Gå til innhold

Blir sprø av barna

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare jeg som blir helt sprø av barna til tider? Særlig mellomste på 4 er helt forferdelig. Han roper og skriker og hyler halve dagen føles det ut som. Enten han er sint og ikke får viljen sin, eller han kranglet med en av søsknene. Han kaster ting, hører ikke etter med mer. Han prater seriøst heletiden og kjempehøyt.  Han skal alltid ha ting MED EN GANG hvis ikkje er han oppi en og maser med en gang. Jeg blir helt matt av han for tiden for å være ærlig. De andre to lager jo trøbbel iblant de og, men ikke på langt nær like mye.  Er det flere som har det sånn?

Og ja vi setter grenser, men han hyler og skriker like mye hver gang likevel. Skulle tro det gir seg etterhvert når han feks ikke får de på tv når han oppfører seg slik og lignende. Men han responderer ikke på slikt. Vi prøver også konsekvent å være slik at vi IKKE gir han ting før han slutter å mase, hyle osv. At han må spørre pent 

Anonymkode: 0be8a...234

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du hadde koblet deg på barna, lekt med de, vist at du synes det er koselig å være sammen med de. Da hadde det løst seg. 

Anonymkode: 3ee4a...33b

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ikke klage på ungene dine. Det er jo DU som har oppdratt de til til å bli slik.

Anonymkode: f12c3...443

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg godt. Men mellomste kan være litt utfordring å være også. Man er ikke størst og man er ikke minst. Hører flere som sier det. Fortsett med å sette grenser. Så får man håpe at det gir seg etter hvert. 

Anonymkode: 64317...4ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du kan jo ikke klage på ungene dine. Det er jo DU som har oppdratt de til til å bli slik.

Hvorfor er ikke er andre to sånn da? Såklart kan jeg klage. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Den kommentaren der var ikke noe særlig hyggelig. Jeg kjenner me meg igjen med min 4 åring til tider og alle barna får samme oppdragelse, men de andre er ikke sånn og har aldri vært sånn så det kan også handle om personligheten!

Anonymkode: 0b06c...c23

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Meg som skrev ovenfor her. Det som hjelper oss er å være så rolig som vi kan når det raser som verst. Far er mer streng enn meg, men jeg merker at barnet blir fortere rolig når jeg har helt roen selv om der er jammen ikke alltid like enkelt. For vår del mistenker vi adhd, men merker også at når barnet har mye energi blir der fort sånnt. Barnet vårt trenger også mye oppmerksomhet å nærhet som hjelper for å roe det. Jeg prøver å tulle når det ikke vil feks legge seg, pusse tenner ol. Jeg kommenterer alltid at inne bruker vi innestemme når det roper eller prater veldig høyt. Ellers unngå gi barnet opp erksomhet på negative ting, vær mer opptatt av å rose barnet å heller prøve å se forbi alt det negative men så klart ha tydelige grenser.

Anonymkode: 0b06c...c23

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvis du hadde koblet deg på barna, lekt med de, vist at du synes det er koselig å være sammen med de. Da hadde det løst seg. 

Anonymkode: 3ee4a...33b

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva er det med folk???

Hvorfor er det så vanskelig å vise litt empati på nett??

Anonymkode: 7b6e2...071

• Liker 5
Gjest Kanino
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Er det bare jeg som blir helt sprø av barna til tider? Særlig mellomste på 4 er helt forferdelig. Han roper og skriker og hyler halve dagen føles det ut som. Enten han er sint og ikke får viljen sin, eller han kranglet med en av søsknene. Han kaster ting, hører ikke etter med mer. Han prater seriøst heletiden og kjempehøyt.  Han skal alltid ha ting MED EN GANG hvis ikkje er han oppi en og maser med en gang. Jeg blir helt matt av han for tiden for å være ærlig. De andre to lager jo trøbbel iblant de og, men ikke på langt nær like mye.  Er det flere som har det sånn?

Og ja vi setter grenser, men han hyler og skriker like mye hver gang likevel. Skulle tro det gir seg etterhvert når han feks ikke får de på tv når han oppfører seg slik og lignende. Men han responderer ikke på slikt. Vi prøver også konsekvent å være slik at vi IKKE gir han ting før han slutter å mase, hyle osv. At han må spørre pent 

Prøv og møt barnet der han er. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke lett å være mellomste. Prøv å ikke irettesette for mye. Personligheten hans er sånn. Barn er ikke roboter

Anonymkode: ee7c9...b45

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Barnet skriker etter oppmerksomhet, og det er neppe helt tilfeldig. Som over her, barnet må møtes der det er. Snakk rolig til barnet, bekreft følelsene barnet har i øyeblikket. Begynn der.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er det med folk???

Ja dette forumet er fult av bedrevitere som tror de kan alt og liker å slenge dritt etter andree. Feks spør folk om tips til utdanning får de høre at de er for dumme til å ta den uansett fordi de hadde en stavefeil eller lignende. Spør folk om tips til økonomien får de bare høre hvor dumme de er som har bil (selv om de kanskje trenger den), hvis de vil bort fra turnus er de dum som valgte turnusyrke, med mer. Listen er lang av slike kommentarer her inne for å si det mildt 

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

føler du at du er til god hjelp for ts? 

Anonymkode: df48f...5c1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hei, har hatt 2 gutter alene fra babytiden, når lillebror ble født var storebror 15 mnd😀Jeg vet å kjenner meg godt igjen, fikk først samboer da eldste var 5. Det er lett å si man må ha god oppførsel, grensesetting osv osv, alle barn er ulike, alle søsken er ulike, alle vi er ulike. Husker mine også spes han ene, skikkelig hylegutt, da var han 3-4 år, ble så flau spes i butikken, ett råd sånn gjennom årene jeg har lært:) Nå er mine 9 og 10, tro meg di hyler enda, hehe men mest krangling (brødre imellom) om spill og helt normale ting, men det hjelper lite som forelder å hyle/skrike tilbake, husker hvor oppgitt å sliten jeg ble å. Jeg prøvde alltid å sette meg ned på kne (på dems) høyde å snakke rolig, fortelle at jeg forstår ikke noe om du bare hyler, om det frks, skjedde i mat butikken eller ved levering/henting i bhg tok jeg dem bare ut med engang- evt gikk med engang. Har aldri skreket selvom inni meg gjorde jeg det😀Tror alle foreldre har det likt, alle aldre har ulike ting, men den alderen 3-5 år er utrolig slitsom, man kan straffe dem med å evt "ta en ting dem liker vekk" å forklare hvorfor, men da må oss mødre være flinke til å gjennomføre det, husker meg selv å er enda snill;) kan iblandt si ting jeg ikke gjennomfører:/ er som min mor er for snill. Nå er gutta mine super selvstendige å flinke men er hyling, skriking og krangling nå å, men nå er det jo anderledes for dem er større. Tror alle har det på samme måte, er ingen fasit på noenting eller noen skal lære deg åssen du skal være, det vet du best selv. Du kommer deg mellom det selvom jeg vet og forstår veldig godt åssen du har det. I blandt hadde det vært deilig å bare dratt vekk helt helt helt alene😄😄😄😄😄😄Men barna.... di er jo hele livet å uansett hvor slitsomt det kan være i perioder. Klem til deg

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du kan ikke si sånn! Stemmer ikke! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva er det med folk???

Helt enig, for en kommentar

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja dette forumet er fult av bedrevitere som tror de kan alt og liker å slenge dritt etter andree. Feks spør folk om tips til utdanning får de høre at de er for dumme til å ta den uansett fordi de hadde en stavefeil eller lignende. Spør folk om tips til økonomien får de bare høre hvor dumme de er som har bil (selv om de kanskje trenger den), hvis de vil bort fra turnus er de dum som valgte turnusyrke, med mer. Listen er lang av slike kommentarer her inne for å si det mildt 

Moderator bør stenge de ute eller gi advarsel, for det ødelegger for alle andre. Synes ikke det er noe hyggelig 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Moderator bør stenge de ute eller gi advarsel, for det ødelegger for alle andre. Synes ikke det er noe hyggelig 

Enig, folk spør andre "i lignende" situasjon, folk spør ikke om råd på en negativ måte eller sammenligning, det funker ikke sånn. Dessverre er visse folk uten hjerte og medfølelse å tror de er bedre enn andre

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har en 4-åring her også, og må si at jeg syns det er en slitsomt alder for tiden! Mye svingninger i humør og testing av grenser. Jente her men føler med deg!

Anonymkode: 0931e...7fc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

4-åring her ogsp, helt lik oppførsel som din! Slitsomt ja

Anonymkode: aef4a...4cc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...