Gå til innhold

Øreskylling hos lege/barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, min sønn går til øre nese hals lege da han har operert inn dren, fjernet polypper og deler av mandler. Han har også barneastma. 

Sist vi var på kontroll for astma, sjekket også legen ørene og sa at sønnen min har en såkalt propp i det ene øret. Det består nok av ørevoks.

Vi fikk beskjed om å bruke Revaxør dråper i øret hans. Han sa også at man i noen tilfeller må inn til fastlege for å skylle øret. 

gutten klager nå på at han har vondt i øret, og peke på det øret vi fikk oppnevnt propp. Jeg ønsker derfor å bestille han 1 time for sjekk og potensielt få det skylt.

Er det noen som har gjort dette og kan fortelle meg hvordan det foregår? Gutten er tre år så jeg kan tenke meg at han ikke nødvendigvis er helt samarbeidsvillig, jeg ønsker derfor å forberede meg 😊

Anonymkode: 6bebe...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vet ikke hva ting heter, men den tingen de skyller med putter de inn i øret og spyler vann i øret til barnet. Holder ett pussbekken under som samler opp vann og det som måtte komme ut. Barnet mitt har gjort det ett par ganger på legekontor. 

Syns det er lettere å gjøre det hjemme siden det tetter seg igjen fort. Veldig enkelt å gjøre hjemme. Da kan man også følge med og gjøre det før det blir helt propp. 

Anonymkode: fb1a0...2ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, min sønn går til øre nese hals lege da han har operert inn dren, fjernet polypper og deler av mandler. Han har også barneastma. 

Sist vi var på kontroll for astma, sjekket også legen ørene og sa at sønnen min har en såkalt propp i det ene øret. Det består nok av ørevoks.

Vi fikk beskjed om å bruke Revaxør dråper i øret hans. Han sa også at man i noen tilfeller må inn til fastlege for å skylle øret. 

gutten klager nå på at han har vondt i øret, og peke på det øret vi fikk oppnevnt propp. Jeg ønsker derfor å bestille han 1 time for sjekk og potensielt få det skylt.

Er det noen som har gjort dette og kan fortelle meg hvordan det foregår? Gutten er tre år så jeg kan tenke meg at han ikke nødvendigvis er helt samarbeidsvillig, jeg ønsker derfor å forberede meg 😊

Anonymkode: 6bebe...f84

De setter et bekken under øret, fyller ennsprøyte med varm/lunkent vann og spyler inn i øret. Det er skikkelig digg

Anonymkode: 6c2e9...b9f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis han har vondt i øret burde du forberede på at skyllingen også kan være litt vond! Datteren her har gjort det et par ganger, og den ene gangen var det ganske vondt. Da hadde hun hadde vondt på forhånd. Ble myyye bedre etter skyllingen 😊

Anonymkode: a1a74...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den ballongen som følger med Revaxør er ofte temmelig ubrukelig, den har ikke nok trykk.

Som andre nevner har de en stor sprøyte på legekontoret som har mye større trykk. Den kan kanskje virke skremmende for en 3-åring siden den er så stor. Selve skyllingen kan også være ubehagelig.,

Anonymkode: 71bc3...939

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...