Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ca 301 kvm- 8500kr for november. Østlandet et sted. 
Skal jeg ha rundt 10-17 grader i huset, så kommer det opp på det nivået.

Anonymkode: ad467...825

Skrevet
NakenPanda skrev (8 minutter siden):

Dere må jo ha litt strøm støtte til gode ikke sant? ellers må dere ha brukt nesten 4000 KwT 

Har faktisk brukt 3700 kwt!😱  Kan nesten ikke forstå det.  Har aldri brukt så mye strøm før. 

Skrevet
tirben skrev (Akkurat nå):

Har faktisk brukt 3700 kwt!😱  Kan nesten ikke forstå det.  Har aldri brukt så mye strøm før. 

Ouch det er 120+ KwT om dagen i snitt

AnonymBruker
Skrevet

Brukte 950 kWh i desember. Ligger an til å klare å redusere dette til rundt 700 i januar pga flytting av varmekilde.

Anonymkode: 2d7ef...090

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

2600 kwh i desember, det ga 3000 kr i strøm og 1000kr i nettleie. Nettleia er helt umulig å forstå, i november var den lavere enn oktober, selv om forbuket var dobbelt så høyt. 

Anonymkode: 17e84...981

Fordi strømstøtten trekkes fra nettleien, og ikke fra strømregningen. Då høyt forbruk og høye priser vil gi høy strømregning, men lav regning fra nettselskapet. 

Anonymkode: eb01b...aea

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Brukte 950 kWh i desember. Ligger an til å klare å redusere dette til rundt 700 i januar pga flytting av varmekilde.

Her for 2023

1a5629a10604cf6edcb497857a578ac4.png

AnonymBruker
Skrevet
NakenPanda skrev (59 minutter siden):

Ingen har like stor nettleie som strømutgifter i desember, TS unnlater å si at han bruker sykt mye strøm og trakk fra strømstøtten før han sa hvor mye han betalte.

Tenker du brukte over 3000 kwt

Eh, jeg har jo skrevet hvor mye den var på i hovedinnlegget, kan du ikke lese skikkelig?
Brukte ganske nøyaktig 2000kwt

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvor stor bolig?

Anonymkode: e1928...6fb

90 kvm ca

Anonymkode: 40ab9...dd3

AnonymBruker
Skrevet
NakenPanda skrev (38 minutter siden):

Det er nok fordi strømstøtta var større i november enn desember og det trekkes fra på nettleia ikke strømprisen på fakturaen, logisk nei men sånn er det.

Akkurat ja, takk for forklaringen 😃

Anonymkode: 17e84...981

Skrevet

Vi har også høy regning i desember, ja vi har også brukt litt strøm pga kulden som har vært. Bilen drar en del nå siden den må lades opp til flere ganger om dagen for at den skal gå ditt vi trenger den til å gå, og varmepumpen vår går nå døgnet rundt. 
Vi brukte ca 900 kwt mer enn i desember 2022, brukt 2800kwt men regningen på 4600 inkludert nettleie og strømstøtte. 
Kjøp el bil sa de, glem at vi bor i norge og rekkevidden mer enn halveres😂

AnonymBruker
Skrevet

Husk at om elbilen lader med mer enn 5kw blir får man uansett et straffegebyr i for effekledd 5-10kw eller 10-15kw. For vår del utgjør det 400 kroner i måneden og det er ingen måte å slippe unna siden bilen må lades. Ikke noe vi tenkte over da vi installerte hjemmelader, men elbilladingen koster oss altså 5000 kroner ekstra i året.

Anonymkode: 5ae8a...a4b

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Husk at om elbilen lader med mer enn 5kw blir får man uansett et straffegebyr i for effekledd 5-10kw eller 10-15kw. For vår del utgjør det 400 kroner i måneden og det er ingen måte å slippe unna siden bilen må lades. Ikke noe vi tenkte over da vi installerte hjemmelader, men elbilladingen koster oss altså 5000 kroner ekstra i året.

Anonymkode: 5ae8a...a4b

Da har dere installert en rimelig robust lader hvis dere kommer over 10 kw i timen som normalt

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, NakenPanda said:

Da har dere installert en rimelig robust lader hvis dere kommer over 10 kw i timen som normalt

Med annet forbruk i huset skal det ikke mye til å tippe over 10 kW om man lader med 32A

Anonymkode: 266b6...83e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt latterlige priser nå. Vi fyrer med ved og bruker så lite som mulig, likevel 4000 på en mnd. Vi må jo vaske klær og dusje liksom. 
Men når barn sitter i ei leilighet i 12 grader som jeg leste på vg i dag så har det gått for langt. 
folk sparer det de kan på strøm, likevel får vi store regninger. 
Pluss renter, pluss dyr mat, og drivstoff. 
Vi klarer oss, men det er jammen mange som sliter nå. Når folk sitter i hjemmene sine og hakker tenner i Norge i 2024 er det feil 

Anonymkode: 486fa...24c

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er skikkelig kaldt på Sørlandet nå, har sånn 14 grader rundt i huset. Litt varmere på hobbyrommet, så blir jo at en spiser der osv...

Anonymkode: 0859d...779

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Med annet forbruk i huset skal det ikke mye til å tippe over 10 kW om man lader med 32A

Da er vel 450 nok per måned i effektledd forventet egentlig

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Eh, jeg har jo skrevet hvor mye den var på i hovedinnlegget, kan du ikke lese skikkelig?
Brukte ganske nøyaktig 2000kwt

90 kvm ca

Nei det gjorde du faktisk ikke, du sa kun hva det kostet, og du må ha en spesiell nettleie, når du betaler mer en 1 nok per kwt i nettleie, så jeg tror at du ikke har skjønt fakturaen spesielt godt heller.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
NakenPanda skrev (4 timer siden):

Nei det gjorde du faktisk ikke, du sa kun hva det kostet, og du må ha en spesiell nettleie, når du betaler mer en 1 nok per kwt i nettleie, så jeg tror at du ikke har skjønt fakturaen spesielt godt heller.

1900kr for strøm etter strømstøtte, hele fakturaen er på 3900kr inkludert nettleie. Kan jo selvfølgelig hende at jeg har 30kr i en eller annen avgift på fakturaen, men det spiller ingen rolle mtp prisen.

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

1900kr for strøm etter strømstøtte, hele fakturaen er på 3900kr inkludert nettleie. Kan jo selvfølgelig hende at jeg har 30kr i en eller annen avgift på fakturaen, men det spiller ingen rolle mtp prisen.

Hvilket effekttrinn havnet du på, og hvor mye betalte du for det?

AnonymBruker
Skrevet
tirben skrev (19 timer siden):

Fikk strømregning for desember på 5133! Men 4333 i strøm  og bare 761 i nettleie.  

Vi har brukt mye strøm for det har vært kaldt og vi bor i et gammelt hus.  Vi MÅ ha ovn på i kjelleren så ikke vannrør fryser, mannen min har et verksted som også må ha en behagelig temperatur når han jobbet der.  

Men vi hadde nok tjent på å bytte vinduer.  Så vurderer å gjøre det til våren. 

Oi, det var billig nettleie. Vi hadde strømregning for desember på 5900. Da var nettleien ca 2000 kr! Strømstøtta ble på 1100. Så regningen kom på 4800.

Det er jo helt vannvittig! 

Anonymkode: 2ed95...551

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...