Anede Skrevet 8. november 2002 #1 Del Skrevet 8. november 2002 Hvor ofte er det "normalt " å ha sex? Er det lite med 2- 3 ganger i uka? Når en har vært sammen i 3 år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian (71) Skrevet 8. november 2002 #2 Del Skrevet 8. november 2002 Syns ikke det høres "lite" ut med 2 -3 ganger i uka etter 3 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 8. november 2002 #3 Del Skrevet 8. november 2002 Det som er interessant, er vel hva som føles som lite, nok eller for mye for en selv, uavhengig av hva folk man ikke har sex med synes. Når det er sagt, skjønner jeg jo nysgjerrigheten over hvor mange ganger andre "har seg" i løpet av uken. For mange gir vel det en pekepinn på hvor bra man har det selv? Setter vi standarden over vårt eget sexliv utifra hva slags sexliv andre utenforstående mennesker har? Kan vi trekke det så langt at vi kan si at vi vet om vi er lykkelige utifra hvordan andre vi sammeligner oss med, har det? Bare lurer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anede Skrevet 8. november 2002 Forfatter #4 Del Skrevet 8. november 2002 Ja, skjønner hva du mener Vibeke! Det er jo hva du selv synes/ føler som betyr noe. Men jeg ville bare sjekke.. du skjønner det at jeg og forloveden min er kristne, så vi har ikke sex,men et vennepar av oss har det og det er de som har det 2-3 ganger i uka. Hun er fornøyd, men han synes det er for lite. Så han maser selvfølgelig om å ha det mer, men da blir det slik at hun ikke vil ha i det hele tatt. For hun føler seg presset. vet ikke helt hva hun mener, sier at hun ikke skjønner det helt selv, men iallefall så er sier hun at hun liksom går å er litt "redd" og venter liksom hele tiden på at "nå spør han igjen, nå vil han ha sex igjen" Siden jeg ikke har erfaring, så lurer jeg på hva som er "normalt" liksom. ( alle er forskjellige da, men håper du skjønner!) klem Anette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2002 #5 Del Skrevet 8. november 2002 Ha-ha, skulle tru det var oss du skreiv om, Anette! Hadde det sånn i ei periode, det var fryktelig, ein ond sirkel, som endte med sex ca ein gong kvar tredje veke fordi eg følte meg pressa. No har det heldigvis blitt bedre, og vi har sex ca ein gong i veka, det er vi begge fornøgde med, slik kvardagen er hos oss for tida. Vi har vore saman i tre år. Akkurat tre år i dag, faktisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 8. november 2002 #6 Del Skrevet 8. november 2002 Trodde det var slik at det første året var det sju ganger om dagen og etter det ble det bare nedoverbakke? Vi har vært sammen i over 6 år nå og klarer oss fint med 1-2 ganger i uka. I det sista har vi jobba masse og det har ikke blitt mer enn 1 gang pr mnd....men dette er jo opp til hvert enkelt par det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 8. november 2002 #7 Del Skrevet 8. november 2002 Jeg har sex bare tre ganger i uka, men skulle gjerne hatt mer. Men ingen av oss har tid. *stønn* Men bare vent til ferien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 8. november 2002 #8 Del Skrevet 8. november 2002 Ingen kommentar Det går opp og ned... Trallala... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anede Skrevet 8. november 2002 Forfatter #9 Del Skrevet 8. november 2002 Gjest: hvordan kom dere ut av den vonde sirkelen da? Venninna mi har det skikkelig vondt og føler at hun ikke strekker til og at hun ikke klarer å tilfredstille typen. Det er så vondt å se henne slik!! Har dere noen råd jeg kan gi henne? dette sliter på henne og hun vil jo ikke at forholdet skal bli ødelagt. Og det er hun redd for. Hun føler ikke at hun er god nok liksom! Og jeg kan jo ikke gi noen gode råd, har jo ikke erfaring. Kan bare lytte og trøste henne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 8. november 2002 #10 Del Skrevet 8. november 2002 Jeg skjønner at du er nysgjerrig, Anette, det er jo jeg også! Men jeg tror nysgjerrigheten din er vel så mye for din egen del og ikke bare din venninnes.. Når det gjelder venninnen din, tror jeg det er et blindspor å drive med sammenligninger. Hvor ofte andre mennesker har sex, gir ikke henne verken mer "rett" i å føle seg mast på eller å måtte ta seg sammen slik at hun ønsker mer sex. Det gir heller ikke kjæresten hennes mer verken rett til å "kreve" (slik din venninne føler det) mer sex av henne eller å måtte ta seg sammen og ønske seg mindre sex. Jeg tror den eneste måten de kan løse problemet på, er å prate sammen om hva de føler begge to. Om hvordan de har det og hvordan de ønsker å ha det. Ellers finnes det jo en rekke årsaker til nedsatt sexlyst, blant annet: - Man er ikke lenger så tiltrukket av sin kjære/man går lei - Man er sliten og/eller stresset - P-pille bruk eller andre hormonpreparater brukt som prevensjon - Smerter Dessuten svinger lysten med perioder av livet man går igjennom, man påvirkes av miljø, naturlige hormoner, livssituasjon, forskjellige former for stimuli osv. Når det gjelder "for mye" lyst, kan det komme av stress det også faktisk; for noen blir sex en måte å avreagere på. Det kan også bunne i mangel på andre måter å uttrykke kjærlighet på - kanskje man ikke kan, vet, har lært seg andre måter å gi utløp for behov for nærhet, bekreftelse og lyst. Og det kan selvsagt skyldes hormoner, stimuli fra omgivelsene, livssituasjon osv. Og situasjonen din venninne er i, kan selvsagt skyldes helt andre ting. Derfor tror jeg fullt og helt løsningen er noe hun og kjæresten må finne sammen. Dessuten er det mange som løser sine laber-sex-lyst-problemer med å avtale å bare kose, ikke ha sex. Kanskje han som hele tiden vil ha sex synes det er helt greit med kun kos også. Kanskje han ikke har helt lært seg hva det vil si å være kjælen. Forøvrig synes jeg det er flott å høre om folk som har mye lyst på sin partner selv etter noen år. Jeg håper min mann vil ha sex med meg 2-3 ganger i uken, helst mer, etter vi har vært sammen i..tja..la oss si..20-30 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 9. november 2002 #11 Del Skrevet 9. november 2002 Det var meg som var gjesten over her, hadde berre glømt å logge inn. korleis vi kom ut av den onde sirkelen? Vi prata om det. Å, det vart mange tårer! Om og om igjen snakka vi om det. Til slutt snakka vi det til døde, vi var blitt så opphengt i det, vi hadde analysert problemet opp og ned i alle retningar,og kvar einaste gong han nærma seg for å gi meg ein klem, begynte tankane å surre. Vil han ha sex no? Kva signal gir eg no? trur han at eg vil ha sex no? Kva skal eg gjere for at han skal skjønne at eg ikkje vil ha sex? Han følte seg avvist, eg følte meg pressa. Det var i ferd med å rakne. Pga utdannelse budde eg eit halvt år i utlandet, og det verka som om begge to, utan at den andre visste det, hadde tenkt at "eg må skjerpe meg", og når eg kom heim igjen tok vi aldri opp temaet meir. Lot rett og slett være å bringe problemet på bane, snakka ikkje om det, analyserte ikkje, og litt eter litt forsvant problemet av seg sjølv! Likevel meiner eg at dei to må snakke om det, for å forstå kvarandre betre. Men det er ikkje noko du kan hjelpe dei med, dette må dei finne ut av sjølv!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 9. november 2002 #12 Del Skrevet 9. november 2002 det går opp og ned her i verden...det er derfor det er så mange av oss seriøst.....det er ingenting som er normalt eller ikke normalt, det kommer helt an på hvilket behov dere har det, hva som er normalt for DERE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest søta Skrevet 10. november 2002 #13 Del Skrevet 10. november 2002 Jeg og samboern min har vært sammen i to år, og har sex ca 4 ganger i uka. I ferier har vi sex hver dag! Jeg selv syns det er for lite med 4 ganger i uka, samboern mn syns det er passe. Han stresser mye på jobb og er sliten i hverdagen...Så får jeg vel godta det da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jillwm Skrevet 10. november 2002 #14 Del Skrevet 10. november 2002 Du er heldig du. Vi har vært samboere i 1 år, og tror ikke vi er oppe i det pr mnd engang... Da begynner selvtillitten å dale da... Er typisk dame der, legger "skylden" over på hvor stygg og feit jeg er siden mannen min ikke vil ta i meg, :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 10. november 2002 #15 Del Skrevet 10. november 2002 Hos oss går det veeeldig opp og ned! Noen ganger kan vi være som kaniner andre ganger som munk/nonne... Kan ikke si at "vanligvis har vi så og så mye" for det varierer så utrolig mye! Dette varierer jo i takt med behov, osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå