Gå til innhold

Deres terskel for å politianmelde?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere politianmeldt noen før? For hva? Lurer på hva deres terskel er for å politianmelde? Må dere nesten være døden nær eller politianmelder dere mindre ting?

Anonymkode: 6bc32...9f7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har dere politianmeldt noen før? For hva? Lurer på hva deres terskel er for å politianmelde? Må dere nesten være døden nær eller politianmelder dere mindre ting?

Kun gjort det i en reiseforsikringssak. Var en pris å betale bare det å sitte en halv dag på et portugisisk politikontor uten aircondition der ingen snakket engelsk og jeg kunne verken portugisisk eller spansk😅 Skjema jeg måtte fylle ut var på spansk eller tysk😅

Anonymkode: 6aba0...b6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anmelde forresten også en person som låste seg inn på toalettet med meg på et offentlig utested. Han pratet verken norsk eller engelsk. Bare gliste og stappet hånda nedi bh’en min og skrittet. Jeg var nesten edru og gjorde kraftig motstand. Det var rett ved stengetid og det ble kanskje redningen min. Hadde  vært ganske mange voldtekter i løpet av kort tid i byen min det året, så anmeldte mtp,han her kunne være en av dem og jeg dermed kunne styrket saken deres om han var den samme. Men jeg hørte ikke noe mer og saken ble henlagt. Usikker på om jeg hadde orka å anmelde en voldtekt. Bare all den tiden jeg måtte bruke på denne anmeldelsen til ingen nytte. Hadde nok ikke tålt påkjenningen av å måtte gå igjennom en voldtekt om og om igjen i føre avhør, ikke føle meg trodd og blitt mistenkeliggjort for så se voldtektsmannen min gå fri.

Anonymkode: 6aba0...b6b

• Liker 3
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Skal en del til for å anmelde noen. Men har ikke vært i situasjoner det det har vært noe heller. 
tenker det er viktig å anmelde straffbare forhold. Men ikke anmelde noen for hevn eller for å være kjip mot noen. Det slår som oftes tilbake på en selv 

Anonymkode: b4035...7a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har anmeldt for telefonterror. En fyr drev å ringte med skjult nummer midt på natta og bare pustet. (Hadde en jobb som krevde lyd på mobilen, før tiden man kunne velge hvilke numre som kunne varsles på "ikke forstyrr") 

Det pågikk godt over ett år, med så lange mellomrom at jeg glemte det litt av... Så tok det seg opp, og en natt svarte kjæresten min telefonen i sinne og sa vi kom til å anmelde. Så da måtte jeg jo bare gjøre det 😅 

Tok en stund før jeg ble oppringt med navn på vedkommende og spørsmål om jeg kjente han, det gjorde jeg ikke. Etter enda lengre tid fikk jeg brev i posten om at han var dømt for telefonterror og fikk betinget fengsel! 😳 Så tror nok han drev og ringte til mange og at det var en større sak enn bare min anmeldelse. 

Ikke noen stor eller alvorlig greie altså, men føltes likevel riktig å gjøre, idioter skal ikke få lov til å plage folk bare frodi. 

Anonymkode: 821a6...0a2

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

I det vikelige liv, ganske høy.

På KG, meld alt.

Anonymkode: 9037e...33b

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Har anmeldt for telefonterror. En fyr drev å ringte med skjult nummer midt på natta og bare pustet. (Hadde en jobb som krevde lyd på mobilen, før tiden man kunne velge hvilke numre som kunne varsles på "ikke forstyrr") 

Det pågikk godt over ett år, med så lange mellomrom at jeg glemte det litt av... Så tok det seg opp, og en natt svarte kjæresten min telefonen i sinne og sa vi kom til å anmelde. Så da måtte jeg jo bare gjøre det 😅 

Tok en stund før jeg ble oppringt med navn på vedkommende og spørsmål om jeg kjente han, det gjorde jeg ikke. Etter enda lengre tid fikk jeg brev i posten om at han var dømt for telefonterror og fikk betinget fengsel! 😳 Så tror nok han drev og ringte til mange og at det var en større sak enn bare min anmeldelse. 

Ikke noen stor eller alvorlig greie altså, men føltes likevel riktig å gjøre, idioter skal ikke få lov til å plage folk bare frodi. 

Anonymkode: 821a6...0a2

Dette viser hvorfor det er viktig å politianmelde alle straffbare forhold! ❤️ 

Jeg har anmeldt et tyveri fra låst skap i garderobe en gang. Var ikke store verdiene som ble stjålet, men tenkte det var riktig å anmelde uansett. Pluss at jeg måtte anmelde for å få igjen på forsikringen. 

Anonymkode: 06405...b7a

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg anmeldte min daværende mann (nå eksmann) for vold etter at han slo meg halvt til døde og jeg ble liggende på sykehus i nesten 6 uker. Eller det ble jo en politisak lenge før jeg våknet opp av koma, men jeg leverte også en anmeldelse i etterkant da dette ikke var første gangen han hadde utøvd vold mot meg.

Anonymkode: 4497b...5f2

• Liker 1
  • Hjerte 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette viser hvorfor det er viktig å politianmelde alle straffbare forhold! ❤️ 

Jeg har anmeldt et tyveri fra låst skap i garderobe en gang. Var ikke store verdiene som ble stjålet, men tenkte det var riktig å anmelde uansett. Pluss at jeg måtte anmelde for å få igjen på forsikringen. 

Anonymkode: 06405...b7a

Det er nettopp det, man må gjøre det av praktiske grunner ang forsikring. Men da er det saken du melder og ikke enkeltperson 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg anmeldte min daværende mann (nå eksmann) for vold etter at han slo meg halvt til døde og jeg ble liggende på sykehus i nesten 6 uker. Eller det ble jo en politisak lenge før jeg våknet opp av koma, men jeg leverte også en anmeldelse i etterkant da dette ikke var første gangen han hadde utøvd vold mot meg.

Hjelpes. Stakkars deg ❤️ må jo ha vært store skader siden du havnet i koma. 
Helt forferdelig opplevelse for deg. Hvordan gikk saken videre?

• Hjerte 1
Skrevet

Meldt mopeden min stjålet da jeg var 17. Thats it. Den er fortsatt under mine kjøretøy i banken og på Statens vegvesen sine sider,noe jeg finner ganske morsomt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, ble utsatt for vold på et utested. Fikk nakkeskade og hjernerystelse. 

Anonymkode: 7339d...4fc

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har høy terskel for å anmelde noen og har aldri gjort det. 

Anonymkode: 98bb8...39e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har høy terskel for å anmelde noen og har aldri gjort det. 

Anonymkode: 98bb8...39e

Hva måtte til for at du skulle anmelde?

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hjelpes. Stakkars deg ❤️ må jo ha vært store skader siden du havnet i koma. 
Helt forferdelig opplevelse for deg. Hvordan gikk saken videre?

Min eksmann fikk 2 år og 2 måneders ubetinget fengsel.

• Liker 2
Skrevet

Når jeg ble utsatt for blind vold på et toalett på et utested... Såg ikke da poeng med politianmeldelse. Politiet var 3 timer unna, det var seint, og jeg hadde det helt fint med et blått øye. Den som utøvet voldet var kanskje litt uheldig med offer, da jeg uten problemer kunde forlate situasjonen og påkalle bistand til den andre som var i en mer kjip situasjon på samme toalett. Sluttet med masseslagsmål som jeg heldigvis holdt meg for god å ta del i. Gjengen fra gymet som brukte anabole steroider og likte å sloss på byen tapte, og dem jeg var sammen med (reserveoffiserer, HV-befal, og vernepliktige befal) vant. Såg som sagt ikke poenget med politianmeldelse. På jobb så blir det gjerne en telefon til politiet hvis jeg er i tvil om det er et straffbart forhold, er det ikke i tvil så er det anmeldelse som regel. 

AnonymBruker
Skrevet

Anmeldt voldtekt, det tok mange år av livet bare for å se at det ble henlagt. 

Anmeldt eks som var truende, forsøkte å ha sex med meg mot min vilje, materialistisk vold, ødela bilen min, etc. 

Har ellers meldt ifra om ubehagelig oppførsel til politiet i tilfellet det skulle bli noe mer ut av det. Truende oppførsel fra noen rundt meg, har skjedd i 3 forskjellige situasjoner. Den ene hadde gått inn til meg når jeg ikke var hjemme, tydelige spor. Den andre forsøkte å presse seg inn døra, jeg måtte ta i alt jeg kunne for å holde den døra lukket. Den tredje så sto det to godt voksne utenfor døren min på kvelden og ville inn, jeg var alene med barn. Dette var ikke deres første forsøk på å skremme meg med barn tilstedet. 

De situasjonene er ikke anmeldt, men navnet og hendelsene er skrevet ned om det skulle blitt mye mer. 

Anonymkode: a97bd...07e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal mye til for å anmelde for meg. Jeg bodde med en som var voldelig. Anmeldte han aldri. Fordi jeg visste det ble mest sansynlig henlagt. Etter skillsmissen så angrep han meg igjen. Da anmeldte jeg han. Ble henlagt som jeg visste på forhand… aldri mer anmeldelse for meg! Blir bare vondt verre🙄

Anonymkode: cef2b...79b

AnonymBruker
Skrevet

Anmeldte voldtekt som jeg ble utsatt for som barn. Ikke mest for min egen del, da jeg "visste" at det kom til å bli henlagt. Men fordi jeg mente det var viktig at andre rundt var klar over hva som hadde skjedd, at han har en kone som jeg mente fortjente å vite at mannen forgrep seg på barn, spesielt når de selv har barn sammen. Men, noe av det tøffeste jeg har gjort, mest fordi holdningen til politiet er til å spy av. Fikk spørsmålet om jeg virkelig ønsket å anmelde, fordi jeg måtte jo tenke på at jeg kunne ødelegge livet til denne mannen!  Det er holdningen til politiet, når man ønsker å anmelde pedofili, at man kan risikere å ødelegge deres liv. 

Anonymkode: 54009...e9e

• Hjerte 1
Skrevet

Anmeldte en nabo engang. Hun drev å gikk på verandaen vår og rundt huset midt på natta. Så inn vinduer og snooket. Løp etter bilen vår, sto foran døra vår når vi kom hjem. Det værste var hu anklagde oss for å ha stjelt husnøkkelen hennes, mens politiet sto foran henne og hun holdt de i hånda. Hu sa hu prøver å få nøklene tilbake fra oss?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...