Gjest jegerrinne Skrevet 6. januar 2024 #1 Skrevet 6. januar 2024 For meg høres det nesten ut som ingen til tider har noe positivt å si om svigerforeldre. Må da ikke være så ille som alle ska ja det til. Eller har det blitt en helle tiden ska henge seg opp for en del bagateller og derfor ha surt forhold. Selv har jeg utrolig flott forhold til mine svigerforeldre, faktisk mye bedre en mine egene foreldre. Mine svigerforeldre har altid vært der både for mannen, ungene og meg når det er behov. De stiller opp. Vi er hos de minst 1 gang i uka, til tider oftere og. Hver gang vi er der spiser vi enten middag eller kveldsmat hos dem. Vi hjelper dem med ting som må gjøres og de har og gjort det. Nå er begge eldre begge er nå 82 år. Så i vinter har sønnen her vært hos de å brøytet snø når det har vært behov. Han har og stoppet innom å bære inn ved etter jobb, før han kommer hjem etter jobb. Vet ikke hvor mye jeg setter pris på å ha dem i våres liv. Og så mye de har lært barnebarna av ting opp mellom årene skru bil, sveise,, kjøre traktor, baking, kortspill osv
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #2 Skrevet 6. januar 2024 Vi er nok mange som er fornøyde med svigerforeldrene våre, men vi har ikke akkurat behov for å skrive om det på et forum. Er vel de som har trøbbel som trenger å lufte tankene sine. Anonymkode: 11f65...826 12 3
Duff Skrevet 6. januar 2024 #3 Skrevet 6. januar 2024 Jeg var veldig glad i min svigermor. Når hun døde knakk jeg helt sammen. Svigerfar døde før min tid men jeg tror vi hadde kommet godt overens.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #4 Skrevet 7. januar 2024 Er veldig glad i mine svigerforeldre ❤️ Anonymkode: 46899...155
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #5 Skrevet 7. januar 2024 Siden du nevner det, så har jeg/har hatt fantastiske svigerforeldre og jeg har ved mange anledninger omtalt dem positivt på nett. Svigermor er dessverre ikke blant oss lenger, vi mistet henne under Covid og det har vært et stort savn siden. Svigerfar er seg selv lik og er en kjempe ressurs for alle rundt seg. Mine foreldre der i mot, er en helt annen sak. Anonymkode: 6c547...541
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #6 Skrevet 7. januar 2024 Som nevnt lengre opp. 90% av forumet er som en klar klokken spalte, bare med svar fra mange flere. Kvinner og menn har utfordringer og skriver om de her for å få råd eller utløpt fro frustrasjonen. Skal man bare skrive om det flotte familieselskap man var på i jula eller den fantastiske ektemannen som Di av det blå hadde fikset barnevakt og hotell til seg og fruen. Hadde vi ikke orket å lese om det. Og de færreste hadde skrevet. Anonymkode: 29b39...1d5 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #7 Skrevet 7. januar 2024 Ingen grunn til å skryte av verken egne foreldre eller svigers, men er det utfordringer kan det både føles fint å bare dele, få bekreftelse at man ikke er gal, få støtte og kanskje noen råd. Mine svigers har nok mange gode sider, men har enkelte sider jeg setter lite pris på og de merket jeg ikke før etter vi fikk barn og det blir verre jo eldre barna blir. Kunne sikkert skrevet lav avhandling om hvordan det føles. Anonymkode: adf0e...eb4 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #8 Skrevet 7. januar 2024 Jeg har fantastiske svigerforeldre! Og derfor har jeg ikke behov for å lufte relasjonen på et forum Anonymkode: 7275a...046 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #9 Skrevet 7. januar 2024 8 hours ago, jegerrinne said: For meg høres det nesten ut som ingen til tider har noe positivt å si om svigerforeldre. Må da ikke være så ille som alle ska ja det til. Eller har det blitt en helle tiden ska henge seg opp for en del bagateller og derfor ha surt forhold. Selv har jeg utrolig flott forhold til mine svigerforeldre, faktisk mye bedre en mine egene foreldre. Mine svigerforeldre har altid vært der både for mannen, ungene og meg når det er behov. De stiller opp. Vi er hos de minst 1 gang i uka, til tider oftere og. Hver gang vi er der spiser vi enten middag eller kveldsmat hos dem. Vi hjelper dem med ting som må gjøres og de har og gjort det. Nå er begge eldre begge er nå 82 år. Så i vinter har sønnen her vært hos de å brøytet snø når det har vært behov. Han har og stoppet innom å bære inn ved etter jobb, før han kommer hjem etter jobb. Vet ikke hvor mye jeg setter pris på å ha dem i våres liv. Og så mye de har lært barnebarna av ting opp mellom årene skru bil, sveise,, kjøre traktor, baking, kortspill osv Alt det kunne vi skrevet om mine svigerforeldre også. Men det betyr ikke at de er hyggelig mot meg. Svigermor er direkte slem med meg til tider og vi har derfor et dårlig forhold. Men vi hjelper dem med det de trenger og de er gode besteforeldre for barna. Men jeg har klaget her på forumet ja Anonymkode: b26ae...0d8 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #10 Skrevet 7. januar 2024 Helt første svigerforeldrene mine var håpløse. De neste var supre og de jeg har nå er supre. 2 ut av 3 er ikke så verst statistisk sett. Anonymkode: 26795...d97
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #11 Skrevet 7. januar 2024 Når man får barn så får mange av oss en tett relasjon med svigerforeldre. Småbarnsforeldre har kanskje forventninger om hjelp til barnevakt, mens svigerforeldrene har ønske om å knytte relasjoner med barnebarn og (etterhvert) hjelp inn i gammel-tilværelsen. Det som kanskje knyter seg er nettopp disse forventningene vi har til hverandre som noe mer enn en perifer grandtante eller en bekjent. Det er for mange ikke nok å møtes til middag hver 3. mnd til høflig konversasjon, man ønsker en tettere og mer forpliktende relasjon. Det som har skåret seg totalt i min svigerforelder-relasjon er at de i mine øyne anser storfamilien som et kollektiv drevet på samme måte som de selv drev sin egen familie når de selv hadde småbarn - med seg selv som patriark/matriark og styre i en familie hvor jeg er bare innleid arbeidskraft. De er langt forbi å gi råd til hvordan vår skal drives, men stiller krav og bruker intriger eller høyt lydnivå eller tar seg fysisk til rette for å prøve å ta styringen med hvordan barna skal oppdras, hvor tven skal stå, hvilken farge vi skal ha på huset etc. Siden vi ikke har klart å komme til en enighet på dette så velger jeg å ikke ha noen relasjon med dem. Anonymkode: c8df8...3e1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #12 Skrevet 7. januar 2024 Man sammenligner kanskje svigerforeldre med egne foreldre, og forventer det samme? Jeg liker veldig godt mine svigerforeldre. I min familie er vi mer direkte, sier det vi mener og kommer rett inn hos hverandre. Dette er ikke mannen min vant til, så han synes det blir litt tett. Men jeg legger ikke så godt merke til det fordi jeg er vant til det. Men han bryr seg stort sett ikke, og sier aldri noe. Anonymkode: 7dd54...74e
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #13 Skrevet 7. januar 2024 Jeg elsker svigermor! Jeg føler meg meg nær henne og blir ivaretatt og hun er veldig glad for at jeg er sammen med sønnen hennes. Jeg liker heller henne enn mor når jeg trenger veiledning, da vi har likere personlighet og outlook on life. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten 💓 Anonymkode: 3664a...d36
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #14 Skrevet 7. januar 2024 Jeg har fått svigerfamilien min rett fra himmelen. Svigerinnen min er kjempetrivelig, og har ikke et eneste vondt ord å si om henne. Svigermor er verdens søteste. Tenk mummimamma: hun går rundt med forkle og styrer og steller med alle rundt seg. En søt, rund liten dame. Svigerfar døde tidlig i år, og jeg er fortsatt knust. Han var like søt og snill som svigermor, og passet på alle rundt. Skikkelig ansvarsfull type, som alltid jobbet hardt for at de rundt skulle ha det fint. Jeg føler et like stort tap over å ha mistet ham som da jeg mistet en forelder for mange år siden. Anonymkode: c815b...a66
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #15 Skrevet 7. januar 2024 Har supre svigerforeldre. Og ingen problemer, derfor lufter jeg ikke noe på et forum heller. Anonymkode: 15db5...fce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå