduksjonen, som gjør at du svelger litt ekstra, og dermed smører halsen litt. Må ikke være halsdrops, kan være verdt å prøve andre drops om du har noe som helst.

Anonymkode: 377bc...7ab

Tusen takk alle sammen. Te, kaffe, honning, Paracet, Ibux, og saltvann er prøvd uten større hell. Is har jeg i fryseren så det går jeg løs på nå. 😉 Heldigvis har jeg ikke mandler for da hadde nok dette vært enda verre. 

AnonymBruker
Skrevet

Cognac....beste medisinen som ikke virker. Dvs  den virker som bare pokker ved at halsen kjennes bedre  livet og sykdom virker lettere 😅

Anonymkode: 92de7...ffe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...