Gå til innhold

dama er veldig passiv seksuelt, kan det blir bedre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i relativt nytt forhold. Hun har fra starten vært veldig usikker på seg selv og passiv seksuelt, men blir kåt som regel ved litt oppvarming. Sa tidlig ifra at sex er viktig for meg og hun har sagt at hun  trengte tid på å bli trygg, men nå etter 9mnd så er hun fortsatt ganske passiv. Liker som regel bare en stilling, aldri oppnådd orgasme(til tross for at hun tar på seg selv og vi har sex lenge) og virker som å ha lavere sexlyst en meg, Jeg trodde ting skulle bli litt bedre med tiden og hun ble mer trygg, men virker ikke slik. Hun har derimot sagt tidligere at hun har oppnådd orgasme flere ganger med xen og en tidligere x fra ung alder. Det får meg til å føle at jeg ikke er god nok rett og slett og gjør meg enda mer usikker. Prøver å ha så åpen dialog som mulig og at hun må si hva hun liker osv, men hun virker bare veldig beskjeden og forsiktig. Tar aldri initiativ som sagt osv

Så ønsker å spørre, er det noe håp? Jeg har blitt glad i henne og ønsker virkelig å gi det enda mer tid, men begynner å merke at det er ett savn der seksuelt. Hun er derimot veldig glad i kos. Virker som det er nok for henne innimellom å  bare få masse kos. Jeg ønsker jo en dame som er litt mer sikker og som innimellom viser at hun har lyst på sex. Ønsker å føle meg begjært jeg også.

Burde jeg gi det enda mer tid? Har på en måte sagt til meg selv at hvis ting ikke er bedre innen ett år, så er det ikke noe å satse på. Vi har derimot ikke sex så veldig ofte i perioder, siden hun har små barn ca 60%. Derfor jeg har tenkt at det kan være greit å gi det ekstra med tid.

Anonymkode: 6bc17...3ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror dere bør sees ofte om hun skal bli ordentlig trygg på deg. Hvis dere ses en gang i uka for eksempel, så er det altfor sjeldent. Da blir det som å starte på nytt hver gang.

Anonymkode: aa798...c56

• Nyttig 1
Skrevet

dersom hun ikke får orgasme så vil også sexen oppleves dårligere. 

Dette er kun hennes problem og dersom hun ikke er voksen nok til å kunne gi uttrykk for hva som tenner henne eller hjelper til å oppnå orgasme så er ikke det ditt problem.

Du burde egentlig bare si det du tenker rett frem til henne. Det kan gå dårlig, men da har du i hvert fall gitt uttrykk for dine preferanser og det er det som teller i lengden. Du har jo pint deg selv i snart 1 år.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, megda said:

dersom hun ikke får orgasme så vil også sexen oppleves dårligere. 

Dette er kun hennes problem og dersom hun ikke er voksen nok til å kunne gi uttrykk for hva som tenner henne eller hjelper til å oppnå orgasme så er ikke det ditt problem.

Du burde egentlig bare si det du tenker rett frem til henne. Det kan gå dårlig, men da har du i hvert fall gitt uttrykk for dine preferanser og det er det som teller i lengden. Du har jo pint deg selv i snart 1 år.

...? Den mannen jeg har hatt best sex med i alle mine 30 år som seksuelt aktiv gav meg ikke orgasme en eneste gang.

Anonymkode: d27e7...f23

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

...? Den mannen jeg har hatt best sex med i alle mine 30 år som seksuelt aktiv gav meg ikke orgasme en eneste gang.

han skal ikke gi deg orgasme heller. det er noe du må ta kontroll over selv. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, megda said:

Poenget er at det er slettes ikke orgasme som bestemmer om sexen er god eller ikke, for kvinner.

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Poenget er at det er slettes ikke orgasme som bestemmer om sexen er god eller ikke, for kvinner.

men det tror jo smarte Ola Dunk.. 😆

Anonymkode: dd47d...472

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vel, det er vel ikke akkurat sånn det framstilles i artikler og bøker om temaet, for ikke å snakke om markedsføring av womanizer og vibratorer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Resignert said:

Vel, det er vel ikke akkurat sånn det framstilles i artikler og bøker om temaet, for ikke å snakke om markedsføring av womanizer og vibratorer.

Kanskje begynne å leve litt i den virkelige verden isteden, da.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

men det tror jo smarte Ola Dunk.. 😆

Anonymkode: dd47d...472

Da må kanskje noen med dypere innsikt forklare dette for oss mindre begavede. Det virker som om du er blant de innvidde.....

Skrevet

Kanskje begynne å leve litt i den virkelige verden isteden, da.

Det gjør jeg. Og har både øyne og ører åpne, både når jeg har sex, og når fruen fyrer i gang leketøyene.....

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Tror dere bør sees ofte om hun skal bli ordentlig trygg på deg. Hvis dere ses en gang i uka for eksempel, så er det altfor sjeldent. Da blir det som å starte på nytt hver gang.

Anonymkode: aa798...c56

Er det jeg også liker å tro og håper det er noe av årsaken. Men hvor mye tid trenger man. Tror ikke hun plutselig kommer til å elsker å gi meg blowjobs eller andre stillinger hvis vi møtes litt oftere. Da kan vel heller det motsatte skje, at hun blir enda mer passiv når det kommer til sex? Men ikke vet jeg.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Orgasme er vel høydepunktet ved sex? Så du sier at du kan ha bedre sex med en mann som ikke gir deg orgasme, kontra en som gir deg det?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært usikker når jeg var yngre og var nok litt passiv. Veldig redd for å gjøre feil, har vært i to langvarige forhold og hatt noen jeg har holdt på med uten at det ble så mye mer. 
Det er først han jeg er samme nå som har gjort meg trygg nok og det har tatt flere år og små skritt. Jeg liker fortsatt ikke å suge, kan gjøre det i blant, nå tar jeg initiativ, og jeg er meg selv og nyter.
Vårt forhold har vært i 20 år, og det har gått gradvis. Jeg syntes sex var skamfullt og derfor hadde jeg mange grenser.

Så det kan løsne, spørs jo hvor lenge du vil vente på henne

Anonymkode: d6a85...2a4

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg hatt det "travelt" med å finne en god langvarig partner så hadde jeg nok droppet denne og sett etter noen andre. Dere virker å være en dårlig match seksuelt, og hvis det er viktig for deg så har du svaret ditt. Nonner har ikke analsex, for å si det på den måten.

Anonymkode: 28f96...58b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, megda said:

Nja, dette er litt overbrukt og standardsvar. Det er ikke så enkelt.

Jeg suger typen min lenge, og rir han til orgasme, skal jeg være ansvarlig for begges hver gang? Det handler om å gi OG ta. 

Anonymkode: 0dbc8...740

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hadde jeg hatt det "travelt" med å finne en god langvarig partner så hadde jeg nok droppet denne og sett etter noen andre. Dere virker å være en dårlig match seksuelt, og hvis det er viktig for deg så har du svaret ditt. Nonner har ikke analsex, for å si det på den måten.

Anonymkode: 28f96...58b

ja, du har vel rett, men er ikke så lett å bare avslutte det når man har blitt glad i dama!

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere høres forskjellige ut. Mitt beste råd er å ikke henge deg så mye opp i orgasme. Å ha sex lenge er ikke nødvendigvis alltid godt for kvinnen, eller mannen for den saks skyld (spesielt om det kun er penis i vagina-sex). Jeg er en kvinne på 28 år, og for meg er orgasme ganske uviktig i sexakten. 

Kan det hende at hun er redd for å slippe seg løs fordi hun føler at du kun har fokus på orgasme?

Kan det hende at dere kan finne noen sexstillinger som er spennende for deg, men som også er veldig intime? Siden hun liker kos og nærhet?

Har dere vurdert å prate med en sexolog/parterapeut? Det kan jo hjelpe på å få dialogen i gang.

Anonymkode: 3d823...be3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tull. Har man virkelig god sex, så kommer orgasmene enten man vil eller ikke. Hilsen annen kvinne. 

Anonymkode: 8b3c5...276

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tull. Har man jeg virkelig god sex, så kommer orgasmene enten man jeg vil eller ikke. Hilsen annen kvinne. 

Anonymkode: 8b3c5...276

Rettet den for deg. 

Snakk for deg selv og ikke for alle kvinner. 

Anonymkode: 5c8f3...44a

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...