Gå til innhold

Hvor høy terskel har dere for å gi en dårlig anmeldelse på Finn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på Finn i flere år, men har mest kjøpt ting. For en liten stund siden fikk jeg min første vurdering som selger og ble litt satt ut. Jeg vil bare lufte litt om det er der terskelen normalt ligger, og hva jeg i så fall burde forbedre, eller om kjøper rett og slett er skikkelig vrang.

Jeg fikk dårlig vurdering på begge punkter, altså både innpakning og om annonsen stemte med varen. Kjøper kommenterte ikke under vurderingen, men jeg sendte en melding der jeg beklaget hvis det var noe feil med varen og spurte hva som var problemet. Fikk til svar at hun syns jeg burde pakket inn i mer enn ett lag. Det er snakk om ett klesplagg av typen inneklær. Jeg gjenbrukte en pose fra en nettbutikk, altså litt tjukkere enn en vanlig bærepose, og teipet godt igjen. Det var visst ikke noe galt med posen ved ankomst, hun bare syns ikke det var godt nok til å gi høy vurdering. Med plagget var problemet at det ikke satt så fint på henne. Hun hadde inntrykk av at plagget ville sitte annerledes. Bildet var av plagget på en kleshenger. 

Er det rimelig å gi lav vurdering pga dette? Ville dere gjort det? 

Anonymkode: 7aeda...94e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da legger du selv inn en dårlig anmeldelse, men hvor du skriver det du skriver her i kommentaren. Slik at vi andre vet å være forsiktig med å selge til henne.

Anonymkode: 79475...960

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da legger du selv inn en dårlig anmeldelse, men hvor du skriver det du skriver her i kommentaren. Slik at vi andre vet å være forsiktig med å selge til henne.

Jeg hadde allerede lagt inn vurdering først. Kan alltids slette den, men har jeg da mulighet til å skrive ny? Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Til TS: Så klart det er ergerlig, varen var hel og ren og pen når den kom fram. Dersom gavepapir med glitter og sløyfe er viktigere enn innholdet så får vedkommende spesifisere det før pakken sendes. Har selv opplevd å fått en lav score på Finn, og det ergret meg at jeg ikke kom meg opp på 10 igjen. Men i ettertid så kan jeg ikke si at det har hindret meg ifra å få solgt ting på Finn, folk flest bryr seg faktisk ikke så mye som man skulle tro. Irritasjonen gikk snart nok over!

Mitt råd: Hev deg over dette, fortsett å annonsere ting på Finn, tjen litt penger i disse dyre tider og kom deg videre :)

Anonymkode: 8fa2e...551

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er på finn så mye er alle psycho. Få en normal hobby. Det går helt i hodet på dere og bidrar ikke positivt for deres egen del.

Anonymkode: 1daa0...6e5

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg har vært på Finn i flere år, men har mest kjøpt ting. For en liten stund siden fikk jeg min første vurdering som selger og ble litt satt ut. Jeg vil bare lufte litt om det er der terskelen normalt ligger, og hva jeg i så fall burde forbedre, eller om kjøper rett og slett er skikkelig vrang.

Jeg fikk dårlig vurdering på begge punkter, altså både innpakning og om annonsen stemte med varen. Kjøper kommenterte ikke under vurderingen, men jeg sendte en melding der jeg beklaget hvis det var noe feil med varen og spurte hva som var problemet. Fikk til svar at hun syns jeg burde pakket inn i mer enn ett lag. Det er snakk om ett klesplagg av typen inneklær. Jeg gjenbrukte en pose fra en nettbutikk, altså litt tjukkere enn en vanlig bærepose, og teipet godt igjen. Det var visst ikke noe galt med posen ved ankomst, hun bare syns ikke det var godt nok til å gi høy vurdering. Med plagget var problemet at det ikke satt så fint på henne. Hun hadde inntrykk av at plagget ville sitte annerledes. Bildet var av plagget på en kleshenger. 

Er det rimelig å gi lav vurdering pga dette? Ville dere gjort det? 

Prøver alltid å løse problemet først. Det er dersom vedkommende nekter for feilen, blir sur og ufin og ikke vil hjelpe med å løse problemet jeg ville vurdert å gi dårlig anmeldelse med begrunnelse. Anmeldelsene er jo en pekepinn for andre om vedkommende er en pålitelig selger eller kjøper.

Jeg har to ganger opplevd å måtte klage på vare. Feks at det var en stor feil med den så den ikke kunne brukes eller sjenerende flekker på klær som ikke viste på bilde og ikke gikk vekk i vask. Ene ble sur og litt ufin, men vippset pengene tilbake, så jeg lot den ligge. Den andre ble vi enige med godt humør. Fraktprisen blir jomuamsett alltid tapt. Syns Finn/Fiksferdig burde ha en god veiledning til hvordan løse den biten. Det burde feks vært avtalt på forhånd hvordan man løser det med fraktprisen om noe skulle være galt med varen.

Selv fikk jeg ufortjent dårlig anmeldelse en gang. Han ga meg 2 stjerner og sa kommoden jeg solgte ‘IKKE var pent brukt’. Det var en Hemnes kommode som kostet over 3000 kr ny og jeg solgte den for 150 kr. Helt vanlige bruksmerker og han virket fornøyd da han så på den før han tok den med. Vi hjalp ham å bære uti bilen. Hyggelig stemning. Så da ble jeg ganske såret over denne anmeldelsen som ødela for meg uten at han kontaktet meg på forhånd først. Jeg hadde selvfølgelig gitt ham pengene igjen og/eller tilbudt å hente den tilbake om han ville se seg om etter ny.

Anonymkode: d7868...b2b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dere som er på finn så mye er alle psycho. Få en normal hobby. Det går helt i hodet på dere og bidrar ikke positivt for deres egen del.

Slapp av 'a. Ro deg ned og ta pillene dine.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva er vel bedre enn en hobby som er bærekraftig/bra for miljøet?!

Er vel heller litt småpsycho å i det hele tatt skrive noe sånt😆

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg hadde allerede lagt inn vurdering først. Kan alltids slette den, men har jeg da mulighet til å skrive ny? Ts

Nei du kan ikke skrive ny, men ‘rette opp’ i kommentar til anmeldelsen.

Du kan også kontakte Finn og høre 9m de kan slette, men stort sett har de ikke ressurser til dette. De vil vi skal løse mest mulig selv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva er vel bedre enn en hobby som er bærekraftig/bra for miljøet?!

Er vel heller litt småpsycho å i det hele tatt skrive noe sånt😆

Mest miljøvennlige er vel å bruke det man har til det er utslitt. Denne massive sendingen og retuneringen som er nå er alt annet enn miljøvennlig.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det høres urimelig ut å gi dårlig tilbakemelding pga dette. For min del er terskelen høy. Jeg tror muligens det går an å se hvilke tilbakemeldinger en bruker på Finn har gitt andre. Hvis det er mulig, så er det kanskje en ide å sjekke det først før du selger til vedkommende. Noen er rett og slett vanskelige personer.

Anonymkode: 96dc5...1bc

AnonymBruker
Skrevet

Kan bare svare for ebay, men det blir vel samme greia. Må innrømme at det skal mye til for at jeg gir negativ tilbakemelding, virker som omtrent alle har opp mot 100% i rating. Og punktene man skal evaluere er blant annet om varen kom i tide, men det er jo gjerne ikke selgerens feil om den forsinkes i posten. Jeg synes også det er veldig dyr frakt ofte, men tør stort sett ikke gi annet enn positive tilbakemeldinger i frykt for å få dårlige selv 😅

Stort sett er jeg dog fornøyd. Men en gang bestilte jeg en bok som var beskrevet som i god tilstand, men hvor flere av sidene var klistret sammen av noe som i beste fall var syltetøy. Men turde ikke klage likevel... 

Anonymkode: c4ee8...ca7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei du kan ikke skrive ny, men ‘rette opp’ i kommentar til anmeldelsen.

Du kan også kontakte Finn og høre 9m de kan slette, men stort sett har de ikke ressurser til dette. De vil vi skal løse mest mulig selv. 

Jeg solgte en gang en kjøkkenmaskin som var så godt som ny, brukt bare et par ganger, eneste som manglet var orginalembalasjen og han som kjøpte kom selv og hentet. Vedkommende ga meg 5 i rating og jeg skrev en melding og en kommentar til ratingen hvor jeg sa at varen jo var ny og at han selv hadde hentet og vært fornøyd da, så jeg synes den lave ratingen var uforståelig. Fikk ikke noe svar fra vedkommende.

Jeg skrev også en klage på ratingen til finn.no og ba dem fjerne den. Jeg har  veldig mange ratingen fra før og alle 10. Men fikk bare svar fra finn.no at det kunne de ikke gjøre fordi de var ikke til stede ved handelen...😳🤪🙄 Hvis det er kriteriet for å få fjernet en rating så kan de jo bare rett og slett fjerne "Klage på rating" valget i det hele tatt.

Anonymkode: 19212...eff

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har av åpenbare grunner aldri kjøpt klær på Finn. Det er en helt egen vitenskap jeg holder meg langt unna. Kjøper heller ikke klær på nett. Det har ganske enkelt aldri skjedd. Som kjøper skal det veldig mye til at jeg legger igjen en lav score. Lenge før jeg gjør det, lar jeg heller være å gi omtale. Synes Finn har et mangelfullt feedback system som fungerer dårlig i praksis. Innpakning har noe å si på scoren, men dette høres mer ut som en vanskelig kunde. Er jo kjipt å kun ha én omtale som her gir deg et dårlig rykte. Du får selge litt mer og se om det ikke retter seg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg solgte en gang en kjøkkenmaskin som var så godt som ny, brukt bare et par ganger, eneste som manglet var orginalembalasjen og han som kjøpte kom selv og hentet. Vedkommende ga meg 5 i rating og jeg skrev en melding og en kommentar til ratingen hvor jeg sa at varen jo var ny og at han selv hadde hentet og vært fornøyd da, så jeg synes den lave ratingen var uforståelig. Fikk ikke noe svar fra vedkommende.

Jeg skrev også en klage på ratingen til finn.no og ba dem fjerne den. Jeg har  veldig mange ratingen fra før og alle 10. Men fikk bare svar fra finn.no at det kunne de ikke gjøre fordi de var ikke til stede ved handelen...😳🤪🙄 Hvis det er kriteriet for å få fjernet en rating så kan de jo bare rett og slett fjerne "Klage på rating" valget i det hele tatt.

Anonymkode: 19212...eff

Enig i at Finn burde fjerne den muligheten. For selvsagt kan de ikke gripe inn i den saken du nevner her! 

TS, for meg er terskelen høy. Hvis jeg er litt sånn småmisfornøyd vil jeg som regel la være å legge inn tilbakemelding. Gjelder både som selger og kjøper. 

Anonymkode: 9d30c...b22

AnonymBruker
Skrevet

Terskelen er fryktelig høy. Jeg har bare gjort det en gang. Da etter jeg forsøkte å ordne det direkte med selger først. Siden han nektet, så burde han heller ikke bli overrasket. 

Anonymkode: d8c6c...041

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, alle sammen! 

Godt å høre at dette virker urimelig for dere også. Jeg pleier som mange av dere å droppe å gi vurdering hvis jeg er sånn halvveis misfornøyd. Jeg gir aldri noe annet enn 10 hvis selger har gjort sin del av jobben. Jeg har jo selv også opplevd at klesplagg ikke har sittet som jeg trodde/ønsket, men det er jo ikke fordi selger har villedet meg.

Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...