AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #1 Skrevet 6. januar 2024 Herregud, er det virkelig farlig å fyre med en peiskubbe i en vanlig vedovn? Glemte å lese så nøye før jeg slang den i ovnen. Anonymkode: 33fc0...920
Fjaselina Skrevet 6. januar 2024 #2 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Herregud, er det virkelig farlig å fyre med en peiskubbe i en vanlig vedovn? Glemte å lese så nøye før jeg slang den i ovnen. Anonymkode: 33fc0...920 Hæ? Farlig med peiskubbe?? Har aldri høyrt noko så dumt.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #3 Skrevet 6. januar 2024 Mener du sånn kubbe av presset sagflis? Anonymkode: 34c7e...32d
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #4 Skrevet 6. januar 2024 Nei. Det er ikke farlig. Men de vider seg ut så KUN 1 av gangen. Legger man i flere risikerer man at ovnen blir overvarm og rødglødende Anonymkode: f6cdf...e04 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #5 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei. Det er ikke farlig. Men de vider seg ut så KUN 1 av gangen. Legger man i flere risikerer man at ovnen blir overvarm og rødglødende Anonymkode: f6cdf...e04 Jeg har kun lagt inn en kubbe googlet etterpå, og leste at de var ment for bål osv.. Anonymkode: 33fc0...920
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #6 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mener du sånn kubbe av presset sagflis? Anonymkode: 34c7e...32d Jepp Anonymkode: 33fc0...920
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #7 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har kun lagt inn en kubbe googlet etterpå, og leste at de var ment for bål osv.. Anonymkode: 33fc0...920 Du kan fint bruke dem i ovn/peis. Har brukt slike flere ganger👍🏻 Bare husk: 1 av gangen Anonymkode: f6cdf...e04
jegerrinne Skrevet 6. januar 2024 #8 Skrevet 6. januar 2024 Ska ikke fyres med i ovn. Er beregnet i åpent bål. Kan gi skadde i ovnen 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #9 Skrevet 6. januar 2024 jegerrinne skrev (3 minutter siden): Ska ikke fyres med i ovn. Er beregnet i åpent bål. Kan gi skadde i ovnen Det var også det jeg lest, så fikk litt panikk 🙈 Anonymkode: 33fc0...920
jegerrinne Skrevet 6. januar 2024 #10 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var også det jeg lest, så fikk litt panikk 🙈 Anonymkode: 33fc0...920 Som oftest går det bra så sandt en ikke har fult hele ovnen. Kun 1. Men hadde nok prøvd å få noe annet å fyre med
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #11 Skrevet 6. januar 2024 jegerrinne skrev (Akkurat nå): Som oftest går det bra så sandt en ikke har fult hele ovnen. Kun 1. Men hadde nok prøvd å få noe annet å fyre med Hadde kun en stk inni der ja.. litt for å varme opp pipen Anonymkode: 33fc0...920
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #12 Skrevet 6. januar 2024 Jeg kjøpte en type peiskubbe en gang, innpakket i papir. Tenkte det var ment for peis - hva ellers liksom, jeg bor MIDT i Oslo sentrum, vi sitter ikke her og fyrer bål ute. Så hvorfor har de det på 24-timesr-Jokeren på hjørnet som bare selger pils og grandiosa. Den sotet til peisen som bare det, måtte frem med glasskrape for og få det bort. Anonymkode: ac4b4...c1f
jegerrinne Skrevet 6. januar 2024 #13 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde kun en stk inni der ja.. litt for å varme opp pipen Anonymkode: 33fc0...920 Bare følg litt med. For har hørt varmen det blir kan gi pipebrann. Så greit å følge med😊 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #14 Skrevet 6. januar 2024 jegerrinne skrev (3 minutter siden): Bare følg litt med. For har hørt varmen det blir kan gi pipebrann. Så greit å følge med😊 Huff ja, det hadde ikke vært noe gøy hvertfall har litt angst for varme og flammer i fra før. Anonymkode: 33fc0...920
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #15 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg kjøpte en type peiskubbe en gang, innpakket i papir. Tenkte det var ment for peis - hva ellers liksom, jeg bor MIDT i Oslo sentrum, vi sitter ikke her og fyrer bål ute. Så hvorfor har de det på 24-timesr-Jokeren på hjørnet som bare selger pils og grandiosa. Den sotet til peisen som bare det, måtte frem med glasskrape for og få det bort. Anonymkode: ac4b4...c1f De selger engangsgriller og, du fyrer ikke opp den innendørs vel, bare fordi du får kjøpt den i byen? Man er selv ansvarlig for å sette seg inn i det man kjøper før man forbruker det…. Anonymkode: 36d6b...bdf 2
bvp Skrevet 6. januar 2024 #16 Skrevet 6. januar 2024 Ovnen kan sprekke hvis det fyres for hardt, jeg bruker vedbrikketter som jeg regner med er noe av det samme, og der står det at man ikke skal legge inn mer enn 2 brikketter, de veier cirka 1 kilo.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #17 Skrevet 6. januar 2024 bvp skrev (12 minutter siden): Ovnen kan sprekke hvis det fyres for hardt, jeg bruker vedbrikketter som jeg regner med er noe av det samme, og der står det at man ikke skal legge inn mer enn 2 brikketter, de veier cirka 1 kilo. Kjøpte på Rema jeg, Fibraflame. Anonymkode: 33fc0...920
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #18 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): De selger engangsgriller og, du fyrer ikke opp den innendørs vel, bare fordi du får kjøpt den i byen? Man er selv ansvarlig for å sette seg inn i det man kjøper før man forbruker det…. Anonymkode: 36d6b...bdf Den heter PEISkubbe og det står tydelig på pakken at den er helt topp å bruke i peis. Kanskje du bør sette deg litt bedre inn i ting du prater om før du anklager andre for det.. Anonymkode: ac4b4...c1f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #19 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Den heter PEISkubbe og det står tydelig på pakken at den er helt topp å bruke i peis. Kanskje du bør sette deg litt bedre inn i ting du prater om før du anklager andre for det.. Anonymkode: ac4b4...c1f Enig! De burde virkelig kalt det noe annet, bålkubbe eller noe Anonymkode: 33fc0...920
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå