AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #1 Skrevet 7. januar 2024 Ups gjorde noe dumt nå tror jeg. testet i dag tidlig og fikk blinkende smilefjes. Så testet jeg igjen nå (var det dumt??) og fikk statisk smilefjes. kan jeg stole på den? Eller kan det være falskt når jeg ikke ventet 24t? Anonymkode: 61dc3...c7a
Helene90 Skrevet 7. januar 2024 #2 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Ups gjorde noe dumt nå tror jeg. testet i dag tidlig og fikk blinkende smilefjes. Så testet jeg igjen nå (var det dumt??) og fikk statisk smilefjes. kan jeg stole på den? Eller kan det være falskt når jeg ikke ventet 24t? Anonymkode: 61dc3...c7a Man må ikke vente 24t mellom hver eggløsningstest. Jeg tester selv 2 ganger daglig, men da kl 12 og kl 18. Testen endrer ikke resultat med mindre det er høyere konsentrat av hormon i urinen. Men LH stiger mest etter man er stått opp og gir ikke alltid best resultat på første morgen urin. Ble anbefalt av gyn å ikke benytte morgenurin og ikke teste etter kl 20 om kvelden.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #3 Skrevet 7. januar 2024 Helene90 skrev (1 time siden): Man må ikke vente 24t mellom hver eggløsningstest. Jeg tester selv 2 ganger daglig, men da kl 12 og kl 18. Testen endrer ikke resultat med mindre det er høyere konsentrat av hormon i urinen. Men LH stiger mest etter man er stått opp og gir ikke alltid best resultat på første morgen urin. Ble anbefalt av gyn å ikke benytte morgenurin og ikke teste etter kl 20 om kvelden. Så positiv er positiv? 🥰 -TS Anonymkode: 61dc3...c7a
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #4 Skrevet 7. januar 2024 Helene90 skrev (1 time siden): Man må ikke vente 24t mellom hver eggløsningstest. Jeg tester selv 2 ganger daglig, men da kl 12 og kl 18. Testen endrer ikke resultat med mindre det er høyere konsentrat av hormon i urinen. Men LH stiger mest etter man er stått opp og gir ikke alltid best resultat på første morgen urin. Ble anbefalt av gyn å ikke benytte morgenurin og ikke teste etter kl 20 om kvelden. Dette gjelder jo ikke for digital EL-test... Anonymkode: 12e25...4db 1
Helene90 Skrevet 7. januar 2024 #5 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette gjelder jo ikke for digital EL-test... Anonymkode: 12e25...4db Jo. Når man som meg er under ivf blir man anbefalt av fertilitetssenter å benytte eggløsningstester med digitalt display for at det skal være mindre sjangs for feil tolkning eller feilavlesing av EL tester. De anbefaler også at man tester 2 ganger daglig dersom man vet man har kort LH vindu slik at man ikke mister LH toppen når man tester. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så positiv er positiv? 🥰 -TS Anonymkode: 61dc3...c7a Ja positiv digital test er positiv. Men positiv test er ikke ensbetydende at EL skjer. Bare at man har høyt nok LH nivå til at EL kan skje. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå