AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #1 Skrevet 7. januar 2024 Okei. Greia er som følger. Vi har et nabohus med to gutter som er like gamle som to av våre barn. De er bestevenner og nesten som søsken. Og det er utelukkende min fortjeneste, for foreldrene der i huset tenker kun på seg selv. Guttene deres kommer løpende over til oss så snart de våkner. På kalde dager, eller dager det regner eller er kjipt vær, er de kledd kun for å være inne hos oss. Ingen støvler, vinterdresser, luer etc. De blir sendt over til oss. I åresvis har de «bodd» her. Mannen min jobber mye, så dvs at jeg tar meg av 5 barn, deres to gutter og mine egne tre. Jeg er lei av dette da det hemmer meg og har hemmet meg i mange år. Jeg er barnevakt. Jeg har nå satt ned foten og bedt ungene være like mye borte hos dem som her, men stadig kommer de i retur. Som nå. Forklaringen jeg fikk var at moren der i huset måtte ha fred fordi hun skulle jobbe. Sist gang fikk jeg høre av yngste gutten der at «pappa vil ikke ha unger her fordi han er redd for gulvet.» Ingen av guttene har noen gang hatt bursdagsfeiring hjemme da foreldrene er «redde for gulvet.» Hva kan jeg gjøre? Jeg har snakket med naboene om dette, men det virker som deres tid og deres hus er viktigere enn mitt. Å være annen hver gang hjemme hos oss og hjemme hos dem funker ikke. Nå er det én gang der, 99 ganger her. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 5948f...bc7 5 1
sirenas Skrevet 7. januar 2024 #3 Skrevet 7. januar 2024 Send ungene ut! Send sms til foreldrene om at guttene må ha på seg/ta med klær tilpasset vær hvis de skal komme over. Naboene dine virker forøvrig som ordentlig late og kjipe foreldre! 34 7
Lost little girl Skrevet 7. januar 2024 #4 Skrevet 7. januar 2024 Så kjipt gjort! De bruker deg som gratis barnevakt. Støtter den over med å sende ungene ut for å leke. De får gå hjem og kle seg etter været og så være ute. 14 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #5 Skrevet 7. januar 2024 sirenas skrev (1 minutt siden): Send ungene ut! Send sms til foreldrene om at guttene må ha på seg/ta med klær tilpasset vær hvis de skal komme over. Naboene dine virker forøvrig som ordentlig late og kjipe foreldre! 9 av 10 ganger gjør jeg det. Men nå som det er -20 og har vært det over flere dager, kan jeg ikke bare kaste de ut heller. Jeg sier til alle sammen at de kan gå over til dem, men da svare guttene med at «vi får ikke lov av pappa, kan vi ikke være her?» Helt enig i siste setning. De er dritkjipe. De reiser vekk ca hver tredje helg, alene, hver for seg, for å få fri fra ungene. Det virker nesten som de ikke liker sine egne barn - de tenker kun på seg selv. TS Anonymkode: 5948f...bc7 3 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #6 Skrevet 7. januar 2024 Lost little girl skrev (1 minutt siden): Så kjipt gjort! De bruker deg som gratis barnevakt. Støtter den over med å sende ungene ut for å leke. De får gå hjem og kle seg etter været og så være ute. Greit nok det, og det gjør jeg så ofte jeg kan, men det er ikke alltid mine vil være ute. Noen ganger vil de bare være inne og pusle med sine egne saker. Men da står naboguttene på trappen og skjønner ikke hvorfor de ikke kan være her med mine barn. TS Anonymkode: 5948f...bc7 1 4
Duff Skrevet 7. januar 2024 #7 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 9 av 10 ganger gjør jeg det. Men nå som det er -20 og har vært det over flere dager, kan jeg ikke bare kaste de ut heller. Jeg sier til alle sammen at de kan gå over til dem, men da svare guttene med at «vi får ikke lov av pappa, kan vi ikke være her?» Helt enig i siste setning. De er dritkjipe. De reiser vekk ca hver tredje helg, alene, hver for seg, for å få fri fra ungene. Det virker nesten som de ikke liker sine egne barn - de tenker kun på seg selv. TS Anonymkode: 5948f...bc7 Send de hjem med beskjed om å ta på seg klær så de kan leke ute ellers får de være hjemme hos seg selv. De har vel ett soverom de kan leke på? 7 1
