Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Når jeg hadde eggløsning denne måneden så var eggløsningstesten VELDIG sterk. 
Den har aldri vært så sterk før i andre sykluser. Betyr det at jeg har større sjanser for å bli gravid denne måneden, siden streken var så utrolig sterk? Eller har ikke styrken noe å si så lenge den er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken? 

Anonymkode: 9ba4a...3fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hei! 
Når jeg hadde eggløsning denne måneden så var eggløsningstesten VELDIG sterk. 
Den har aldri vært så sterk før i andre sykluser. Betyr det at jeg har større sjanser for å bli gravid denne måneden, siden streken var så utrolig sterk? Eller har ikke styrken noe å si så lenge den er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken? 

Anonymkode: 9ba4a...3fe

Styrken har ingenting å si. En positiv EL test er heller ingen garanti for at du faktisk får eggløsning de neste 12-24 timene ☺️  

• Liker 1
Skrevet

Nei. Styrken på el testen har ingenting å si for din sannsynlighet for å bli gravid denne syklusen. 

Som skrevet over - positiv test er ikke ensbetydende med at EL skjer. 

MEN! Dersom du har regelmessig og stabil syklus så er sannsynligheten for at EL faktisk skjer når man får positiv el test selvsagt stor. 

Man kan ha eggløsning uten å få positivt utslag på EL tester, man kan ha positivt utslag uten at eggløsning skjer. 

Eggløsningstester viser KUN at man har høyt nok nivå av LH hormon til ar kroppen KAN slippe egg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ser den til venstre er sterkere, men føler det en tynnere strek inni som er like sterk som den andre?

EA5B80C3-545F-466B-9687-E27D55F71939.jpeg

Anonymkode: 1ff05...6d5

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

ser den til venstre er sterkere, men føler det en tynnere strek inni som er like sterk som den andre?

Negativt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er negativ. Hele streken skal være like sterk, eller sterkere enn kontrollstreken. Ikke nok med den lille kanten som kan ses som litt mørkere enn resten. Men vil tippe det ikke er langt unna. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...