AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #1 Skrevet 7. januar 2024 Trenger å ta S1+S2 eller R1 for å komme inn på studie, men har veldig liten erfaring med matte og syns det er som å lære meg latinsk. Helt forferdelig. Noen med erfaring? Anonymkode: 82efe...3ad
Madah Skrevet 7. januar 2024 #2 Skrevet 7. januar 2024 Hvis du har motivasjonen så skal det gå helt fint å ihvertfall bestå/ få en OK karakter
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #3 Skrevet 7. januar 2024 Hadde tatt R1 for å bli ferdig med det. Anonymkode: 2e0fd...324
Nuka Skrevet 7. januar 2024 #4 Skrevet 7. januar 2024 Jeg har dyskalkuli, men ville tatt R1 først som sist. Gjennom voksenopplæring vil det ikke være så vanskelig med forbehold om at lærer kan å lære bort selvsagt 😅 Jeg hoppa opp to karakterer selv under voksenopplæringen både i naturfag og matematikk nettopp grunnet dyktige lærere
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #5 Skrevet 7. januar 2024 38 minutter siden, AnonymBruker said: Trenger å ta S1+S2 eller R1 for å komme inn på studie, men har veldig liten erfaring med matte og syns det er som å lære meg latinsk. Helt forferdelig. Noen med erfaring? Anonymkode: 82efe...3ad 1) Latin er ikke vanskelig. Det er veldig enkelt, forståelig og behagelig å lese. Det krever ikke mye for å lære det. 2) Hva slags matematikk tok du på videregående? Hva slags erfaringer har du å basere deg på? Det er bare å hoppe på R1, tenker jeg, så du slipper å tenke så mye over det og kan bare bli ferdig med det! Anonymkode: 444e1...9bb
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #6 Skrevet 7. januar 2024 Har en gutt som begynner på videregående til høsten. Han sliter litt i matte. Hva bør han velge? Anonymkode: b664b...086
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #7 Skrevet 7. januar 2024 Jeg hadde praktisk (den letteste matten) på videregående for hundre år siden og besto såvidt pga manglende interesse for faget. Sett litt på R1 men forstår virkelig ekstremt lite. Kunne privatlærer eller timer på kveldsskole vært lurest, og hoppe rett på R1? Ts Anonymkode: 82efe...3ad
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #8 Skrevet 7. januar 2024 Legger til at studiet og yrker jeg vil inn på har lite til null krav om å bruke mattekunnskaper. Ikke lege eller noe slikt 😊 ts Anonymkode: 82efe...3ad
William_S Skrevet 7. januar 2024 #9 Skrevet 7. januar 2024 (endret) For R1 anbefales at man har forkunnskaper tilsvarende 1T, men det skal gå an å ta det uten at man har det, men man må da legge inn en mye større innsats i det. Finnes nettbaserte privatistskoler som Ask.no som har alt av undervisningsmaterielt på video. Etter ny læreplan så er det noe programmering i alle mattefag på vgs nivå så kan være liten fordel å fullføre en tutorial eller to i Python før man starter. Endret 7. januar 2024 av William_S
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #10 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg hadde praktisk (den letteste matten) på videregående for hundre år siden og besto såvidt pga manglende interesse for faget. Sett litt på R1 men forstår virkelig ekstremt lite. Kunne privatlærer eller timer på kveldsskole vært lurest, og hoppe rett på R1? Ts Anonymkode: 82efe...3ad Åja tjaa, hadde vært skeptisk til å starte rett på R1 da. Mulig forkurs er noe for deg? Der starter det med ganske grunnleggende regler for potenser, brøk osv. som du trenger før du begynner på R1-pensum. Forkurs er vel R1+R2 i ett og samme kurs, men kanskje finnes det ordninger hvor man kun tar R1? Anonymkode: 2e0fd...324
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå