AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #1 Skrevet 6. januar 2024 Brudd for flere år siden, barn sammen. Bruddet var helt forferdelig. Han var utro flere ganger, jeg ville gjøre det slutt, men da ble han helt gal. Han truet meg med å ta fra meg barna, truet med selvmord, tok kvelertak på meg osv. Jeg ble værende i frykt, men etter et par år møtte jeg en snill mann og han ble dessverre(!) veien min ut, jeg hadde aldri turt uten han.. Fikk nå vite av min mor at eksen min pleide å ringe henne og snakke etter bruddet, da han "trengte noen å snakke med" . Jeg vet at eksen snakket dritt om meg til alle felles venner og bekjente etter bruddet. Og hans versjon var nok noe forenklet for å si det mildt. Jeg har aldri sagt sannheten om han til noen andre enn min aller nærmeste venninne. "Alle" trodde jeg hadde funnet en ny og det var hele historien, jeg er heksa, og jeg har ikke giddet å si i mot noen på det, jeg har tenkt at jeg bare får leve med det så lenge jeg selv vet hva sannheten er.. Eksens mor pleide å ringe meg i tiden etter bruddet og på en måte var det fint, på en annen måte var det ikke godt, for eksen ga inntrykk av, ovenfor SIN mor, at vi samarbeidet greit tross det jeg hadde gjort mot han. Det gjorde vi ikke, han terroriserte meg i lang tid etterpå. Dette hadde jeg ikke hjerte til å fortelle hans mor, heller ikke hvordan han var mot meg før det ble slutt. Og det ble vondt å høre henne snakke om hvor fint det var at vi begge greide å ta hensyn til barna og hvor fin sønnen hennes var, uten at jeg kunne (orket) si i mot henne. Så får jeg vite nå at han har ringt og grått sine bitre tårer til MIN mor opptil flere ganger og garantert fremstilt meg som den utro kjerringa mens han sto såret og forvirret tilbake. Jeg kjenner det koker helt over for meg.. Årene har gått, han fant en ny og vi har klart å ha et helt ålreit, til og med vennskapelig forhold de siste årene. Jeg har svelget MANGE gedigne kameler for ungene sin skyld og det har det vært verdt. Men nå er jeg helt kvalm av raseri. Egentlig både på han og moren min som ikke har sagt noe til meg før det tilfeldigvis ble nevnt nå. Det er så utrolig opprivende å tenke på hva til og med min egen familie har fått høre om meg og sannsynligvis trodd på. Jeg klarte ikke få frem et ord i samtalen med moren min. Dette er ting jeg trodde jeg hadde lagt bak meg, men nå har jeg lyst til å ta til motmæle og fortelle alle hva som egentlig skjedde. At han behandlet meg som dritt i flere år og hver gang jeg ville ut sa han at han skulle sørge for at jeg aldri fikk se ungene mine igjen, og at jeg bare måtte forvente å finne han hengt i garasjen en morgen, hvis det var sånn at jeg faktisk ville flytte...... Hva mener andre? Har jeg ikke noen grunn til å være sint? Han skjønte sannsynligvis at jeg ikke hadde snakket dritt om han verken til hans egen eller min familie, han vet jeg er ekstremt privat og ikke er en som snakker om problemene mine med andre. Jeg føler meg så jævlig krenket. Mer enn da han truet meg egentlig. Faen så sint jeg er. Anonymkode: 2f65d...0a5 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #2 Skrevet 7. januar 2024 Føler med deg❤️ Hadde absolutt vært sint, følt meg tråkket på og forrådt. Veldig! Din mor skulle vært der for deg, og hatt en transparent dialog om eksen kontaktet henne. Det virker for meg merkelig om hun ikke visste hva som hadde foregått med deg eller i det minste enset det.😞 Tok hun det selv opp med deg, og hvordan tok hun din reaksjon? Min mor gjorde det samme med min eks, tror det var hennes måte å «deale» med sorgen over svigersønnen. Hun visste om hva han hadde gjort og fått meg til å føle om meg selv, men holdt kontakten likevel. Vi har et greit forhold i dag, selv om hun feier det bort, og fortsatt følger han på Instagram. 😳Har skjønt at jeg ikke kan endre hennes fornektelse og holdning for å ikke snakke om ting som er vanskelig, og desto mer hennes manglende selvinnsikt. Likevel satte dette en skikkelig stuck i meg, og jeg sliter derfor med å stole på andre selv om jeg eventuelt skulle stå i en skikkelig krise. Anonymkode: 38401...f14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå