Gå til innhold

Dyrbare katter/kattunger u Stamtavle.


Katrin65

Anbefalte innlegg

Mangen irriterer seg over at katter uten stamtavle blir solgt til høye priser .(særlig medlemmer av raseklubber )Katter har høy egenverdi i seg selv.  De kaller det  useriøs bakgårds avl . 

Det er et levende vesen man har i mange år ,og har like stor verdi som de med en papirlapp . Alle bør verdsette

kattene ,og sette en god pris på de ,så de ikke blir kastet etter folk gratis eller til en liten sum . Kjøper folk en 

katt som koster en del ,da er det godt gjennomtenkt og de tar godt vare på de  også ,Jeg har katter som er reine Maine Cooner 

men uten papirer og jeg tar godt vare på de ,og jeg har et lite oppdrett ,Jeg har det som hobby ,og jeg har ikke noe interesse

av og være medlem av noe raseklubb ,og mine kattunger er like verdifull selv om de ikke har noen papir lapp kalt stamtavle-

Mine katter er  rein Maine Coon og kan tåle en DNA test ,hvis kjøper ønsker og ta det.

Raseklubber eier ikke samvittighet, der de er med på og få frem katter som lider seg gjennom livet som Scottish fold som 

er syke katter og så har vi Perser som er helt flate i ansiktet har ofte vanskelig for og puste og vanskelig for og spise skikkelig,

og så har vi Munchkin  katten med korte ben som lider av achondroplasi (dvergvekst ) alle kattene av denne typen ,og disse 

kattene er ikke så smidige og kommer ikke like lett opp over alt som andre katter .Dette er dyreplageri og bevisst få frem 

slike katter for folk synts de er søte , Alt for og tjene penger ,Raseklubbene er noen useriøse dyreplagere  som er med på dette.

Jeg driver seriøs avl og mine katter har det godt ,selv om de ikke har papirer ,så betyr ikke det at kattene ikke har det godt

kattungene blir også helsesjekket  ,og de er sunne og friske og tatt godt vare på . Folk velger selv om de vil kjøpe mine ,

 nydelige katter som det heller ikke vanskelig og se at de er rein Maine Coon og har alle egenskapene i behold ,

. Så andre seriøse hobby oppdrettere ikke, la dere trakke  på . ALLE KATTER ER LIKE VERDI FULL  Mangen selger rase mix de er også 

 de er også veldig populære . Gate mix er som oftest de friskeste og helt nydelige, de  er også veldig populære :)

Så jeg vil si til dere andre hobby oppdrettere som er glad i katter  ,det er ikke galt og ikke tilhøre useriøse Raseklubber. :)

 

 

 

Endret av Katrin65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg betaler gjerne for en katt dersom den har fått vaksiner og ormekur, vært sjekket av veterinær og chippet, ikke selges før den er 3 måneder gammel etc etc, sånne ting som koster litt og viser at selger bryr seg om katten. 

Men å betale mange tusen for en 7-8 uker gammel "nesten-rasekatt" som ikke har blitt investert i utover en eske kattungemat fra Friskies på Kiwi, derimot, det akter jeg ikke å gjøre.

(Jeg fikk en gratis "nesten-siameser" og en gratis "nesten-skogskatt" så hvis man skal ha katter som ser raseekte ut men ikke har stamtavle så trenger man ikke lete veldig lenge for å få dem billig altså...)

Anonymkode: e78bb...fed

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Katrin65 said:

Mangen irriterer seg over at katter uten stamtavle blir solgt til høye priser .(særlig medlemmer av raseklubber )Katter har høy egenverdi i seg selv.  De kaller det  useriøs bakgårds avl . 

Det er et levende vesen man har i mange år ,og har like stor verdi som de med en papirlapp . Alle bør verdsette

kattene ,og sette en god pris på de ,så de ikke blir kastet etter folk gratis eller til en liten sum . Kjøper folk en 

katt som koster en del ,da er det godt gjennomtenkt og de tar godt vare på de  også ,Jeg har katter som er reine Maine Cooner 

men uten papirer og jeg tar godt vare på de ,og jeg har et lite oppdrett ,Jeg har det som hobby ,og jeg har ikke noe interesse

av og være medlem av noe raseklubb ,og mine kattunger er like verdifull selv om de ikke har noen papir lapp kalt stamtavle-

Mine katter er  rein Maine Coon og kan tåle en DNA test ,hvis kjøper ønsker og ta det.

Raseklubber eier ikke samvittighet, der de er med på og få frem katter som lider seg gjennom livet som Scottish fold som 

er syke katter og så har vi Perser som er helt flate i ansiktet har ofte vanskelig for og puste og vanskelig for og spise skikkelig,

og så har vi Munchkin  katten med korte ben som lider av achondroplasi (dvergvekst ) alle kattene av denne typen ,og disse 

kattene er ikke så smidige og kommer ikke like lett opp over alt som andre katter .Dette er dyreplageri og bevisst få frem 

slike katter for folk synts de er søte , Alt for og tjene penger ,Raseklubbene er noen useriøse dyreplagere . 

Jeg driver seriøs avl og mine katter har det godt ,selv om de ikke har papirer ,så betyr ikke det at kattene ikke har det godt

kattungene blir også helsesjekket  ,og de er sunne og friske og tatt godt vare på . Folk velger selv om de vil kjøpe mine nydelige 

katter som det heller ikke vanskelig og se at de er rein Maine Coon og har alle egenskapene i behold ,

. Så andre seriøse hobby oppdrettere ikke, la dere trakke  på . ALLE KATTER ER LIKE VERDI FULL  Mangen selger rase mix de er også 

 de er også veldig populære . Gate mix er som oftest de friskeste og helt nydelige, de  er også veldig populære :)

 

 

Oversettelse: Du driver eget bakgårdsoppdrett men tar full pris? Har ikke katten stamtavle så er den per definisjon ikke mer enn en gatemix/huskatt.   

 

  • Liker 20
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg betaler gjerne for en katt dersom den har fått vaksiner og ormekur, vært sjekket av veterinær og chippet, ikke selges før den er 3 måneder gammel etc etc, sånne ting som koster litt og viser at selger bryr seg om katten. 

Men å betale mange tusen for en 7-8 uker gammel "nesten-rasekatt" som ikke har blitt investert i utover en eske kattungemat fra Friskies på Kiwi, derimot, det akter jeg ikke å gjøre.

(Jeg fikk en gratis "nesten-siameser" og en gratis "nesten-skogskatt" så hvis man skal ha katter som ser raseekte ut men ikke har stamtavle så trenger man ikke lete veldig lenge for å få dem billig altså...)

Anonymkode: e78bb...fed

En 7-8 uker gammel kattunge skal en IKKE kjøpe uansett! 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Bengalkatt uten papirer. Adoptert gjennom Dyrebeskyttelsen. Visste ikke at han var Bengal før vi fikk ham. 

Om jeg var interessert i rasekatt og aktivt var interessert i det ville jeg aldri betalt masse tusenvis av kroner for en angivelig rasekatt uten papirer. 

Anonymkode: 3b4ae...2cf

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katrin65 skrev (2 timer siden):

Mangen irriterer seg over at katter uten stamtavle blir solgt til høye priser .(særlig medlemmer av raseklubber )Katter har høy egenverdi i seg selv.  De kaller det  useriøs bakgårds avl . 

Det er et levende vesen man har i mange år ,og har like stor verdi som de med en papirlapp . Alle bør verdsette

kattene ,og sette en god pris på de ,så de ikke blir kastet etter folk gratis eller til en liten sum . Kjøper folk en 

katt som koster en del ,da er det godt gjennomtenkt og de tar godt vare på de  også ,Jeg har katter som er reine Maine Cooner 

men uten papirer og jeg tar godt vare på de ,og jeg har et lite oppdrett ,Jeg har det som hobby ,og jeg har ikke noe interesse

av og være medlem av noe raseklubb ,og mine kattunger er like verdifull selv om de ikke har noen papir lapp kalt stamtavle-

Mine katter er  rein Maine Coon og kan tåle en DNA test ,hvis kjøper ønsker og ta det.

Raseklubber eier ikke samvittighet, der de er med på og få frem katter som lider seg gjennom livet som Scottish fold som 

er syke katter og så har vi Perser som er helt flate i ansiktet har ofte vanskelig for og puste og vanskelig for og spise skikkelig,

og så har vi Munchkin  katten med korte ben som lider av achondroplasi (dvergvekst ) disse kattene av denne typen  er ikke så smidige og kommer ikke like lett opp over alt som andre katter  og er ikke  friske katter .Dette er dyreplageri og bevisst få frem 

slike katter for folk synts de er søte , Alt for og tjene penger ,Raseklubbene er noen useriøse dyreplagere  som er med på dette.

Jeg driver seriøs avl og mine katter har det godt ,selv om de ikke har papirer ,så betyr ikke det at kattene ikke har det godt

kattungene blir også helsesjekket  ,og de er sunne og friske og tatt godt vare på . Folk velger selv om de vil kjøpe mine ,

 nydelige katter som det heller ikke vanskelig og se at de er rein Maine Coon og har alle egenskapene i behold ,

. Så andre seriøse hobby oppdrettere ikke, la dere trakke  på . ALLE KATTER ER LIKE VERDI FULL  Mangen selger rase mix 

de er også veldig populære . Gate mix er som oftest de friskeste og helt nydelige, de  er også veldig populære :)

Så jeg vil si til dere andre hobby oppdrettere som er glad i katter  ,det er ikke galt og ikke tilhøre useriøse Raseklubber. :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også Maine Coon, men med stamtavle. Foretrekker å kjøpe fra seriøs oppdretter,som tar de testene som er nødvendig, og bare avler på de av kattene som utmerker seg på utstilling, og kan tilføre positivt til videre avel på rasen. Liker å kunne gå tilbake og se på forfedrene at de er friske. Har vært mye sykdom på Maine Coon, synes at rasen begynner å bli ødelagt pga kjøkkenoppdrettere. Kommer aldri til å tørre å kjøpe Maine Coon uten papirer,pga HD, hjertefeil og tannproblemer. Har selvfølgelig ikke 100% garanti med alt av tester,men det er mye bedre tross alt.  Jeg ville aldri ha betalt kr 10 000 for en uten stamtavle, når jeg bare kan legge på litt til ,og få en bedre  garanti for bra helse. For meg så er en katt uten stamtavle, ingen rasekatt,bare en vanlig huskatt. 

Anonymkode: 2cf40...adc

  • Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har en Bengalkatt uten papirer. Adoptert gjennom Dyrebeskyttelsen. Visste ikke at han var Bengal før vi fikk ham. 

Om jeg var interessert i rasekatt og aktivt var interessert i det ville jeg aldri betalt masse tusenvis av kroner for en angivelig rasekatt uten papirer. 

Anonymkode: 3b4ae...2cf

Det er opp til hver enkelt hva de ønsker ,men det er i alle fall viktig at de som selger kattene er ærlig , det er ikke alltid at kattene med stamtavler er friske ,det er ingen garanti for at de er renraset .Eneste måten er og ta en DNA test for og være sikker etter og ha kjøpt katten . Alle katter har høy verdi i seg selv ,alle burde ta tusenvis av kroner for sine katter det er de vert,  . De et levende vesen du blir glad i, og  som du har mye selskap i ,som blir en av familien som du har glede av i mange år og alle har forskjellig personlighet,

Du skriver som om katter uten papirer er ingen ting og betale en god del for ,som om de er lite verd . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har også Maine Coon, men med stamtavle. Foretrekker å kjøpe fra seriøs oppdretter,som tar de testene som er nødvendig, og bare avler på de av kattene som utmerker seg på utstilling, og kan tilføre positivt til videre avel på rasen. Liker å kunne gå tilbake og se på forfedrene at de er friske. Har vært mye sykdom på Maine Coon, synes at rasen begynner å bli ødelagt pga kjøkkenoppdrettere. Kommer aldri til å tørre å kjøpe Maine Coon uten papirer,pga HD, hjertefeil og tannproblemer. Har selvfølgelig ikke 100% garanti med alt av tester,men det er mye bedre tross alt.  Jeg ville aldri ha betalt kr 10 000 for en uten stamtavle, når jeg bare kan legge på litt til ,og få en bedre  garanti for bra helse. For meg så er en katt uten stamtavle, ingen rasekatt,bare en vanlig huskatt. 

Anonymkode: 2cf40...adc

Selv om katten har stamtavle kan den være vokst opp under dårlige forhold .Jeg  og mange andre  hobby oppdrettere tar 

samme testene og levere de fra seg friske og sunne friske . Jeg har sett litt på andre sine annonser på finn.no der jeg av og til ser Maine Coon med stamtavle som rett og slett ikke ser ut som en Maine Coon . Råder i alle fall alle kjøpere med eller uten stamtavle ta en DNA test av deres nyinnkjøpte katt hvis dere er i tvil . En maine Coon med eller uten papirer er flotte huskatter ingen er bare .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (3 timer siden):

Oversettelse: Du driver eget bakgårdsoppdrett men tar full pris? Har ikke katten stamtavle så er den per definisjon ikke mer enn en gatemix/huskatt.   

 

Vet du det er nesten ikke vert og svare deg ,for den er diskeminerende , for det er ingen ting som heter Bakgårdoppdrett  det er raseklubbene  som har funnet på , for de ønsker og rakke ned på hobby oppdretteriene, for de merker at flere og flere kjøper  deres katter ,og de liker ikke konkurranse, som de tenker det er  .  Useriøse  raseklubber som er med på og fremme syke raser som lider seg gjennom livet , Flere kjøper katter uten denne papir lappen og er like fornøyd , Stamtavle er som sakt ikke en garanti for at katten er ekte og ingen garanti for at katten er frisk . Jeg har ingen ting i mot at de som kjøper katt hos meg tar en DNA test . Raser med og uten papirer er huskatter . Nydelige 

Endret av Katrin65
skrive feil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katrin65 skrev (13 minutter siden):

Selv om katten har stamtavle kan den være vokst opp under dårlige forhold .Jeg  og mange andre  hobby oppdrettere tar 

samme testene og levere de fra seg friske og sunne friske . Jeg har sett litt på andre sine annonser på finn.no der jeg av og til ser Maine Coon med stamtavle som rett og slett ikke ser ut som en Maine Coon . Råder i alle fall alle kjøpere med eller uten stamtavle ta en DNA test av deres nyinnkjøpte katt hvis dere er i tvil . En maine Coon med eller uten papirer er flotte huskatter ingen er bare .

Er enig i at de fleste katter er fine,bortsett fra enkelte raser med mye feil og sykdommer. Men én katt med stamtavle, er også en sikkerhet for katten. Da vet du at moren ikke er for ung eller gammel ved kull,ikke for mange kull på samme katt,og ikke stor innavelsgrad.Men fikk jeg valget mellom en Maine Coon uten stamtavle og en skikkelig gatemix,så hadde jeg valgt gatemixen uten tvil. Kjøper aldri dyr gjennom Finn.no,her har jeg gått på utstillinger,og skaffet meg kontakter. Den oppdretteren jeg har valgt, er veldig nøye på hvem som får kjøpe kattunger av henne,er flere besøk hos henne,og livslang support hvis behov. Maine Coon miljøet i Norge er ikke så stort,så de fleste seriøse oppdrettere kjenner hverandre. 

Anonymkode: 2cf40...adc

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katrin65 skrev (3 timer siden):

Mangen irriterer seg over at katter uten stamtavle blir solgt til høye priser .(særlig medlemmer av raseklubber )Katter har høy egenverdi i seg selv.  De kaller det  useriøs bakgårds avl . 

Det er et levende vesen man har i mange år ,og har like stor verdi som de med en papirlapp . Alle bør verdsette

kattene ,og sette en god pris på de ,så de ikke blir kastet etter folk gratis eller til en liten sum . Kjøper folk en 

katt som koster en del ,da er det godt gjennomtenkt og de tar godt vare på de  også ,Jeg har katter som er reine Maine Cooner 

men uten papirer og jeg tar godt vare på de ,og jeg har et lite oppdrett ,Jeg har det som hobby ,og jeg har ikke noe interesse

av og være medlem av noe raseklubb ,og mine kattunger er like verdifull selv om de ikke har noen papir lapp kalt stamtavle-

Mine katter er  rein Maine Coon og kan tåle en DNA test ,hvis kjøper ønsker og ta det.

Raseklubber eier ikke samvittighet, der de er med på og få frem katter som lider seg gjennom livet som Scottish fold som 

er syke katter og så har vi Perser som er helt flate i ansiktet har ofte vanskelig for og puste og vanskelig for og spise skikkelig,

og så har vi Munchkin  katten med korte ben som lider av achondroplasi (dvergvekst ) alle kattene av denne typen ,og disse 

kattene er ikke så smidige og kommer ikke like lett opp over alt som andre katter .Dette er dyreplageri og bevisst få frem 

slike katter for folk synts de er søte , Alt for og tjene penger ,Raseklubbene er noen useriøse dyreplagere  som er med på dette.

Jeg driver seriøs avl og mine katter har det godt ,selv om de ikke har papirer ,så betyr ikke det at kattene ikke har det godt

kattungene blir også helsesjekket  ,og de er sunne og friske og tatt godt vare på . Folk velger selv om de vil kjøpe mine ,

 nydelige katter som det heller ikke vanskelig og se at de er rein Maine Coon og har alle egenskapene i behold ,

. Så andre seriøse hobby oppdrettere ikke, la dere trakke  på . ALLE KATTER ER LIKE VERDI FULL  Mangen selger rase mix de er også 

 de er også veldig populære . Gate mix er som oftest de friskeste og helt nydelige, de  er også veldig populære :)

Så jeg vil si til dere andre hobby oppdrettere som er glad i katter  ,det er ikke galt og ikke tilhøre useriøse Raseklubber. :)

 

 

 

Så seriøse oppdrettere gjennom mange generasjoner, der de har gentestet og kjørt spesielle helseprogram for rasen, skal la deg få kjøre gratistur gjennom sitt blodslit? For hvor har du fått din MCO fra om ikke fra seriøse oppdrettere bakover i linjene? Tror du de har oppstått av seg selv? Er du helt sikker på at dine puser ikke bærer på recessive genfeil bare fordi de «ser pene ut»? Det kan ligge der som en udetonert bombe i mange generasjoner før det slår til. Hvilke kvalifikasjoner har du når det gjelder kjennskap til rasen og bedømme om dette er en god rasetypisk MCO. 
Du viser ved dine andre utsagn at du ikke har peiling på Raseklubbers arbeid når du ikke har fått med deg at feks Scottish Fold ikke er tillatt registrert i Norge grunnet helseproblemer. Hvor mye kan vi stole på det andre du nevner?

Og du overlater ansvaret på kattungen du selger til kjøperne ved å la dem frivillig ta en gentest? Seriøst? 
Hvorfor avler du på huskatter som du påstår er MCO. Er det viktig?  Har ikke alle katter samme verdi likevel?

Hvorfor avle i det hele tatt. Norge flyter over av husløse som trenger hjem. Bidrar du i det arbeidet? Mange seriøse oppdrettere i katteklubber er aktivt med i den lokale dyrebeskyttelsen❤️
 

Anonymkode: 0b889...b82

  • Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katrin65 skrev (58 minutter siden):

Selv om katten har stamtavle kan den være vokst opp under dårlige forhold .Jeg  og mange andre  hobby oppdrettere tar 

samme testene og levere de fra seg friske og sunne friske . Jeg har sett litt på andre sine annonser på finn.no der jeg av og til ser Maine Coon med stamtavle som rett og slett ikke ser ut som en Maine Coon . Råder i alle fall alle kjøpere med eller uten stamtavle ta en DNA test av deres nyinnkjøpte katt hvis dere er i tvil . En maine Coon med eller uten papirer er flotte huskatter ingen er bare .

Om du ser slike annonser er det fritt frem for deg å melde til NRR om du tror det er svindel. De har et utmerket rapporteringssystem dersom medlemmer deltar i useriøs avl og sanksjonene er på plass. Så veit du helt sikkert (for du er jo seriøs) at kattunger i 4-5mnd alder er forvokste jyplinger og ser ikke ut som hverken det ene eller det andre selv om de i voksen alder blir prakteksemplarer for rasen sin. 
 Og jeg er utrolig nysgjerrig på denne dna testen du viser til som man skal ta som kjøper. Hva skal det avdekke tenker du?

Anonymkode: 0b889...b82

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katrin65 skrev (1 time siden):

Vet du det er nesten ikke vert og svare deg ,for den er diskeminerende , for det er ingen ting som heter Bakgårdoppdrett  det er raseklubbene  som har funnet på , for de ønsker og rakke ned på hobby oppdretteriene, for de merker at flere og flere kjøper  deres katter ,og de liker ikke konkurranse, som de tenker det er  .  Useriøse  raseklubber som er med på og fremme syke raser som lider seg gjennom livet , Flere kjøper katter uten denne papir lappen og er like fornøyd , Stamtavle er som sakt ikke en garanti for at katten er ekte og ingen garanti for at katten er frisk . Jeg har ingen ting i mot at de som kjøper katt hos meg tar en DNA test . Raser med og uten papirer er huskatter . Nydelige 

Folk uten peiling på rasekatt kjøper villig katter uten papirer. Folk som har peiling kjøper ikke papirløse katter. Det er ofte en grunn til at papirene mangler, for mange kull på mor, for tette kull på mor, usikkerhet rundt farskap hos kattunger ( er det mors bror som ercfar kanskje?). 

Men om du driver seriøst papirløse oppdrett så blir det vel ikke mange nok kull til at du kan kalle det oppdrett siden du selvfølgelig følger anbefalinger i forhold til mors alder, ikke for tette kull og ikke for mange kull?

Hvorfor i det hele tatt avle når det er ingen fordeler men bare helsemessige belastninger for pusemor. Du som er så opptatt av dyrevelferd burde jo sterilisere mor så hun får et langt og godt liv?

Anonymkode: b68f1...989

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis oppdrettet ditt er så jævla perfekt, hvorfor ikke bare registrere det og få papirer fra NRR? Så kan du vise frem vidundrene dine på utstilling og få enda mere penger for dem med stamtavle og premierte foreldre? 

Anonymkode: 2f0ce...2ee

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ganske useriøs ut. Jeg hadde aldri kjøpt katt av deg. 

Anonymkode: 996cc...f86

  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg reagerer på personer som krever fx 6000 til 10000 for mikset "rase", av typen britisk korthår/skogskatt. En del slike annonser på finn nå.

Anonymkode: 9c2f7...45c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis oppdrettet ditt er så jævla perfekt, hvorfor ikke bare registrere det og få papirer fra NRR? Så kan du vise frem vidundrene dine på utstilling og få enda mere penger for dem med stamtavle og premierte foreldre? 

Anonymkode: 2f0ce...2ee

Ts er vel som mange andre useriøse og tar full pris for ungene. Tjener mer per katt siden hun slipper unna en del utgifter. Det viktigste er tross alt å "sette en god pris på dem". 

Anonymkode: 6e2d4...f93

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle hatt en katt uten stamtavle hadde jeg kjøpt fra dyrebeskyttelsen.

Virker som du glemmer at stamtavle og registrering faktisk har en funksjon, det er ikke bare til pynt. At man kan følge med på helse gjennom generasjoner (ikke bare test på foreldrene) gjør at man kan ha målrettet avl. Jeg er helt enig med deg i at det finnes en del usunne raser der ute, også innen NRR, men dette er gamle raser som har eksistert lenge. Nye raser med dårlig helse eller uhensiktsmessig gemytt tillates ikke.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle som har svart seriøst her. Fikk helt bakoversveis når jeg leste innlegget til ts. Så mye å ta tak i, og hvor begynner man 🤷🏻‍♂️

Ts, du skader kattehold på begge sider, både for de pusene som ikke har ett hjem, og de som prøver å drive seriøst. Skam deg. 

Anonymkode: 9319e...a9c

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...