AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #1 Del Skrevet 7. januar 2024 Jeg har stripet håret blondt i mange år, fordi jeg trives best som litt lys i håret. Men fargen er vanskelig å holde fin, gulner eller blir oransje etter noen uker. Håret mitt blir heller aldri lenger enn til bh-en på ryggen, og nå er håret så slitent at det mest ser ut som gress. Har bestemt meg for å la min naturlige farge vokse ut, som er en ganske mørk brun farge. Ønsker meg hår til livet, tykt og sunt, har alltid ønsket meg denne typen hår men aldri helt fått til. Forandringene jeg vil gjøre er: - hodebunnsmassasje så ofte jeg får til - kosttilskudd for hår - gode produkter (K18 og olaplex, har en hodebunn som gjør håret fort fett) - så lite varmeverktøy som mulig, aldri børste håret vått eller legge meg md vått hår - stusse det 1-2 ganger i året. Noen mer tips? Noen som har gjort det samme og klarte å nå målet? Anonymkode: c2d55...e45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #2 Del Skrevet 7. januar 2024 Jeg har fått sunnere hår på ett år, man ser tydelig forskjell på bilder, her er mine endringer: + Før vasket jeg håret hver dag, nå har jeg redusert til 2-3 ganger i uken. Jeg har en plan om å redusere ytterligere til 1-2 ganger, men vanskelig å kombinere med trening og svette. + Byttet ut butikkshampoo med kvalitetshampo og balsam. Jeg rullerer mellom Aco (apoteket), Systems og Kérastase. Fokuset ligger på sunn hodebunn. + Jeg oljer håret 1-2 ganger i uken før dusj. Bruker Castor eller Argan olje. Lar det virke 30 min til noen timer. + Hårkur min. 1 gang i uken. Jeg liker sp wella (lux oil) eller Systems (lux oil). + Jeg bruker hårserum hver kveld, ett for hodebunn og ett for hårlengdene. Begge fra Kérastase. Disse serumene er fantastiske og har gjort mest utslag, tror jeg, for sunnheten på håret. + Byttet alle hårbørster fra plastikk til tre/bambus. Anonymkode: 91a73...baa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #3 Del Skrevet 7. januar 2024 Det er ikke alle som kan få så langt hår. Har håret ditt en syklus på fem år, ja så blir det fem år langt. Lykke til! Anonymkode: 63137...900 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #4 Del Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke alle som kan få så langt hår. Har håret ditt en syklus på fem år, ja så blir det fem år langt. Lykke til! Anonymkode: 63137...900 Why state the obvious? Anonymkode: 9d36a...26d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #5 Del Skrevet 7. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: Why state the obvious? Anonymkode: 9d36a...26d Fordi hun sier at håret aldri har blitt så langt før. Hvorfor gå inn for et prosjekt som er dømt til å mislykkes? Anonymkode: 63137...900 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #6 Del Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Fordi hun sier at håret aldri har blitt så langt før. Hvorfor gå inn for et prosjekt som er dømt til å mislykkes? Anonymkode: 63137...900 Jeg har heller aldri ikke bleket håret, har aldri latt min naturlige hårfarge vokse fritt. men skal nå skal det det og er veldig spent 😊 er opprinnelig mørk brunette så vil jo tro det vil bli mye sunnere og lenger ved å ikke blekes blondt lenger. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har fått sunnere hår på ett år, man ser tydelig forskjell på bilder, her er mine endringer: + Før vasket jeg håret hver dag, nå har jeg redusert til 2-3 ganger i uken. Jeg har en plan om å redusere ytterligere til 1-2 ganger, men vanskelig å kombinere med trening og svette. + Byttet ut butikkshampoo med kvalitetshampo og balsam. Jeg rullerer mellom Aco (apoteket), Systems og Kérastase. Fokuset ligger på sunn hodebunn. + Jeg oljer håret 1-2 ganger i uken før dusj. Bruker Castor eller Argan olje. Lar det virke 30 min til noen timer. + Hårkur min. 1 gang i uken. Jeg liker sp wella (lux oil) eller Systems (lux oil). + Jeg bruker hårserum hver kveld, ett for hodebunn og ett for hårlengdene. Begge fra Kérastase. Disse serumene er fantastiske og har gjort mest utslag, tror jeg, for sunnheten på håret. + Byttet alle hårbørster fra plastikk til tre/bambus. Anonymkode: 91a73...baa Takk for svar! Når du oljer håret før dusj, bruker du da disse oljene i hodebunn og lar det virke (Castor/Argan) eller i hele håret? Hvilke serum bruker du fra kerastase? Ts Anonymkode: c2d55...e45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #7 Del Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Fordi hun sier at håret aldri har blitt så langt før. Hvorfor gå inn for et prosjekt som er dømt til å mislykkes? Anonymkode: 63137...900 Tull. Anonymkode: 9d36a...26d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #8 Del Skrevet 7. januar 2024 Noen som har prøvd f.a.s.t. Shampooen også forresten? Kanskje det kan skynde litt på prosessen. Ts Anonymkode: c2d55...e45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catbert Skrevet 7. januar 2024 #9 Del Skrevet 7. januar 2024 Hårolje hver kveld gjør at mitt hår ikke knekker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #10 Del Skrevet 7. januar 2024 Dytt Anonymkode: c2d55...e45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa30 Skrevet 7. januar 2024 #11 Del Skrevet 7. januar 2024 Jeg er med ts. I går bestemte jeg meg for og la min naturlige farge få gro frem. Har bleika i årevis. Jeg har naturlig en veldig fin brunfarge og gleder meg til den kommer mer og mer frem. Begynner og få en del ettervekst allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #12 Del Skrevet 7. januar 2024 Jeg har klart det. Jeg pleide farge håret, og det ble aldri lengre enn til kragebeinet. I høst klippet jeg av 20 cm fordi håret kom inni bukselinningen. Jeg sluttet farge håret, og sluttet varmebehandling. Nå føner jeg håret 1-2 ganger i året. Jeg stusset håret 2-3 ganger i året først, nå klipper jeg det 2 ganger pr år og stusser 2 ganger. Jeg tar tilskudd av bvitamin med ølgjær. Jeg vasker håret 2-3 ganger pr uke, og bruker hårolje hver dag. Aldri hårstrikk eller klyper med metall. Bruker detanglerbørste i dusjen, ellers børster jeg ikke. Eneste produkter jeg bruker i håret er hårolje, leavein balsam, og olje med solfaktor. Aldri spray, skum eller andre stylingprodukter. Men det tok meg 3 år før håret nådde til bh, og var sunt. Det tok 6-7 år før det nådde midja. Alt håret jeg hadde idet jeg startet var jo slitt, og måtte stusses bort jevnlig. Jeg begynte ikke få noe mer lengde før alt det gamle og slitte var borte. Anonymkode: 96921...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #13 Del Skrevet 7. januar 2024 Jeg vil gjøre det samme bare at jeg vil prøve å ikke bleke håret. Men har bleket hår til BH-en ,så da vil det vel ta flere år før alt får den naturlige fargen da. 2-3 år kanskje? Åsså hvis jeg da vil ha tilbake den lyse fargen ? Da risikerer jeg vel å få ALT håret ORANGE? Istedefor at det NÅ bare har nyanser/striper av orange her og der. Har jo kommune farge naturlig så vil sikkert endre meninga mi å bleke alt på nytt… bare at da blir jeg ORANGE i HELE håret da?! Vet ikke hvor blond jeg er blitt???😂 men regner med det da? At DET blir det ENDELIGE resultat av my extreme ‘’makeover’’ 😅 🙌 🐥 Anonymkode: bb732...826 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #14 Del Skrevet 8. januar 2024 Jeg hadde hår til livet en periode. Jeg har tykt og ganske sunt hår. Startet med å klippe av det som var slitt eller skadet, er tuppene flisete vil de bare fortsette å flise seg. Vasket ellers håret hver dag med vanlig butikksjampo, balsam når jeg gadd (kanskje 1-2 ganger i uka med balsam). Stort sett et fuktgivende leave-in-produkt hver dag. Brukte litt forskjellige produkter, men mest Paul Mitchell sin Awapuhi-serie og særlig den hydrating mist'en. Litt Olaplex, men etterhvert andre produkter og da særlig Awapuhi siden den lukter så godt 😊 Ingen styling eller børsting. Brukte flette istedenfor hestehale. Stusset det kanskje 3-4 ganger i året, når jeg kjente på tuppene at de begynte å bli tørre/endre seg. Anonymkode: 357a9...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #15 Del Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 7.1.2024 den 13.43): Noen som har prøvd f.a.s.t. Shampooen også forresten? Kanskje det kan skynde litt på prosessen. Ts Anonymkode: c2d55...e45 Verken shampo, olje, massasje eller kosttilskudd har noen effekt på hårvekst. Det beste du kan gjøre er å få nok søvn og næring slik at håret vokser optimalt (genetisk betinget, men mye stress, dårlig kosthold o.l. kan gjøre at det vokser saktere) og dessuten å sørge for at du ikke må klippe mer enn nødvendig, dvs. ikke skade håret til å begynne med. Slutte med hårfarge/bleking og varmestyling er en god start. Om du vil være ekstra forsiktig kan du ha håret i flette eller klype, pass iallfall på at du ikke lar håret henge løst under veskestropper og slikt. Masse gode tips på https://forums.longhaircommunity.com/forum.php Jeg har lært mye der og har nå sunt og sterkt hår til under rumpa Anonymkode: e94b4...2e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #16 Del Skrevet 10. januar 2024 Jeg har ellevillt langt hår 😅 Pleide å stripe det også, men sluttet med det og lot det bare vokse ut. Har hår ned til korsryggen. For at håret skal holde seg tykt og sunt vil jeg anbefale å gjøre minst mulig med det, altså la det være naturlig og i fred. Anbefaler også å stusse tuppene 1-3 ganger i året og det er noe du bør gjøre selv eller få noen du stoler på til å gjøre det for deg. Frisører får gjerne fnatt av å se så langt hår og de tror ofte det er fritt frem for å klippe mer enn det som er avtalt (det er min erfaring). Lykke til med langt og naturlig hår. Det er det aller fineste, syns jeg ❤️ Anonymkode: 3796c...7a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå