Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tjener en som er ufør? 

Er det noe maksgrense? Virker som de som er ufør her inne har en ganske bra inntekt. 

Anonymkode: a2872...295

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er det noe maksgrense? Virker som de som er ufør her inne har en ganske bra inntekt. 

Man tjener ikke noe som ufør(med mindre de jobber) man får. Og ja 6g er maks grense.

Anonymkode: 3f8fb...e2e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja, det er en maksgrense. Hva synes du er en ganske bra inntekt? 

Anonymkode: feaca...f8f

AnonymBruker
Skrevet

De som tjener ganske godt som uføretrygd har gjerne andre inntektskilder, uføreforsikring, barnetillegg etc.

Det er 6G som er maksgrense på uføretrygd. 

Anonymkode: b30ab...e15

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Som ufør tjener jeg ca 100-110000 i tillegg til trygden. Ca max av det man kan uten å få trekk.

Anonymkode: da17a...275

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hvis en syns 265.000kr er mye ja da er det nå greit. Hadde jobbet i 20 år, både full jobb pluss gårdsbruk. Utsatt for ulykke. Og havnet på den summen da jeg ble ufør

Ei vennine som ble skadd i arbeidsulykke har ca 275.000 kr

Så vil ikke si det er fett. Uten om før en får minus på trygd er ca 45.000kr

Anonymkode: 35598...ca8

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg har 384.000 kr i uføretrygd. Synes det holder til det meste inkl en del reiser.

Anonymkode: 1b344...9e1

AnonymBruker
Skrevet

Maks ufør fra nav er 469 735 kr i året. Som 66% av 6G. Man skal altså hatt et beregningsgrunnlag på over 6G i 5 år. 

Anonymkode: cd802...fa8

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

270 000

Anonymkode: b33f0...a90

Gjest MisterMister
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De som er ufør får en betydelig reduksjon i sin inntekt, med mindre du har forsikringer som dekker opp for tapt arbeidsinntekt. Men jeg tror veldig mange uføre blir ganske så flink til å passe sine penger. Dette virker kanskje selvmotsigende, men mangel på noe kan ofte føre til at en får mere ut av det lille en har. Men som sagt, å bli ufør er ikke veien til økonomisk frihet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan bare snakke for meg selv: tjener ikke godt på å være ufør. Har minstesats da jeg kun rakk 2 år i arbeidslivet før jeg ble ufør (hadde jeg jobbet ett år til ville jeg hatt ingeniører-lønn som utgangs). Jobber bittelitt nå via eget.foretak, men det er snakk om kun 2-5 timer i uka og gir meg maks 5000,- på en god måned (før skatt)

Anonymkode: 2721b...9e5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke meningen å kuppe tråden men er det ikke noe som heter ung ufør lengre? Vet om ei som mottar dobbelt opp, da diagnosen hennes kunne settes tilbake i tid(ungdomsårene)...

Anonymkode: 26722...3b8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke meningen å kuppe tråden men er det ikke noe som heter ung ufør lengre? Vet om ei som mottar dobbelt opp, da diagnosen hennes kunne settes tilbake i tid(ungdomsårene)...

Ung ufør eksisterer enda ja. 
Hva mener du? Dobbelt opp?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ung ufør eksisterer enda ja. 
Hva mener du? Dobbelt opp?

Ja, altså hun mottar det dobbelte av det hun fikk i utgangspunktet, fordi diagnosen kunne tilbakestilles og hun dermed var egnet for ung ufør.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ung ufør tillegget eksisterer, men det er ikke dobbelt opp. Det er et tillegg . Ja, man kan få tillegget om inntektsevnen manglet før fylte 27, det har ingenting med diagnose og gjøre. 

Anonymkode: feaca...f8f

AnonymBruker
Skrevet

Ts 

Dette var visst et svært følsomt tema skjønner jeg. Var ikke ute etter å krenke eller være ufølsom mot noen. 

Takk for alle som har svart på det jeg lurte på! 

Gjest Lykkedykker
Skrevet

kona har vel 416k på sin ung ufør.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Maks uføretrygd er 469 735kr

Minstetrygd er 270 453kr

Flere har noe mellom der. Ikke noen bra inntekt noen av de. 

Anonymkode: c1ddf...872

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger. Den låses etter moderering, da trådstarter gir uttrykk for at spørsmålet er besvart.

Rhodiola, adm.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...