Gå til innhold

Wegovy uten BMI krav

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et sterkt ønske om å gå ned 15 kilo og ligger og «bikker» rundt kravet til BMI for å kunne få Wegovy. Jeg har hatt lavt stoffskifte de siste 20 årene noe som medfører at vekta står bom stille selv om jeg prøver alle slags dietter. Prøver å holde meg aktiv også men det hjelper dessverre ikke. Vekta går heller opp enn ned. Jeg  har nå «bikket» 50 også.  Jeg har den siste tida vært vitne til at flere av mine overvektige venninner har nådd matchvekt og er superglad på deres vegne. Men jeg kommer aldri til å greie å nå matchvekt uten hjelp i form av wegovy. Er det noen her ute som er i samme situasjon som meg som likevel har fått wegovy? Eller kan anbefale en lege som ser helheten og ikke bare holder seg strengt til kravene? 
superglad om noen kan svare meg:)

Anonymkode: c3a08...dcf

• Liker 1
Skrevet

Ville tatt det opp med fastlegen. Kanskje han kan sjå på det heilskapleg

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken bmi har du da?

Anonymkode: 28291...ead

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vekta står ikke bom stille fordi du har lavt stoffskifte, den står bom stille fordi du prøver alle slags dietter og prøver å holde deg aktiv og tror du trenger en amulett i form av piller eller sprøyter. 

Men du er fast bestemt på at sprøyter er nødvendig, så du vil før eller siden finne en lege som gir deg dem.

Anonymkode: 3f984...c23

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Virker som mange får resept selv med lav Bmi.

Skyld på vond rygg eller at du ikke evner å gjøre jobben din. 

På en annen side det vel vel ingen fattet lege som skriver ut Wegovy til noen som vil ned 15Kg. så fremt du ikke er over 150Kg.uten tilleggsykdommer.

Anonymkode: 3e450...6d9

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd endre livsstilen, istedetfor å gå på dietter?

Anonymkode: 4028d...212

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn bortsett fra produksjonskapasitet er det jo gode grunner til at ikke hvem som helst få Wegovy da. Bivirkningene kan være ganske alvorlige. Kjenner personlig to stykker som ble så dårlige at de først ble sykmeldt, og så måtte gi opp kuren.

Anonymkode: 8a559...8bf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Wegovy vil ikke hjelpe på forbrenningen. Du må få stoffskifte under kontroll. 

Anonymkode: 64184...f52

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Wegovy gjør at man knapt orker å få i seg næring, blir kvalm og syk av en sjokoladebit.

Kan sammenlignes med Antabus mot karbohydrater. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Wegovy gjør at man knapt orker å få i seg næring, blir kvalm og syk av en sjokoladebit.

Tull. For noen kanskje ja, men jeg kan fint spise normale porsjoner enda selv med høyeste dosering og har ingen problemer med å få i meg sjokolade. Forskjellen nå er at jeg kjenner jeg er mett og klarer å stoppe. 

Anonymkode: 0dcc6...2a3

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter her. Jeg har operert bort halve skjoldbruskkjertelen grunnet kreft i den. Det er under kontroll nå og jeg følges opp av endokrinolog så stoffskiftet er regulert i form av tabletter. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har BMI 28 og har fått Wegovy. Jeg sa jeg ønsket ned 15 kg og ville ha hjelp av wegovy til det. Legen sa ok. Betaler alt selv. 

Anonymkode: ee3be...203

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har BMI 28 og har fått Wegovy. Jeg sa jeg ønsket ned 15 kg og ville ha hjelp av wegovy til det. Legen sa ok. Betaler alt selv. 

Anonymkode: ee3be...203

Alle betaler alt selv ved Wegovy

Anonymkode: 69b03...a83

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg har et sterkt ønske om å gå ned 15 kilo og ligger og «bikker» rundt kravet til BMI for å kunne få Wegovy. Jeg har hatt lavt stoffskifte de siste 20 årene noe som medfører at vekta står bom stille selv om jeg prøver alle slags dietter. Prøver å holde meg aktiv også men det hjelper dessverre ikke. Vekta går heller opp enn ned. Jeg  har nå «bikket» 50 også.  Jeg har den siste tida vært vitne til at flere av mine overvektige venninner har nådd matchvekt og er superglad på deres vegne. Men jeg kommer aldri til å greie å nå matchvekt uten hjelp i form av wegovy. Er det noen her ute som er i samme situasjon som meg som likevel har fått wegovy? Eller kan anbefale en lege som ser helheten og ikke bare holder seg strengt til kravene? 
superglad om noen kan svare meg:)

Eh, Wegovy hindrer deg bare i å spise for mye, så hvis du mener ingen dietter funker så vil ikke Wegovy funke heller.

Men den vil funke, for det er slik at hvis du spiser mindre vil du gå ned i vekt. ;)

Anonymkode: d9e11...f4b

AnonymBruker
Skrevet

Siden alle tror Wegovy er en vidundermedisin, så skal jeg komme med min erfaring, som en med bmi på 40 dag jeg startet på den. Det har ikke vært en vidundermedisin på noen måte. Jeg måtte stå flere måneder på full dose før jeg har fått noen som helst effekt, og det er fremdeles godt mulig å overspise, spise snop og kaker ect uten å bli dårlig. Null problem faktisk. Jeg har ikke fått de verste bivirkningene, men jeg har fått noen magesmerter som er helt hinsides og som kommer helt uten forvarsel. På det verste klarer jeg ikke gå/stå fordi det gjør så vondt, må bare sitte sammenkrøket til det går over. Særdeles lite kjekt når man er med andre folk, på jobb eller besøk f.eks. Dessuten har jeg fått skikkelig treig avføring, helt på grensen til forstoppelse i perioder. har avføring 1-2 ganger i uka, og det er knallhardt uansett kosthold. Tar lactulose hver dag, og håper jeg ikke ender opp med hemoroider pga pressingen for å få noe ut. Jeg har gått ned ganske nøyaktig 9 kg på ett år med Wegovy og betydelig mindre mat. Men om det er verdt de 3000 kr i mnd er jeg mer usikker på. Vi er mange som har det likt som meg, men vi står ikke og skryter på tv slik andre gjør. Så det er altså ikke sikkert at dette er så lurt og så quick fiks som du tror, og det er noe stygge bivirkninger. 

Anonymkode: 197d5...bdc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Please, har gått på Wegovy i underkant av et år og har det helt fint. Sjokolade spiser jeg også. Har så og si ingen bivirkninger. 

Går på relativt lav dose, har gått ned 15 kilo helt uten innsats og har det helt topp.

Anonymkode: d9964...8bf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tull. For noen kanskje ja, men jeg kan fint spise normale porsjoner enda selv med høyeste dosering og har ingen problemer med å få i meg sjokolade. Forskjellen nå er at jeg kjenner jeg er mett og klarer å stoppe. 

Anonymkode: 0dcc6...2a3

Tull for deg ja. Men for mange er realiteten en annen.  Mulig du er av de som ikke hadde metthetsfølelse fra før..

Skrevet

Send meg en pm, ts, så kan du få noen tips av meg. Er i samme situasjon som deg ift lavt stoffskifte og bmi.

AnonymBruker
Skrevet
Gurka skrev (30 minutter siden):

Send meg en pm, ts, så kan du få noen tips av meg. Er i samme situasjon som deg ift lavt stoffskifte og bmi.

Trådstarter igjen. Sendte deg noe til brukernavnet ditt tusen takk!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Siden alle tror Wegovy er en vidundermedisin, så skal jeg komme med min erfaring, som en med bmi på 40 dag jeg startet på den. Det har ikke vært en vidundermedisin på noen måte. Jeg måtte stå flere måneder på full dose før jeg har fått noen som helst effekt, og det er fremdeles godt mulig å overspise, spise snop og kaker ect uten å bli dårlig. Null problem faktisk. Jeg har ikke fått de verste bivirkningene, men jeg har fått noen magesmerter som er helt hinsides og som kommer helt uten forvarsel. På det verste klarer jeg ikke gå/stå fordi det gjør så vondt, må bare sitte sammenkrøket til det går over. Særdeles lite kjekt når man er med andre folk, på jobb eller besøk f.eks. Dessuten har jeg fått skikkelig treig avføring, helt på grensen til forstoppelse i perioder. har avføring 1-2 ganger i uka, og det er knallhardt uansett kosthold. Tar lactulose hver dag, og håper jeg ikke ender opp med hemoroider pga pressingen for å få noe ut. Jeg har gått ned ganske nøyaktig 9 kg på ett år med Wegovy og betydelig mindre mat. Men om det er verdt de 3000 kr i mnd er jeg mer usikker på. Vi er mange som har det likt som meg, men vi står ikke og skryter på tv slik andre gjør. Så det er altså ikke sikkert at dette er så lurt og så quick fiks som du tror, og det er noe stygge bivirkninger. 

Anonymkode: 197d5...bdc

Dersom overspising primært skyldes insulinresistens og fysisk sug etter mat grunnet svært ustabilt bs så har den vel mest sannsynlig god effekt. 

Skyldes overvekt overspisingslidelse (psykologisk), så vil den kanskje ha mindre for seg.

mange ulike årsaker til overvekt 

Anonymkode: 67675...37c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...