Fjaselina Skrevet 6. januar 2024 #1 Skrevet 6. januar 2024 Lurer på om eg har tendens til urinsyregikt. Det er av og til vondt i "stortå-leddet' på eine foten, men det går over etter nokre timar, evt neste dag. Har nokon fått testa om urinsyrenivået er forhøya? Kva er det viktigaste å kutte ut for å unngå problemet? Nettsøk gir så innmari mange lange lister, og eg tenker at det må vel vere mulig å seie noko litt enklare😂
Gjest Kanino Skrevet 6. januar 2024 #2 Skrevet 6. januar 2024 (endret) Fjaselina skrev (16 minutter siden): Lurer på om eg har tendens til urinsyregikt. Det er av og til vondt i "stortå-leddet' på eine foten, men det går over etter nokre timar, evt neste dag. Har nokon fått testa om urinsyrenivået er forhøya? Kva er det viktigaste å kutte ut for å unngå problemet? Nettsøk gir så innmari mange lange lister, og eg tenker at det må vel vere mulig å seie noko litt enklare😂 Her varer det i flere dager. Skikkelig vondt i storetåen. Etter jeg begynte å spise mindre rødt kjøtt har anfallene kommet sjeldnere Endret 6. januar 2024 av Kanino Skriveleif
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #3 Skrevet 7. januar 2024 Det er viktig å drikke godt, i alle fall ikke være dehydrert, for å unngå anfall. Unngå mye alkohol og rødt kjøtt. Urinsyregikt er sinnsykt vondt, leddet blir rødt og hovent, det kan vare i mange dager uten behandling. Anonymkode: b5c06...d56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå