AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #1 Skrevet 7. januar 2024 Hei. Har en datter som er snart 11 mnd, hun ble født i februar 2023. Har søkt om barnehageplass, men ikke fått svar. Ja, jeg vet at hun ikke har rett på plass før i august 2024....men går det ann å ringe barnehagen å høre om det er ledig? er det noen som har gjort det? Har dere gjort det? Sliter litt med telefonskrekk, så vil ikke drite meg ut. Anonymkode: f0d6a...5d5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #2 Skrevet 7. januar 2024 Hei, skjønner at du er nervøs. Men kunne du tatt en ringerunde til forskjellige steder før du ringer barnehagen ? Myke opp litt liksom ? Typ til en butikk og spør når de stenger (selvom det står på nett, men du får ikke sjekka), eller om de har mer igjen av grillet kylling fordi det er for kaldt for deg å gå å sjekke om de ikke har, om du ringer Biltema for å sjekke om lagerstatus stemmer på en produkt..og så til bhg ...😅 Jeg har tatt ringerunde til flere barnehager pga min sønn, og jeg hater å ringe. Det kan hjelpe å gjøre noe mens du ringer som å gå tur eller noe annet. Men det er ikke så skummelt om du vet hva du skal si og når samtalen er i gang ,😊 men styrere er vant til det, har jeg fått inntrykk av, at mødre ringer for å sjekke om ledig plass og alle er ganske hyggelige 😊 Anonymkode: 5c537...763 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #3 Skrevet 7. januar 2024 Private kan du ringe å høre med Anonymkode: 5f35e...44b
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #4 Skrevet 7. januar 2024 Vi ringte. Fikk god tone med styreleder. Fikk plass 😊 Anonymkode: 36c74...9de
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #5 Skrevet 7. januar 2024 Vi ringte først kommunen for å høre om det var ledige plasser, på både kommunale og private barnehager i kommunen. Absolutt alt var fullt, sa de. Så ringte vi direkte til en privat barnehage som var vår førsteprioritet, og de hadde ledig plass. Barnet kunne starte måneden etter. Skader ikke å ringe direkte til virksomhetsleder i barnehagen og høre. Anonymkode: 7c444...134
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #6 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi ringte. Fikk god tone med styreleder. Fikk plass 😊 Anonymkode: 36c74...9de Man får ikke plass om det ikke er plss. Samme hvor god Tone man får Anonymkode: 5f35e...44b 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #7 Skrevet 7. januar 2024 Vi ringte rundt og fikk plass😊 Anonymkode: 07bcf...19f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #8 Skrevet 7. januar 2024 Jeg ringte alle barnehagene i nærheten da største var liten. Endte med at den siste barnehagen jeg ringte ordnet plass ved å flytte en av de andre barna opp på storbarn (barnet var klar for storbarn altså)😊 Anonymkode: 904bf...f94
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #9 Skrevet 7. januar 2024 Bare ring og hør. Kanskje det er skummelt, men, lag et manus på forhånd med hva du vil spørre om og si Anonymkode: cd856...fcf
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #10 Skrevet 7. januar 2024 Takk for svar dere. 😊 Hva bør jeg si? Sånn konkret, sånn at jeg kan skrive det ned før jeg ringer. Anonymkode: f0d6a...5d5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #11 Skrevet 7. januar 2024 Hva lurer du på da, ts? Kun om det er ledig? «Hei, mitt navn er {sett inn}. Vi har søkt på barnehageplass hos dere, og ville bare høre litt hvordan det er rundt plass og ventelister hos dere. Vi har fått et veldig godt inntrykk av barnehagen, og lurer på status på søknaden siden vi ikke har hørt noe enda. Er det noe dere kan si noe mer om?» - Har dere noen erfaring med hvor lenge man må vente på plass når barnet er født i februar? Er det slik at det er å forvente at det blir i august? Anonymkode: cd856...fcf 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #12 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Takk for svar dere. 😊 Hva bør jeg si? Sånn konkret, sånn at jeg kan skrive det ned før jeg ringer. Anonymkode: f0d6a...5d5 Du sier at hei, mitt navn er xx. Jeg har et barn som er født xx, vi har levert søknad om barnehageplass, men ikke fått svar enda. Jeg ringer for å høre om dere har ledig plass fra dato. Så hører du hva styrer sier. Anonymkode: ea7a2...003 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #13 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du sier at hei, mitt navn er xx. Jeg har et barn som er født xx, vi har levert søknad om barnehageplass, men ikke fått svar enda. Jeg ringer for å høre om dere har ledig plass fra dato. Så hører du hva styrer sier. Anonymkode: ea7a2...003 Tusen takk! Da gjør jeg det! 😊😀 Anonymkode: f0d6a...5d5
Anonym6789 Skrevet 7. januar 2024 #14 Skrevet 7. januar 2024 Send en mail om det er ubehagelig å ringe ingen problem å høre rundt
Sofakona Skrevet 7. januar 2024 #15 Skrevet 7. januar 2024 Men skal du ikke søke nå i mars som alle andre? Kan jo hende du får plass .men tror du må søke som alle andre, mener ikke dette slemt..men om 20 stk skulle ringt fra september til februar og fått utdelt plass hadde det ikke vært vits i søke i mars. Det er da de får vite hvor mange som skal bytte plass etc ..og om de har plass til en på din alder etc
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #16 Skrevet 7. januar 2024 59 minutter siden, Sofakona said: Men skal du ikke søke nå i mars som alle andre? Kan jo hende du får plass .men tror du må søke som alle andre, mener ikke dette slemt..men om 20 stk skulle ringt fra september til februar og fått utdelt plass hadde det ikke vært vits i søke i mars. Det er da de får vite hvor mange som skal bytte plass etc ..og om de har plass til en på din alder etc Fordelen med å ringe rundt er at man kan sette den barnehagen som har ledig plass på første plass og søke med en gang. Er det en kommune med mange ledige plasser så kan det jo hende det funker annerledes også. I min kommune må man søke da. Anonymkode: 2d9a8...c96
Grüner Skrevet 7. januar 2024 #17 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vi ringte. Fikk god tone med styreleder. Fikk plass 😊 Anonymkode: 36c74...9de Styrer eller daglig leder - ikke styreleder; det er noe annet.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #18 Skrevet 7. januar 2024 2 hours ago, Sofakona said: Men skal du ikke søke nå i mars som alle andre? Kan jo hende du får plass .men tror du må søke som alle andre, mener ikke dette slemt..men om 20 stk skulle ringt fra september til februar og fått utdelt plass hadde det ikke vært vits i søke i mars. Det er da de får vite hvor mange som skal bytte plass etc ..og om de har plass til en på din alder etc Det finnes lister ofte ute på nettsidene til kommunen med hvilke bhg’er som har ledig plass. Men ofte legger de jo ikke ut det før plassen er ledig. Hvis man ringer kan det være man får vite om den før. Anonymkode: cd856...fcf
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #19 Skrevet 7. januar 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: Hei. Har en datter som er snart 11 mnd, hun ble født i februar 2023. Har søkt om barnehageplass, men ikke fått svar. Ja, jeg vet at hun ikke har rett på plass før i august 2024....men går det ann å ringe barnehagen å høre om det er ledig? er det noen som har gjort det? Har dere gjort det? Sliter litt med telefonskrekk, så vil ikke drite meg ut. Anonymkode: f0d6a...5d5 Men når søkte du om barnehageplass? Nå nettopp? Eller tidligere ifjor / når hun ble født? Anonymkode: cd856...fcf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå