Gå til innhold

Har du brukt helseforsikringen din? Hvordan gikk du frem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en tenåring som ble kronisk syk etter korona vaksinen. Og har en livsforsikring som egentlig skal utbetales pr mnd. 

Tenker det er på tide nå, da tenåringen er flyttet for seg selv og heve denne forsikringen.  Men hvordan går man da frem. Må man ha dokumenter fra lege, nav? Og evnt hva?

Syntes det er vanskelig å seyte seg inn i det. Å bruke den ved skade blir liksom noe annet

Anonymkode: 0ddb8...544

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har benyttet min uføreforsikring  hvis det er det du mener. Jeg logget inn på siden deres, og trykte "meld krav", og fylte ut infoen de ville ha i skjemaet (bl.a. kontaktinfo til fastlege), og sendte inn. Forsikringsselskapet inhenter selv den infoen de trenger fra nav og fastlege.

Du kan jo også kontakte selskapet på telefon eller mail, noen har også en chattefunksjon, og forhøre deg om hvordan du skal gå fram.

Anonymkode: 2d53e...2a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Øhm. Du må sette deg inn i hva det er du snakker om.

Helseforsikring: en forsikring som gjør at man kan gå til det private for behandling for å slippe å stå I helsekø.

Livsforsikring: forsikring som utbetales til gjenlevende ved død.

Forøvrig melder man saken på nett. Men det kan være greit å sette seg inn I hvilken forsikring det er du prater om og om han i det heletatt kvalifiserer til utbetaling. 

Anonymkode: ec087...6b4

• Liker 3
Skrevet

Gjelder livsforsikring sykdom ? Eller bare ved dødsfall?

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (10 minutter siden):

Gjelder livsforsikring sykdom ? Eller bare ved dødsfall?

Livsforsikring er på forsikringsspråket en forsikring som utbetales til gjenlevende ved død.

Det finnes såklart forsikringer som dekker sykdom også. Spørsmålet er jo hva man faktisk har og betaler for.

• Liker 2
Skrevet

Men er barnet ditt så syk nå at hun ikke kan jobbe eller gå på skolen?  

AnonymBruker
Skrevet

Tror det beste er at du ringer forsikringsselskapet i morgen og får klarhet i hva dere har og betaler for. 

Anonymkode: 864da...ba2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min helseforsikring gjør at jeg får helsehjelp hos private leger og sykehus, uten at jeg betaler ei krone. Gir meg overhodet ingen utbetaling ved hverken sykdom, invaliditet, uførestatus eller dødsfall. 

Anonymkode: 864da...ba2

AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjellige forsikringer for ulike formål. Livsforsikring ved død, som går til de eyterlatte. Så må man kjøpe andre for sykdom/kritisk sykdom, en annen for ufør og evt uførerenteforsikring. En for ulykke and the list goes on. 

Anonymkode: 422a7...ee1

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du har en eller annen form for barneforsikring? Du må nesten bare lese vedtektene. 

Anonymkode: c975a...edb

Skrevet

Min mor brukte sin helseforsikring når vi var i Spania i sommer da hun brakk foten sin der nede. Da fikk hun igjen for ( eller deler) av den tiden hun hadde vært der,pluss penger for når hun måtte ta taxi, sykehuset og medesine 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt helseforsikring, for å få behandling.
Og jeg har brukt ufør-forsikring, som gir utbetaling pr måned. Jeg var "midlertidig ufør" og det måtte dokumenteres godt av lege, spesialist og aap måtte godkjennes av nav.

Er det uførepensjon som en del av barneforsikring du egentlig mener? Er barnet innvilget ufør eller aap? Min erfaring med forsikring er at hvilken dokumentasjon som kreves kommer opp etterhvert som man starter fylle ut forsikringssaken. Men de aller fleste uføreforsikringer krever selvsagt dokumentasjon fra nav på innvilget uføretrygd eller aap.

Anonymkode: b3064...33f

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (19 minutter siden):

Min mor brukte sin helseforsikring når vi var i Spania i sommer da hun brakk foten sin der nede. Da fikk hun igjen for ( eller deler) av den tiden hun hadde vært der,pluss penger for når hun måtte ta taxi, sykehuset og medesine 

Nei, da brukte hun reiseforsikringen.......

Helseforsikring brukes innad Norge.

Som dere roter....

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...