Gå til innhold

Tjene på å renovere bad?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg kjøpte bolig i fjor, i Oslo, og lurer på om jeg skal renovere badet fra 2006. Det har TG2 men ingen store avvik, badet skal nok holde en god del år til. Likevel lurer jeg på om det ville trukket opp salgsprisen så mye at jeg ville tjene på å renovere badet - når jeg skal selge om ca 4 år? Hadde du hatt noe imot å kjøpe en leilighet med et bad på over 20 år?

Anonymkode: ba428...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kommer an på hva leiligheten koster. Ikke sikkert jeg vil betale mer for nytt bad, har kanskje ikke mer kapital. Så lenge jeg får ordentlig dusj er jeg fornøyd. 

Anonymkode: aed69...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Personlig så hadde jeg nok gått for bolig med gammelt bad fremfor nytt. 

Anonymkode: a08f5...bf6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Personlig så hadde jeg nok gått for bolig med gammelt bad fremfor nytt. 

Anonymkode: a08f5...bf6

?? Gammelt fremfor nytt.Merkelig. Jeg ville selvfølgelig hatt nytt bad. Men det eneste jeg har råd til er noe gammalt ræl. 

Anonymkode: 1e31b...17c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjør du mye selv + har kompiser/familie som er elektrikker, rørlegger, snekker osv. Eventuelt får det meste gjort svart med godkjenning av arbeidet fra et firma slik at forsikring og salg ikke blir et problem i fremtiden. Kan du nok tjene på det.

Viss du skal få et firma til å gjøre alt for deg tjener du ikke noe på det, og vil oppleve at salgspris på leilighet øker mindre enn hva du brukte på å pusse opp. Det er grisedyrt å pusse opp et bad. Og for hver dag som går blir det dyrere og dyrere pga inflasjon.

Anonymkode: bbb25...7ff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

?? Gammelt fremfor nytt.Merkelig. Jeg ville selvfølgelig hatt nytt bad. Men det eneste jeg har råd til er noe gammalt ræl. 

Jeg hadde også gått for et gammelt bad som jeg kunne pusse opp selv til å få det slik jeg ville enn et nytt pusset opp slik noen andre ville ha det.

Anonymkode: 44a7b...525

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis jeg hadde tenkt å bo der en stund, ville jeg ønsket å renovere badet selv slik at jeg fikk det som jeg ville.

Ser stadig annonser med nyoppussede bad som på ingen måte er i min smak, for eksempel i mørk bunkers-stil. Leiligheten skulle vært ekstraordinært fantastisk ellers for at jeg skulle gidde å by på den med et stygt, nytt bad. 

Anonymkode: d826a...8e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja ja. Da har dere lagt av penger til nytt bad.Dere tjener vel bra da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja ja. Da har dere lagt av penger til nytt bad.Dere tjener vel bra da? 

Du må jo betale for det uansett og det folk sier er at de heller vil betale de hundretusen det koster for å få badet som du ønsker det enn å legge de samme hundretusen på kjøpsprisen for og få en annen persons smak. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser på boliger nå, og kom over en aktuell. Badet var nettopp renovert, og i en stil jeg overhodet ikke likte. Så da var ikke leiligheten aktuell likevel... 

I denne situasjonen ville jeg foretrukket å betale litt mindre og heller renovere badet selv, så jeg får det slik jeg vil ha det. 

Anonymkode: 00b2d...875

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk flest undervurderer hvor mye det koster å renovere. Altså de er kanskje villig til å betale 100 000 mer for en leilighet med nyrenovert bad, men renoveringen kostet egentlig 200 000.

Så nei, jeg ville ikke ha gjort det.

Anonymkode: 46de1...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville kjøpt med gammelt bad. Og pusset opp selv, med fagfolk. Da er jeg sikker på at alt er etter boka. Har gått endel på visninger og det var 1 bad av 23 visninger som kunne vise til fagfolk. Ellers var det mye bad som var pusset opp av en kompis, en som hadde peil, familiedugnad etc. Bad er såpass viktig er gjort riktig så jeg kjøpte med gammelt bad, nå renovert/pusset opp av fagfolk. Det er gir meg en trygghet.

Anonymkode: b2bff...13f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk flest undervurderer hvor mye det koster å renovere. Altså de er kanskje villig til å betale 100 000 mer for en leilighet med nyrenovert bad, men renoveringen kostet egentlig 200 000.

Så nei, jeg ville ikke ha gjort det.

Anonymkode: 46de1...0ba

Ja, bortsett fra at renoveringen fort koster 400-500k.

Anonymkode: 54c7a...8fc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ville foretrukket kjøpt bolig med nytt bad, gitt at det var pent pusset opp, og fagmessig utført med all dokumentasjon for eventuell reklamasjon.

Men jeg hadde aldri giddet pusse opp ett fungerende bad om jeg hadde tenkt selge innen fem års tid.

Anonymkode: 0a8d5...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...