AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #1 Del Skrevet 6. januar 2024 Del gjerne erfaringer.. Anonymkode: a89ac...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #2 Del Skrevet 7. januar 2024 Varslet hva? Barnevernet? Arbeidstilsynet? Mattilsynet? Nav? Skatteetaten? Sjefen? Anonymkode: 2ea84...167 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #3 Del Skrevet 7. januar 2024 Arbeidstilsynet, altså levert varsel på forhold på arbeidsplassen.. ts Anonymkode: a89ac...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #4 Del Skrevet 7. januar 2024 Ikke arbeidstilsynet men jeg varslet kommunen om forhold på jobb. Anonymkode: 11997...a57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #5 Del Skrevet 7. januar 2024 Jeg har varslet ledelsen flere ganger om hvordan tilsette har det under en mellomsjef på jobb. Møter full forståelse, og så skjer det ikke noe mer. Anonymkode: 7ccc9...477 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #6 Del Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke arbeidstilsynet men jeg varslet kommunen om forhold på jobb. Anonymkode: 11997...a57 Hvordan gikk det? ts Anonymkode: a89ac...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #7 Del Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har varslet ledelsen flere ganger om hvordan tilsette har det under en mellomsjef på jobb. Møter full forståelse, og så skjer det ikke noe mer. Anonymkode: 7ccc9...477 Nemlig. Det skjer ikke noe mer, men sjefen finner ut hvem som varslet, og da... Anonymkode: 63670...2db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #8 Del Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan gikk det? ts Anonymkode: a89ac...173 Ikke meg du siterer men har også varslet da kommunen skulle gjøre noen grep som ville være ødeleggende for avdelinga. Husker ikke helt hvem jeg varslet andre enn hovedverneombud, men jeg fraskrev meg det faglige ansvaret om planene ble gjennomført. Ble kalt inn til møte med øverste leder, der jeg greide å holde meg saklig. Kommunen gjennomførte planene, med det resultatet som jeg hadde forutsett. Ble helt kaos. Dette er noe av det jeg er mest stolt av i hele min yrkeskarriere. Folk fikk respekt for meg etter dette. For dette hadde de ikke ventet av en forsiktig og pliktoppfyllende sjel. Anonymkode: d1681...940 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #9 Del Skrevet 7. januar 2024 Jeg leverte et anonymt varsel gjennom kommunens varslingsordning da jeg selv hadde byttet jobb på grunn av en leder. Prosessen endte med at vedkommende fikk sparken, eller gikk av med førtidspensjon som det heter i kommunen. Anonymkode: 3f39e...3f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #10 Del Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg leverte et anonymt varsel gjennom kommunens varslingsordning da jeg selv hadde byttet jobb på grunn av en leder. Prosessen endte med at vedkommende fikk sparken, eller gikk av med førtidspensjon som det heter i kommunen. Anonymkode: 3f39e...3f6 Er det ikke avvik du snakker om nå? Er forskjell på varsel og avvik. Anonymkode: d1681...940 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #11 Del Skrevet 7. januar 2024 Har ikke varslet formelt sett, men har kjørt sak gjennom fagforeningen på dårlige arbeidsforhold. Det gikk heldigvis bra, og jeg tror nok noe av grunnen er at jeg heldigvis greide å holde meg greit saklig gjennom prosessen, og at det ikke var snakk om et varsel som sådan, men heller en fagforeningssak for meg og noen andre. Skulle jeg få behov for deg til jeg nok heller velge den veien igjen enn å varsle, for hos oss har jeg hørt det bare blir bråk av det. Varsler man formelt kan man nok med større sannsynlighet vente seg gjengjeldelser. Anonymkode: e876e...a0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #12 Del Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har varslet ledelsen flere ganger om hvordan tilsette har det under en mellomsjef på jobb. Møter full forståelse, og så skjer det ikke noe mer. Anonymkode: 7ccc9...477 Om dett gjelder mange andre, og kanskje under en annen leder en din egen, så skjønner jeg jo at det ikke skjer noe mer. Man må gjerne gå flere sammen, og de det gjelder mest må tørre å gjøre noe, hvis ikke skjer det ikke noe. Og man bør heller gå fagforeningsveien i min erfaring. Anonymkode: e876e...a0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #13 Del Skrevet 8. januar 2024 Ja. Varslet på daglig leder, stor privat bedrift. Ble tatt alvorlig, ble tatt inn til samtaler med HR-avdelingen flere ganger. Men personen fikk fortsette jobben, er derimot satt på flere tiltak. Tiden vil vise om det endrer noe som helst........ Anonymkode: 9e36f...049 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #14 Del Skrevet 8. januar 2024 Jeg har opplevd mange situasjoner som burde vært varslet om, men dessverre tilsier all erfaring at det først og fremst går utover den som varsler. Anonymkode: df7ea...33e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #15 Del Skrevet 8. januar 2024 Ja, vi varslet i kommunen, først høyere opp i kommunen, da det ikke funket ble det både arbeidstilsynet og statsforvalter. Vi var flere som sendte inn, hver vår, men på samme forhold (flere forhold). Sjefen fikk slakt i rapportene (bla mange lovbrudd) og ble omplassert. Anonymkode: 468d4...987 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #16 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har opplevd mange situasjoner som burde vært varslet om, men dessverre tilsier all erfaring at det først og fremst går utover den som varsler. Anonymkode: df7ea...33e Akkurat. Anonymkode: 63670...2db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #17 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, vi varslet i kommunen, først høyere opp i kommunen, da det ikke funket ble det både arbeidstilsynet og statsforvalter. Vi var flere som sendte inn, hver vår, men på samme forhold (flere forhold). Sjefen fikk slakt i rapportene (bla mange lovbrudd) og ble omplassert. Anonymkode: 468d4...987 Bra at dere var flere. Det hjelper sikkert. Ofte er det derimot slik at andre som er misfornøyde ikke tør å bli med på å klage og da står man alene. Anonymkode: 63670...2db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #18 Del Skrevet 8. januar 2024 Varslet hotmail utallige ganger om spam.... Anonymkode: 9ebb6...018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #19 Del Skrevet 8. januar 2024 Er det noen som har tipset feks VG eller Dagbladet om saker på jobben? Jeg vurderer å gjøre det da det foregår noe som absolutt burde komme frem i dagen. Jeg er ansatt i akademia…. Anonymkode: 7ccc9...477 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #20 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er det noen som har tipset feks VG eller Dagbladet om saker på jobben? Jeg vurderer å gjøre det da det foregår noe som absolutt burde komme frem i dagen. Jeg er ansatt i akademia…. Anonymkode: 7ccc9...477 Jeg vil virkelig råde deg til å varsle internt, og/eller til offentlig myndighet først. Det er regler for varsling i arbeidsmiljøloven, og det er kun hvis man har varslet internt eller til offentlig myndighet først, at man er beskyttet av loven mot gjengjeldelse. Anonymkode: b7b9d...615 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå