Gå til innhold

Hvordan forholde seg til bonusbarn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og når er det riktige tidspunktet å møte de?

Ferskt forhold med en mann som har barn på 11 og 17 år. Har møtt 17-åringen, og det har gått fint. 

Men vi ønsker å gi 11-åringen litt mer tid til å komme inn i nye rutiner. Begynte på ny skole nylig, og har flyttet nok en gang med mor. 

Hvordan har du gått frem for å møte barnet på en bra måte? 

Har voksne barn selv, og ikke vært i en liknende situasjon før. I tillegg ønsker mor å møte meg før jeg møter barnet, men det kan hun vel ikke kreve? Er ikke noe problem for meg å møte henne, men barnets far blir litt oppgitt over at hun skal prøve å styre alt.

Noen ned noen gode tips og råd her?

Anonymkode: 7f89d...267

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppførte meg rett og slett som veldig gjest i huset første gang, og ikke som "pappas nye kjæreste" osv. Hilste høflig, og lot det bli med det, hun tok selv initiativ til å snakke innimellom. Da var jenta 9 år. Sønnen på 15 gjorde jeg det samme med, men han fantes ikke interessert, og det tok sikker to år før han begynte snakke med meg. Pressa aldri på noen samtale med han. Jenta derimot, la sin elsk på meg etter første gang vi møttes, og vi er nå veldig tette etter 6 års samboerskap. Bare ikke prøv å skulle være noen viktig i livet til barnet, de tar deg inn dit selv hvis de vil. 

Anonymkode: cbc8c...272

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg oppførte meg rett og slett som veldig gjest i huset første gang, og ikke som "pappas nye kjæreste" osv. Hilste høflig, og lot det bli med det, hun tok selv initiativ til å snakke innimellom. Da var jenta 9 år. Sønnen på 15 gjorde jeg det samme med, men han fantes ikke interessert, og det tok sikker to år før han begynte snakke med meg. Pressa aldri på noen samtale med han. Jenta derimot, la sin elsk på meg etter første gang vi møttes, og vi er nå veldig tette etter 6 års samboerskap. Bare ikke prøv å skulle være noen viktig i livet til barnet, de tar deg inn dit selv hvis de vil. 

Anonymkode: cbc8c...272

Er sånn jeg har gjort det med den eldste. Latt det være opp til 17-åringen å ta kontakt, og det har gått over alle fars forventninger. Men blir beskrevet av venner som lett og behagelig å være rundt, så det går nok bra. Bare en ny og spennede rolle.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mor kan ikke kreve noen ting, men jeg anbefaler deg til å prøve å ha en ok tone med henne, for ting kan eskalere fort i feil retning.

Anonymkode: 793f0...58c

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke provoser mor for å «statuere et eksempel». Det fører ikke med seg noe godt… Ta heller den kampen på en annen arena. 

Anonymkode: 4fce5...d30

AnonymBruker
Skrevet

Kunne godt ga gitt deg mobilnummeret til min sønns bonusmor, men siden hun aldri har akseptert sin bonussønn, og således gjort alt i sin makt for å ødelegge hans forhold til sin far og halvbror, så er hun ikke rette person til å gi deg en solskinnshistorie.

Koselig dame som alle er redd og ingen tør å motsi ❤️

Anonymkode: c9d99...9f1

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mor kan ikke kreve noen ting, men jeg anbefaler deg til å prøve å ha en ok tone med henne, for ting kan eskalere fort i feil retning.

Anonymkode: 793f0...58c

Jeg har ikke tenkt noe annet enn å ha en god tone med henne. Bare tenker at hun ikke kan styre hva som skal skje hjemme hos far eller hvem han skal ha besøk av. Men har sagt til far at det er helt greit for meg å møte henne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke provoser mor for å «statuere et eksempel». Det fører ikke med seg noe godt… Ta heller den kampen på en annen arena. 

Anonymkode: 4fce5...d30

Jeg ønsker verken å provosere eller ta noen kamp med henne. Har tenkt å behandle henne med respekt slik som jeg gjør med alle andre mennesker. 

Var som sagt far som reagerte mest negativt på det.

AnonymBruker
Skrevet

Kunne godt ga gitt deg mobilnummeret til min sønns bonusmor, men siden hun aldri har akseptert sin bonussønn, og således gjort alt i sin makt for å ødelegge hans forhold til sin far og halvbror, så er hun ikke rette person til å gi deg en solskinnshistorie.

Koselig dame som alle er redd og ingen tør å motsi ❤️

Anonymkode: c9d99...9f1

Høres derimot ut som at hun sitter på fasiten til hvordan det IKKE skal gjøres. Trist at noen voksne ikke kan oppføre seg. Håper din sønn skjønner at det ikke er han det er noe feil med, men med den som skal være voksen. 

Krysser alt jeg har for at jeg aldri blir sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...