Gå til innhold

H ordan rengjøre strykejern?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Funker ikke å varme opp eddik å gni med klut. Noen som har et bedre forslag som faktisk funker? 

Anonymkode: f7bf5...80c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lurer litt på hvordan du har fått det skittent, jeg? Aldri vasket mitt, har ikke tenkt over at det er noe man må

Anonymkode: 6bc90...28f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En eller annen gang kjøpte jeg et slags "viskelær" som var beregnet for strykejern, det fungerte faktisk veldig godt.

Men dessverre husker jeg hverken hvor jeg kjøpte det eller hva det ble kalt lenger og tror jeg har mistet "viskelæret" i en flytting. Men kanskje du kan greie å søke det opp.

Anonymkode: df477...0f3

AnonymBruker
Skrevet

Hm, mannen mener vi kan prøve whiesprit. 

Klissetetter å ha strøket gardiner med lim 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

En eller annen gang kjøpte jeg et slags "viskelær" som var beregnet for strykejern, det fungerte faktisk veldig godt.

Men dessverre husker jeg hverken hvor jeg kjøpte det eller hva det ble kalt lenger og tror jeg har mistet "viskelæret" i en flytting. Men kanskje du kan greie å søke det opp.

Anonymkode: df477...0f3

Mener du en sånn

Ellers vil jeg tro mye kan gjøres bare ved å stryke f.eks. fuktig tørkepapir på høy varme. 

Anonymkode: a3039...626

AnonymBruker
Skrevet

Hva med svamp og skuremiddel beregnet for keramisk platetopp? Har ikke forsøkt selv, men tror det skal være skånsomt nok og samtidig kunne fjerne limrester.

Gi gjerne beskjed om hva som funker, dette vil jeg vite :nikke:

Anonymkode: 47fbc...821

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.1.2024 den 16.44):

Hva med svamp og skuremiddel beregnet for keramisk platetopp? Har ikke forsøkt selv, men tror det skal være skånsomt nok og samtidig kunne fjerne limrester.

Gi gjerne beskjed om hva som funker, dette vil jeg vite :nikke:

Anonymkode: 47fbc...821

Hei, 

Ingenting funket. Fremdeles skittent, men det går an å bruke jernet. Klissete er borte, men fremdeles svarte merker på jernet. 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...