Gå til innhold

Apple, ny iPad, problemer med sette den opp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt en iPad til datteren min som jeg har satt opp en barnekonto på. Problemet er at vi får ikke lastet ned gratis apper uten å taste inn passord hver gang. Det er satt opp at vi skal slippe det, men det funker ikke. Noen som vet hvordan jeg løser det? 

Så et annet spørsmål. Hun vil gjerne ha apper fra en annen iPad hun har brukt men den er satt opp med en annen Apple ID. Kan en sette opp en ny iPad med å overføre apper fra en gammel uten å bruke samme Apple ID?

Anonymkode: 4c691...a26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Laste ned gratis apper uten å taste passord: Gå til innstillinger og trykk på navnet ditt. Deretter trykk på medier og kjøp og så passordinnstillinger. Huk derfra av krev passord på gratis nedlastinger.

Det går dessverre ikke å overføre apper fra en apple id til en annen. Alle kjøp er tilknyttet èn apple id.

Gjest jegerrinne
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har kjøpt en iPad til datteren min som jeg har satt opp en barnekonto på. Problemet er at vi får ikke lastet ned gratis apper uten å taste inn passord hver gang. Det er satt opp at vi skal slippe det, men det funker ikke. Noen som vet hvordan jeg løser det? 

Så et annet spørsmål. Hun vil gjerne ha apper fra en annen iPad hun har brukt men den er satt opp med en annen Apple ID. Kan en sette opp en ny iPad med å overføre apper fra en gammel uten å bruke samme Apple ID?

Du kan logge på med den andre apel id og laste ned appene. Det gjorde vi

Gjest jegerrinne
Skrevet
Fountaine skrev (2 minutter siden):

Laste ned gratis apper uten å taste passord: Gå til innstillinger og trykk på navnet ditt. Deretter trykk på medier og kjøp og så passordinnstillinger. Huk derfra av krev passord på gratis nedlastinger.

Det går dessverre ikke å overføre apper fra en apple id til en annen. Alle kjøp er tilknyttet èn apple id.

Kan jo logge inn med den andre ID og laste ned spillene på nytt. Det gjorde nå vi

AnonymBruker
Skrevet
jegerrinne skrev (1 time siden):

Du kan logge på med den andre apel id og laste ned appene. Det gjorde vi

Vil hun da kunne logge ut av den Apple ID’en og inn med sin egen og beholde fremgangen på appene/spillene? Er det som er viktig for henne, å slippe og gjøre alt på nytt… 

-TS

AnonymBruker
Skrevet
Fountaine skrev (1 time siden):

Prøvde å skru på og av igjen for å se om det hjalp, da sto det at du må taste inn passord så lenge du er under 13år.. så er vel kanskje det som er grunnen til at hun må gjøre det hver gang.

TS

Gjest jegerrinne
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vil hun da kunne logge ut av den Apple ID’en og inn med sin egen og beholde fremgangen på appene/spillene? Er det som er viktig for henne, å slippe og gjøre alt på nytt… 

-TS

Det husker jeg ikke er en stund siden ungdommen her fikk nye

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

-TS

Hvis man har lagret fremgangen i spillene i icloud kan det gå.

AnonymBruker
Skrevet
Fountaine skrev (5 timer siden):

Hvis man har lagret fremgangen i spillene i icloud kan det gå.

Ok. Er det noe problem å logge av den Apple ID’en om vi gjør det slik? Det er en barnekonto satt opp av far så jeg har bare passordet til barnekontoen.. 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok. Er det noe problem å logge av den Apple ID’en om vi gjør det slik? Det er en barnekonto satt opp av far så jeg har bare passordet til barnekontoen.. 

TS

Hmmm, nå ble jeg litt usikker. Kan noen andre svare på det her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...