Johan Stu Skrevet 6. januar 2024 #1 Skrevet 6. januar 2024 Hei! Jeg ser at uansett hvor man skal til i Asia og Afrika så har man oftest et stopp i Doha. Vi i familien er inne på tanken på Bali i 12-14 dager i kombinasjon med vinterferien. Her ser vi at det er to alternativer. Turkish airlines til Istanbul også videre derifra til Denpasar. Eller så er det Qatar til Doha og videre ned til Denpasar. Hva anbefaler dere for en gutt på 16 og en far? Begge mellomlandingene og flyturene er veldig like tider og priser. Er 12-14 dager greit for oss i Bali?
sikkerpådet Skrevet 6. januar 2024 #2 Skrevet 6. januar 2024 Qatar via Doha er enkelt og bra! Ikke prøvd Istanbul, men tror det er store avstander på flyplassen..... Skal samme rute selv til Bali.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #3 Skrevet 7. januar 2024 Vi mellomlandet i Doha da vi reiste til Asia for noen år siden. Det gikk veldig fint, men vær forberedt på at dere må gjennom ny sikkerhetskontroll etter landing og at det tar litt tid med shuttlebuss inn til terminalen etter landing. Tror vi hadde en time og førtifem mellom flyene og det holdt akkurat med tid uten at det ble stress. Det går et shuttletog inne på flyplassen som gjorde at vi kom raskt frem til gaten. På returen hadde vi to timer og førtifem minutter og da hadde vi god tid og rakk og spise på flyplassen. Vi var superfornøyd med Qatar Airways og skal fly med de neste gang vi skal til Asia. Anonymkode: a9ca7...8a9
LeneXCII Skrevet 7. januar 2024 #4 Skrevet 7. januar 2024 Har fløyet med Qatar flere ganger til bla Thailand, aldri vært noe problem med connection i Doha. Stor, men effektiv flyplass og tar sjelden lang til tid. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #5 Skrevet 7. januar 2024 Mellomlandet i doha i høst. Var skeptisk selv. Hadde bare en time på oss. Men det gikk så greit. Veldig oversiktlig flyplass. Eneste jeg angrer på at jeg ikke hadde bedre tid. Var veldig mange butikker jeg egentlig ville innom. Anonymkode: 31c7f...322
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #6 Skrevet 7. januar 2024 Qatar er et av de beste selskapene jeg har reist med. Punktlig, ryddig og rent, og ganske bra mat og service. Hamad er en bra flyplass, veldig mange restauranter og kafeer og slå ihjel tid på(men pengene flyr fort da). Veldig oversiktelig og lett å finne fram selv om den er stor. Likte Hamad bedre enn flyplassen i Istanbul(men det begynner å bli noen år siden jeg var på den, så kan jo ha endret seg). Vi hadde såpass lang mellomlanding i Doha at vi slengte oss på en tour med omvisning i byen(varte vel tre timer). Anonymkode: 1703b...23b
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #7 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi mellomlandet i Doha da vi reiste til Asia for noen år siden. Det gikk veldig fint, men vær forberedt på at dere må gjennom ny sikkerhetskontroll etter landing og at det tar litt tid med shuttlebuss inn til terminalen etter landing. Tror vi hadde en time og førtifem mellom flyene og det holdt akkurat med tid uten at det ble stress. Det går et shuttletog inne på flyplassen som gjorde at vi kom raskt frem til gaten. På returen hadde vi to timer og førtifem minutter og da hadde vi god tid og rakk og spise på flyplassen. Vi var superfornøyd med Qatar Airways og skal fly med de neste gang vi skal til Asia. Anonymkode: a9ca7...8a9 Greit å vite det med sikkerhetskontrollen! Skal mellomlande i Doha i februar, har aldri fløyet QA før. Jeg har 1,5 time ene veien, 2,5 time andre veien. Kunne egentlig tenkt meg å ha bedre tid, siden flyplassen skal være veldig bra. Og flyet kan virkelig ikke være forsinket med en connection på 1,5 time… Men satser på at det går bra! Jeg skulle gjerne hatt tid til en dusj også, men det rekker jeg sikkert ikke. Anonymkode: 6fe6a...06a
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #8 Skrevet 7. januar 2024 Qatar airways reklamerer med at de har complimentary hotel accomodation for reisende med lengre transfer tid enn 8 timer, er det noen som faktisk har prøvd det ? Anonymkode: 09b1e...775
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #9 Skrevet 7. januar 2024 Veldig bra selskap, men foretrekker Emratene Anonymkode: 8afc0...35e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå