AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #1 Skrevet 7. januar 2024 Er det sammenheng mellom psykisk sykdom og hvor lett man er impulsiv eller ei? Hvor impulsivt kan en dagsplan endres om noe dukker opp? Eller ligger dette mer på personlighet eller vilje? Anonymkode: 6443e...33a
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #2 Skrevet 7. januar 2024 Mange med syndrom er impulsive. Er vel en av grunnene dem ikke har A4 "jobb". Anonymkode: f0b09...a37
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #3 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er det sammenheng mellom psykisk sykdom og hvor lett man er impulsiv eller ei? Hvor impulsivt kan en dagsplan endres om noe dukker opp? Eller ligger dette mer på personlighet eller vilje? Anonymkode: 6443e...33a Har du møtt en med psykisk lidelse så har du møtt en med psykisk lidelse. Anonymkode: 07e37...488 4
Gjest Kanino Skrevet 7. januar 2024 #4 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er det sammenheng mellom psykisk sykdom og hvor lett man er impulsiv eller ei? Hvor impulsivt kan en dagsplan endres om noe dukker opp? Eller ligger dette mer på personlighet eller vilje? Anonymkode: 6443e...33a Impulsivitet kan være knyttet til diverse psykiske lidelser, men kan også være en del av personligheten.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #5 Skrevet 7. januar 2024 Jeg er SVÆRT lite impulsiv, men det har jeg vært hele livet, lenge før jeg ble psyk. Anonymkode: 39e7e...e0d
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #6 Skrevet 7. januar 2024 Impulsivitet er ikke en sykdom, men det er noen psykiske sykdommer som kan gi uheldig impulsivitet. Men stort sett handler impulsivitet om personlighet. Anonymkode: da87d...297 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #7 Skrevet 7. januar 2024 Noen psykiske sykdommer fører til det motsatte av impulsivitet, man må ha kontroll, oversikt, struktur og varsel i forkant av endringer. Jeg feks er autist med angstlidelse og min impulsivitet strekker seg til å velge paprika i steden for agurk på brødskiva med gulost jeg spiser kl 11. Samboer er også autist og er mye mer impulsiv enn meg men tar fremdeles kalkulerte valg selv om det går raskere og mer impulsivt enn hva jeg greier. Anonymkode: bc283...356 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #8 Skrevet 7. januar 2024 Jeg var overhode ikke impulsiv de årenen jeg var uten jobb på grunn av psykisk sykdom. Det var ikke viljen som stoppet meg i å være impulsiv, det var psykdom... Men det er det som var mest vondt også, at noen faktisk trodde det var med vilje at jeg ikke gikk ut døra, at jeg valgte sitte innelåse med angst og depresjon... Mange som sliter psykisk vil gå fullstendig i kjelleren om dagsplaner endres, og mange har veldig sterkt behov for at ting planlegges nøye og i god tid. Og det handler IKKE om vilje eller personlighet. Anonymkode: c1012...e6c 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #9 Skrevet 7. januar 2024 Har sterk angst/ptsd. Sjelden jeg greier å være impulsiv. Vil gjerne ha alt godt planlagt på forhånd. Vil ha tid til å google alle nødutganger og raskeste ruter hjem. Anonymkode: c0a58...48e 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #10 Skrevet 7. januar 2024 Jeg veksler mellom å være ganske så impulsiv til å være totalt handlingslammet. Anonymkode: 19154...c8f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #11 Skrevet 7. januar 2024 Ufør pga angst. Jeg finnes ikke impulsiv, og må vite om ting på forhånd så jeg kan planlegge. Får angst hvis noe må skje impulsivt, så det er ikke noe for meg. Anonymkode: 2de4e...52d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå