AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #1 Skrevet 6. januar 2024 Samlivet har havarert fullstendig etter at mannen signaliserte at han ville skilles for snart et halvt år siden. Siden da har ingen ting skjedd, utover at jeg har blitt til en skygge av meg selv - full av fremtidsangst og ensomhet. Han hadde ikke lagt noen plan for gjennomføring av et samlivsbrudd, og tar heller ikke initiativ til å starte prosessen. Han har heller valgt å late som at jeg ikke eksisterer - og jeg har blitt degradert fra kone til kokk og barnevakt. Prøver jeg å snakke om at vi må legge en plan for fremtiden sukker han bare tungt, og går vekk…. Dersom vi skal skilles å vi jo uansett snakke sammen? Vi har barn og et felles liv - og har vært et par i snart 20 år. Hjelp - hva skal jeg gjøre? Sånn helt konkret? Jeg vil helst forsøke å reparere forholdet, men kan uansett ikke fortsette å leve som dette…. Anonymkode: c2e9d...4e9 9 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #2 Skrevet 6. januar 2024 Da kontakter du Familievernkontoret og sender inn søknad om separasjon. Anonymkode: 04e6c...dbc 19 6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #3 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samlivet har havarert fullstendig etter at mannen signaliserte at han ville skilles for snart et halvt år siden. Siden da har ingen ting skjedd, utover at jeg har blitt til en skygge av meg selv - full av fremtidsangst og ensomhet. Han hadde ikke lagt noen plan for gjennomføring av et samlivsbrudd, og tar heller ikke initiativ til å starte prosessen. Han har heller valgt å late som at jeg ikke eksisterer - og jeg har blitt degradert fra kone til kokk og barnevakt. Prøver jeg å snakke om at vi må legge en plan for fremtiden sukker han bare tungt, og går vekk…. Dersom vi skal skilles å vi jo uansett snakke sammen? Vi har barn og et felles liv - og har vært et par i snart 20 år. Hjelp - hva skal jeg gjøre? Sånn helt konkret? Jeg vil helst forsøke å reparere forholdet, men kan uansett ikke fortsette å leve som dette…. Anonymkode: c2e9d...4e9 Hei, Jeg er ikke i smme situasjon men samtidig i den. Samboer i 7 år, gift i 4. Forholdet har vært dårlig siste 3 år, spes siste år der en av oss alltid truer med å flytte. Ene dagen sånn, andre sånn, vet ikke hva han vil eller jeg mer, mistet totalt respekt for hverandre😞hver gang vi skal ordne opp snakker vi om det samme å skylder på hverandre. Han har prob med en ting å jeg med noe annet. Det er vanskelig, han må evt bo i felles bo for å pusse opp her da jeg ikke kan det, jeg har barn men vi har ikke felles barn, jeg er sliten å deppa og lei, elsker han men er ikke lykkelig, det har vært for mye prob. Hver gang jeg tenker jeg må flytte er jeg fast bestemt, får jeg leilighet angrer jeg, tenker og er redd, tenker på livet uten og han med en annen:/ hvorfor er det sånn? føler meg så ustabil:/ jeg bare jobber å er med barna hjemme flyr jeg bare rundt å surrer, rydder, vi lever ikke som en fam mer, gjør aldri noe sammen, er deppa, lei, men vil heller ikke miste han, vil bare ting skal fikses, men det er også så ødelagt💔💔💔jeg er utslitt Anonymkode: fe8d4...8d2 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #4 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da kontakter du Familievernkontoret og sender inn søknad om separasjon. Anonymkode: 04e6c...dbc er ikke så lett å gjennomføre ting man tenker man burdte💔 Anonymkode: fe8d4...8d2 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #5 Skrevet 6. januar 2024 Begynn prosessen for han. Er det meningen at dere skal være sammen, finner dere tilbake til hverandre i løpet av prosessen. Om ikke blir du glad for at du begynte tidlig. Anonymkode: 48288...0fe 9
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #6 Skrevet 6. januar 2024 Som over her. Og be han finne midlertidig bosted, og få han ut av hus! Han kan velge å ville skilles, men skal også kunne behandle deg med respekt. Om ikke, ut! Anonymkode: cbe2f...e5d 5 2
Blåjojo Skrevet 6. januar 2024 #7 Skrevet 6. januar 2024 Kontakt familievernkontoret i første omgang. Der kan dere både få hjelp til å bevare forholdet om det skulle være ønskelig, og til å komme videre i prosessen med skilsmisse. Det siste du bør gjøre er å fortsette sånn som du gjør nå. 4 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #8 Skrevet 6. januar 2024 Blåjojo skrev (1 minutt siden): Kontakt familievernkontoret i første omgang. Der kan dere både få hjelp til å bevare forholdet om det skulle være ønskelig, og til å komme videre i prosessen med skilsmisse. Det siste du bør gjøre er å fortsette sånn som du gjør nå. Enig, er i samme båt. Man blir psykisk syk Anonymkode: fe8d4...8d2 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #9 Skrevet 6. januar 2024 Blåjojo skrev (2 minutter siden): Kontakt familievernkontoret i første omgang. Der kan dere både få hjelp til å bevare forholdet om det skulle være ønskelig, og til å komme videre i prosessen med skilsmisse. Det siste du bør gjøre er å fortsette sånn som du gjør nå. Jeg har vært i kontakt med FVK, men de hadde ikke kapasitet til individuelle samtaler. Mannen vil uansett ikke bli med dit. Anonymkode: c2e9d...4e9
Blåjojo Skrevet 6. januar 2024 #10 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig, er i samme båt. Man blir psykisk syk Anonymkode: fe8d4...8d2 Man skal uansett ikke ha så lite selvrespekt at man lar seg degradere fra kone til kokk og barnevakt. Om mannen ikke har baller nok til å gjennomføre det han har startet, så burde han tenkt seg om et par ganger til før han sa han ville skilles. 2 3
Blåjojo Skrevet 6. januar 2024 #11 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har vært i kontakt med FVK, men de hadde ikke kapasitet til individuelle samtaler. Mannen vil uansett ikke bli med dit. Anonymkode: c2e9d...4e9 Da bestiller du time til par-samtale, og så drar du uten mannen din om han nekter å være med. Han må uansett dit om dere skal skilles pga felles barn. 13 8
Andro Skrevet 6. januar 2024 #12 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har vært i kontakt med FVK, men de hadde ikke kapasitet til individuelle samtaler. Mannen vil uansett ikke bli med dit. Anonymkode: c2e9d...4e9 Da bestiller du time til megling, og sier at du søker separasjon. Megling er obligatorisk, så det må de prioritere. Han trenger ikke å være med for at du skal få meglingsattest. 15
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #13 Skrevet 6. januar 2024 Blåjojo skrev (2 minutter siden): Da bestiller du time til par-samtale, og så drar du uten mannen din om han nekter å være med. Han må uansett dit om dere skal skilles pga felles barn. Han kan droppe det, men meklingsattest får hun likevel. TS, du må ta grep når mannen er så feig. Få ham ut, du kan ikke leve sånn! ❤️ Anonymkode: edf84...031 6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #14 Skrevet 6. januar 2024 Familievernkontoret, blir han ikke med så drar du alene. Meklingsattest, søker separasjon, så må han komme på banen enten han vil eller ikke. Anonymkode: 36767...4ed 2 5
NiceOrNothing Skrevet 6. januar 2024 #15 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): er ikke så lett å gjennomføre ting man tenker man burdte💔 Anonymkode: fe8d4...8d2 Ta kontroll over eget liv . «Overrask « han med å fikse skilsmisse -papir . Dere bryter bare hverandre ned ved å gå rundt å være i et ulykkelig forhold . Livet er for kort til det. 13
NiceOrNothing Skrevet 6. januar 2024 #16 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Familievernkontoret, blir han ikke med så drar du alene. Meklingsattest, søker separasjon, så må han komme på banen enten han vil eller ikke. Anonymkode: 36767...4ed 100% enig
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #17 Skrevet 6. januar 2024 Som mange sier. Bestill time til mekling og ta ut separasjon. Vær obs på at felleseiet opphører når du tar ut separasjon. Deg man tjener og sparer etter dette holdes utenfor deling av boet. Fint dersom det er du som kan legge deg opp midler, ikke så fint for deg hvis du er den som betaler mye driftsutgifter. Anonymkode: 13a93...5bc 2 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #18 Skrevet 6. januar 2024 Kanskje han er misfornøyd med forholdet på et vis og signaliserer det men klarer ikke gjøre noe med det. Tør ikke ta skrittet helt ut. hva ønsker du? Anonymkode: 5aaf4...bcb
Bumoa Skrevet 6. januar 2024 #19 Skrevet 6. januar 2024 Ser flere skriver at han skal ut. Har du råd til å bo i huset alene TS? Om ikke er det å be han får starte prosessen med salg. Du kan begynne å se deg om etter ny bolig kanskje. 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #20 Skrevet 7. januar 2024 Bumoa skrev (47 minutter siden): Ser flere skriver at han skal ut. Har du råd til å bo i huset alene TS? Om ikke er det å be han får starte prosessen med salg. Du kan begynne å se deg om etter ny bolig kanskje. Jeg tenker at den som vil ut må flytte, og så tar de det praktiske etter hvert. Om hun flytter ut og han inn igjen er ikke så viktig, virker som det viktigste her er at de fysisk separeres for å komme seg ut av den hengemyren de er i nå. Anonymkode: edf84...031 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå