Gå til innhold

Flytere i Øyet

Anbefalte innlegg

Gjest StumpyHero
Skrevet

Hei! 

Jeg føler meg litt alene om dette problemet og er veldig frustrert over situasjonen min.

For rundt et år siden opplevde jeg å få flytere på øyet, da var jeg 26 år. Jeg ble sendt til øyelege og ingenting var gale. Nå har det gått et år og det er blitt ganske mange av de, så mange at jeg sliter med jobben min som bussjåfør. De påvirker ikke synet direkte, men når de sklir rundt foran øynene mine så fremstår de "blurry" og stjeler mye oppmerksomhet, spesielt under kjøring. 

Dette har begynt å ramme meg ganske mentalt og jeg sliter nå som følger med depresjon og angst, tidvis en del panikkangst. Jeg har prøvd meg tilbake i jobb mange ganger med ender tilbake på sykmelding. Det finnes ingen behandling for flytere for en mann i min alder. 

Et det noen andre der ute som har samme problem og som har noen trøstende/hjelpsomme ord til en frustrert og trist familiefar? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Floaters er veldig vanlig. Jeg vet det ikke er lett, men prøv å ikke "legge merke til" dem.

Anonymkode: 18929...5a2

• Liker 2
Gjest StumpyHero
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Floaters er veldig vanlig. Jeg vet det ikke er lett, men prøv å ikke "legge merke til" dem.

Anonymkode: 18929...5a2

Det har blitt forsøkt i ett år. Vanlige floaters mot lys himmel har jeg alltid hatt, men ikke slike som jeg har nå dessverre. Håpet er at jeg en dag klarer å finne roen rundt det :) Takk for svar. 

Skrevet

Floaters er avfall som flyter rundt inni øyeeplet. 

Der inne er det fire ting:

- Vann

- Kollagenfibre

- Salter

- Makrofager

Det siste der, makrofager, er immunceller som spiser avfall. Hvis du ikke greier å produsere nok av de søppelspisende immuncellene, vil rester av kollagenfiber hope seg opp og skygge for lyset. Det kalles floaters.

https://sml.snl.no/makrofager

Løsningen er å finne ut hva du kan gjøre for å øke produksjonen av makrofager. 

Gjest StumpyHero
Skrevet
Lonehill skrev (13 timer siden):

Floaters er avfall som flyter rundt inni øyeeplet. 

Der inne er det fire ting:

- Vann

- Kollagenfibre

- Salter

- Makrofager

Det siste der, makrofager, er immunceller som spiser avfall. Hvis du ikke greier å produsere nok av de søppelspisende immuncellene, vil rester av kollagenfiber hope seg opp og skygge for lyset. Det kalles floaters.

https://sml.snl.no/makrofager

Løsningen er å finne ut hva du kan gjøre for å øke produksjonen av makrofager. 

Hm, dette var veldig nytt for meg, spennede.  Har du erfaring med det selv ? 

AnonymBruker
Skrevet

Kan stresset og angsten din ha en innvirkning? Får man i det autonome nervesystemet så er det utrolig hva fysisk som skjer.

Anonymkode: 95e11...c2c

• Liker 1
Gjest StumpyHero
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kan stresset og angsten din ha en innvirkning? Får man i det autonome nervesystemet så er det utrolig hva fysisk som skjer.

Anonymkode: 95e11...c2c

Ja absolutt, angsten kom før flyterne gjorde det, men etter de kom ble den uholdbar. Jeg går i behandling for generell angstlidelse uten særlig gode resultater foreløpig. Jeg er hyperfokusert på angstsymptomer og dette har følgelig en innvirkning på det. Jeg trener, spiser sunt, går i behandling og jobber med søvnen, men allikevel så får jeg ikke fremgang. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...