Duff Skrevet 7. januar 2024 #8 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Greit nok det, og det gjør jeg så ofte jeg kan, men det er ikke alltid mine vil være ute. Noen ganger vil de bare være inne og pusle med sine egne saker. Men da står naboguttene på trappen og skjønner ikke hvorfor de ikke kan være her med mine barn. TS Anonymkode: 5948f...bc7 Så sier du at det ikke passer I dag. 10 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 Populært innlegg #9 Skrevet 7. januar 2024 For hva det er verdt ts, for de ungene kommer du til å bety og betyr mye. Jeg vokste også opp hos naboene på denne måten, det var helt villt hjemme hos oss med psykiske problemer og rus. I fjor var jeg med og holdt handen til min nabofar mens han gikk bort av alderdom. Anonymkode: 2ef2f...77d 20 66 6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #10 Skrevet 7. januar 2024 Har du snakket med naboene om det da? Si at de også må ha besøk av dine barn like mye som du har av deres. Anonymkode: 82d71...2e8 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #11 Skrevet 7. januar 2024 Hvor gamle er barna? Trenger de barnevakt? eller leker de på rommet eller et annet sted i huset? Virker jo som om naboene har stort nok hus, er jo forståelig dersom dere har større hus med egen plass hvor ungene kan være kontra noen som feks bor i en liten leilighet men det er jo ikke tilfellet her. Ville sendt egne barn over først. Anonymkode: d45c5...d6e
Lost little girl Skrevet 7. januar 2024 #12 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Greit nok det, og det gjør jeg så ofte jeg kan, men det er ikke alltid mine vil være ute. Noen ganger vil de bare være inne og pusle med sine egne saker. Men da står naboguttene på trappen og skjønner ikke hvorfor de ikke kan være her med mine barn. TS Anonymkode: 5948f...bc7 Da ville jeg ha sagt at i dag passer det ikke med besøk. De får lære seg at det ikke alltid passer. 6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #13 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For hva det er verdt ts, for de ungene kommer du til å bety og betyr mye. Jeg vokste også opp hos naboene på denne måten, det var helt villt hjemme hos oss med psykiske problemer og rus. I fjor var jeg med og holdt handen til min nabofar mens han gikk bort av alderdom. Anonymkode: 2ef2f...77d Jeg skulle akuratt til å skrive noe liknende ❤️ Jeg skjønner dette er irriterende for deg, Ts - men dersom du står i det lager du en fin barndom for både dine barn ( som jeg regner med liker nabobarna?) og nabobarna. Og de blir jo større, så dette varer ikke evig, du sier jo det har vært slik i åresvis… Anonymkode: e25c2...55c 4 6 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #14 Skrevet 7. januar 2024 Duff skrev (4 minutter siden): Så sier du at det ikke passer I dag. Lost little girl skrev (1 minutt siden): Da ville jeg ha sagt at i dag passer det ikke med besøk. De får lære seg at det ikke alltid passer. Det har jeg selvfølgelig gjort. Det høres noe slik ut: «Hei Max. I dag passer det ikke.» «Hvorfor ikke det?» «Fordi jeg sier det.» «Hva skal dere?» «Det sier jeg ikke. Det passer bare ikke. Ha det.» «Men hvorfor passer det ikke? Skal dere reise? Hvor skal dere? Når drar dere?» «Det trenger jeg ikke å fortelle deg, det passer bare ikke.» Så kommer mine egne. «Hvorfor passer det ikke? Hva skal vi?» Meg: «I dag passer det ikke. Ferdig snakka. Men dere kan gå ut eller over til Max.» «Men du sa akkurat at det ikke passa?» Nei, det passer ikke at dere er her inne, men dere kan gå ut.» «Vi vil ikke være ute, vi vil være inne. Hvorfor kan vi ikke være inne?» «GÅ UT ELLER SLUTT Å MAS.» Aaaaaaaaaaahhhhh. TS Anonymkode: 5948f...bc7 6 9 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #15 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg skulle akuratt til å skrive noe liknende ❤️ Jeg skjønner dette er irriterende for deg, Ts - men dersom du står i det lager du en fin barndom for både dine barn ( som jeg regner med liker nabobarna?) og nabobarna. Og de blir jo større, så dette varer ikke evig, du sier jo det har vært slik i åresvis… Anonymkode: e25c2...55c Tja, kanskje. Jeg vet ikke. Ingen av foreldrene sliter med noe psykiatri eller rus. De er bare egoistiske tror jeg. TS Anonymkode: 5948f...bc7 4 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #16 Skrevet 7. januar 2024 Hvis de har behov for å reise bort fra egne barn hver tredje helg er det noe som er riv ruskende galt i familien. Det samme gjelder hvis de ikke får feire bursdag. Jeg ville ikke sendt ungene mine dit i det hele tatt, for her er det noe som ikke stemmer. Du må selv vurdere hva du har kapasitet til. Min erfaring er at unger som får så forskjellig oppdragelse som dine og naboungene ofte vokser fra hverandre etterhvert. Så det vil kanskje komme en tid ganske snart der dine barn selv signaliserer at de ikke er så interessert i å leke med naboungene. Enig med de som skriver at du sannsynligvis er en ressurs for disse ungene. Men samtidig må du sette grenser for deg selv. Anonymkode: c900b...8b7 9 1 6
Sansx Skrevet 7. januar 2024 #17 Skrevet 7. januar 2024 Jeg får vondt av disse naboungene. Vær litt raus selv om foreldrene er idioter. 3 8
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #18 Skrevet 7. januar 2024 Det er da virkelig ikke ts sitt ansvar å ta seg av disse barna på fast basis. Hvorfor skal hun alltid ha huset fullt og aldri få fred og ro kun med egne barn , eller at barna hennes får være hos dem. Hadde jeg aldri funnet meg i. En nabo er da ikke ansvarlig for naboens barn bare fordi dem ikke gidder selv, uansett grunn. Dette kan drøye i åresvis. Du skylder ingen noen forklaring, bare si det passer ikke så dere må enten gå hjem eller leke ute. Jeg har ting jeg skal gjøre, slappe av, alt er innafor å si Anonymkode: dd07b...909 12 5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #19 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tja, kanskje. Jeg vet ikke. Ingen av foreldrene sliter med noe psykiatri eller rus. De er bare egoistiske tror jeg. TS Anonymkode: 5948f...bc7 Dersom ikke barna får ha bursdager en gang er det litt mer enn bare egoistiske… og uansett leit for barna. Anonymkode: e25c2...55c 6 1 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #20 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det har jeg selvfølgelig gjort. Det høres noe slik ut: «Hei Max. I dag passer det ikke.» «Hvorfor ikke det?» «Fordi jeg sier det.» «Hva skal dere?» «Det sier jeg ikke. Det passer bare ikke. Ha det.» «Men hvorfor passer det ikke? Skal dere reise? Hvor skal dere? Når drar dere?» «Det trenger jeg ikke å fortelle deg, det passer bare ikke.» Så kommer mine egne. «Hvorfor passer det ikke? Hva skal vi?» Meg: «I dag passer det ikke. Ferdig snakka. Men dere kan gå ut eller over til Max.» «Men du sa akkurat at det ikke passa?» Nei, det passer ikke at dere er her inne, men dere kan gå ut.» «Vi vil ikke være ute, vi vil være inne. Hvorfor kan vi ikke være inne?» «GÅ UT ELLER SLUTT Å MAS.» Aaaaaaaaaaahhhhh. TS Anonymkode: 5948f...bc7 Da ville jeg vært litt streng på det, at eneste dem trenger og vite er at det ikle passer. Du har ting du skal gjøre, mere trenger dem ikke vite. At i dag må dem leke hjemme hos seg selv eller andre. Jeg har ofte barn her hjemme, men vi er ikke et ikke et åpent hus 24/7 nesten heller. Jeg ville ikke likt om barna kom løpende over tidlig på morgenen i helger. Lørdag skal vi mulig ut, søndag ønsker jeg litt mere fred og ro til formiddagen i det minste typ 12. jeg ville tatt en prat med foreldrene om litt regler, ikke stå i en diskusjon med barna. Og send barna tilbake. Lag litt regler hva du synes er greit og la naboene få vite det. Virker som dem ønsker fred hele dagen og sånt fungerer det ikke når man har valgt og få barn, og det er heller din oppgave og ha dem der store deler av tiden dem også skal være med sine foreldre også Anonymkode: 58ec0...095 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå