Gå til innhold

Barnemark!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uff og æsj! Mark i bæsjen til guttungen i kveld! Hadde heldigvis tabletter liggende så alle har tatt de. Måtte lure det i han, skjønte at jeg aldri fikk han til å ta det uten å gjøre det.. men var usikker på om jeg skulle si det til han eller ikke, både at han hadde mark og at jeg lurte i han medisinen.. endte opp med å gjøre det, og han ble veldig lei seg. Han er en sensitiv nærtagende gutt, og jeg er redd jeg ødela noe mellom oss med å lure i han medisinen😕 Vi snakket om mark og pappa fortalte at Jan hadde hatt det og jeg sa det samme.. Følte vi gjorde alt vi kunne for å ikke legge skam på det, men han føler veldig lett på skam så tror han gjør det.. men nå er han så plaget Stakars. Vrir seg i halvsøvne og har alt skiftet 2 ganger og fjernet mark. Stakars, det klør jo sånn!!

Hvordan løste dere andre som har opplevd dette? 

Anonymkode: b93f7...c35

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen ganger tenkt at man ikke får større kjærlighetserklæring enn å sitte på natta med hodelykt og pinsett og plukke mark ut av rumpa på sitt barn. 🤪.

Vi hadde flere runder med mark da den ene gikk i barnehagen.  Og det er jo kjempevanlig! 

Hos oss har jentene blitt veldig plaga av mark da de var sånn 3-5, mens guttene ikke har blitt plaga. Hos jentene kryper jo marken inn i skjedeåpningen, så det er slettes ikke unaturlig at sovende jenter plages mer enn gutter. 

Jeg har fortalt ungene at de hadde mark, men ingen av mine er særlig nærtagene, og jeg har vært ekstremt tydelig når jeg snakker om marken - slik at de ikke brått blir redd meitemark 😂. Men om du tror det er ekkelt for din er det bare å droppe å si noe, og jeg ville ikke hatt dårlig samvittighet for å lure i ham en tablett. 

Her kan du forresten lese om hvor vanlig det er:

https://www.nrk.no/livsstil/barnemark-fortsatt-vanlig---de-fleste-vet-ikke-at-de-har-det-1.12528075

Anonymkode: 83579...522

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har noen ganger tenkt at man ikke får større kjærlighetserklæring enn å sitte på natta med hodelykt og pinsett og plukke mark ut av rumpa på sitt barn. 🤪.

Vi hadde flere runder med mark da den ene gikk i barnehagen.  Og det er jo kjempevanlig! 

Hos oss har jentene blitt veldig plaga av mark da de var sånn 3-5, mens guttene ikke har blitt plaga. Hos jentene kryper jo marken inn i skjedeåpningen, så det er slettes ikke unaturlig at sovende jenter plages mer enn gutter. 

Jeg har fortalt ungene at de hadde mark, men ingen av mine er særlig nærtagene, og jeg har vært ekstremt tydelig når jeg snakker om marken - slik at de ikke brått blir redd meitemark 😂. Men om du tror det er ekkelt for din er det bare å droppe å si noe, og jeg ville ikke hatt dårlig samvittighet for å lure i ham en tablett. 

Her kan du forresten lese om hvor vanlig det er:

https://www.nrk.no/livsstil/barnemark-fortsatt-vanlig---de-fleste-vet-ikke-at-de-har-det-1.12528075

Tusen takk for svar! Ja, det er ganske vanlig skjønner jeg ja, men min gutt er veldig plaget nå så ikke sjangs at vi ikke hadde funnet ut av dette. Han tok jo medisinen i går kveld, men fortsatt vrir han seg i sengen og får ikke sove for det klør sånn, og vi skifter og det er jo fortsatt levende mark der! Skulle ikke de dø etter ett døgn med medisinen?🤨🤔

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tusen takk for svar! Ja, det er ganske vanlig skjønner jeg ja, men min gutt er veldig plaget nå så ikke sjangs at vi ikke hadde funnet ut av dette. Han tok jo medisinen i går kveld, men fortsatt vrir han seg i sengen og får ikke sove for det klør sånn, og vi skifter og det er jo fortsatt levende mark der! Skulle ikke de dø etter ett døgn med medisinen?🤨🤔

TS

De dør ikke, de mister bare evnen til å legge egg og reprodusere seg. Så dør de etter noen dager. Så klekkes etterhvert nye egg, og derfor tar man ny kur etter x antall dager. 

Anonymkode: 262af...b1a

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min fikk foressten ligge å se film hele natten i 2 døgn sist hun hadde. Hun var så plaget. Sovnet heldigvis foran skjermen og sov noen timer av og på. 

Det verste må jo være å ligge stille på et mørkt rom å klø seg ihjel uten noe distrahere seg med.

Anonymkode: 262af...b1a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

TS

Det klekkes hele tiden nye. Er derfor man tar to doser. 

Men pinsett, tørkepapir og hodelykt på natta gjorde at vi fikk fjernet de markene som plaga mest. 

Jeg anbefaler det! 

Skrevet

Dypp en bomullsdott i matolje. Rull den så den er litt spiss i ene enden og stikk den såvidt innenfor åpningen. Ikke med makt, men bare sånn at den er mer enn bare liggende utenpå. Når rumpeskinkene er sammen holder de resten av dotten på plass. Dette hindrer marken i å krype ut og legge eggene (det er det som klør).

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar😊👍

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å kuppe tråden, men dere som jobber i barnehage: får dere ofte mark? Jeg vurderer å søke jobb i barnehage men er liiiiivredd for å få mark! Bæsj og tiss er helt greit, oppkast går også fint, MEN MARK!!! Nei takk!!🙈 

Anonymkode: d9d55...100

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...